Niet gesexualiseerd willen worden

10-06-2019 11:09 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna elk online contact met mannen lijkt uit te draaien op seksuele toespelingen voor er uberhaupt een ontmoeting is geweest. Zelfs iets simpel als aangeven dat je aan het gamen bent wordt gedraaid tot ' samen 'spelen''. Ook op straat word je lastiggevallen. Nagefloten als je een jurkje of korte broek aandoet met 30+ graden omdat bedekken geen optie is bij zulke hitte. Ik ben al eens aangerand op straat, een heuse publieke rukker tegengekomen.

Ik wil dit niet. Ik merk dat ik steeds meer verslons qua gewicht en hoop dat het afstoot, tot ik weer een sportmanie heb en af wil vallen. Ik maak geen oogcontact meer met jonge mannen en als ik match online mijd ik het onderwerp seks bewust.

Wat kan ik nog doen dat mannen mij voor mij zien en niet als seksueel wezen?
Sugar and spice, and everything nice.
Tja... lastig. Je kunt je zelf natuurlijk echt wel afstotelijk lelijk maken. Maar is dat echt wat je wil?
Kun je het niet als compliment zien? Ws ben je een mooie vrouw om te zien...
Ik herken het hoor, een nikab vind ik soms zo een slecht idee nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak jij andermans gedrag jouw probleem?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Je mindset veranderen.
Want je maakt zaken vele makem groter dan ze zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die ik echt te ver vind gaan die kan wat mij betreft opbokken, én snel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Marigold1986 schreef:
10-06-2019 11:15
Tja... lastig. Je kunt je zelf natuurlijk echt wel afstotelijk lelijk maken. Maar is dat echt wat je wil?
Kun je het niet als compliment zien? Ws ben je een mooie vrouw om te zien...
was dat maar waar, ook lelijke vrouwen worden geseksualiseerd
zelfs oude vrouwen
en zwangere vrouwen

het maakt niet uit zolang er een gat in zit
Herkenbaar, al ligt het voor mij gelukkig in het verleden. Het is aan de ene kant niet leuk om ouder te worden, maar het betekent wel meer rust w.b. ongewenste aandacht.
S-Meds schreef:
10-06-2019 11:20
was dat maar waar, ook lelijke vrouwen worden geseksualiseerd
zelfs oude vrouwen
en zwangere vrouwen

het maakt niet uit zolang er een gat in zit
Ik heb daar geen last van. Dacht dat het komt omdat ik dan wel lelijk zou zijn...
Alle reacties Link kopieren
Je kan het wel niet willen, maar het gebeurt toch. Zelfs als je een burka aantrekt. Dus je zal ermee moeten leren dealen.
.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar net waar je woont, denk ik. Ik had er ook last van toen ik nog in de grote stad woonde. Ik kleedde me daar ook 'zediger'. Ik ging vrijwel nooit in blote benen over straat bijvoorbeeld. Niet dat dat uitmaakte trouwens; ik ben een keer midden in de winter op straat aangerand (of nou ja, betast). Dat kan dus ook.
Sinds ik verhuisd ben heb ik eigenlijk niet meer dat soort ervaringen met mannen gehad.

Met online dating heb ik geen ervaring, maar dat lijkt me een apart wereldje. Niet per se te vergelijken met contact op straat.
Marigold1986 schreef:
10-06-2019 11:24
Ik heb daar geen last van. Dacht dat het komt omdat ik dan wel lelijk zou zijn...
misschien valt het je niet op.
Enn schreef:
10-06-2019 11:19
Waarom maak jij andermans gedrag jouw probleem?

Aangerand worden en een rukker tegenkomen zou mij ook niet in de koude kleren gaan zitten eigenlijk.
Anoniem262821034 schreef:
10-06-2019 11:20
Je mindset veranderen.
Want je maakt zaken vele makem groter dan ze zijn.
Precies dit.
Uit al jouw topics blijkt wel dat jij mentaal wat hulp kan gebruiken, zoek hulp en stop tot die tijd met daten.
S-Meds schreef:
10-06-2019 11:20
was dat maar waar, ook lelijke vrouwen worden geseksualiseerd
zelfs oude vrouwen
en zwangere vrouwen

het maakt niet uit zolang er een gat in zit
Ik ben geloof ik een beetje omgevingsblind, maar ik ervaar dat helemaal niet zo.
Kan het niet een uitstralingsdingetje zijn? Ik schijn uit te stralen: "je kúnt het proberen, maar dat kán dan tandjes kosten".
Kandijsuiker schreef:
10-06-2019 11:09
.......
Nagefloten als je een jurkje of korte broek aandoet met 30+ graden omdat bedekken geen optie is bij zulke hitte.

.........

Het is natuurlijk altijd een optie.
-jolijn- schreef:
10-06-2019 11:27
Ik ben geloof ik een beetje omgevingsblind, maar ik ervaar dat helemaal niet zo.
Kan het niet een uitstralingsdingetje zijn? Ik schijn uit te stralen: "je kúnt het proberen, maar dat kán dan tandjes kosten".
Ja waarschijnlijk dat. Ik kijk ook altijd kwaad volgens mij :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
10-06-2019 11:28
Het is natuurlijk altijd een optie.
Maar het helpt niet. Ook in een burka zal je worden ingedeeld in 'zou ik doen' of 'zou ik niet doen'.

Het probleem zit niet in de vrouw en haar kleding, maar in de man.
.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
10-06-2019 11:29
Ja waarschijnlijk dat. Ik kijk ook altijd kwaad volgens mij :mrgreen:
Dan ben je ingedeeld in de categorie 'zou ik niet doen'. Maar daar is dus wel een seksualiseringsproces aan vooraf gegaan.
En er zijn altijd mannen die jou wel willen doen.
.
Mensen, onthoud nou eens: het ligt niet aan degene die wordt lastig gevallen, hoe ze ook kijkt, zich kleedt, eruitziet, gewicht, lengte, lelijkheid of schoonheid, leeftijd. Het maakt níet uit wat je doet of laat, als iemand je wil lastigvallen, doet diegene dat.

Dus stop met zeggen dat jij lelijk kijkt en dús niet lastig wordt gevallen of dat je waarschijnlijk lelijk bent als het je niet overkomt, dat je je netter kleedt en daaróm niet wordt lastiggevallen.

Je hebt helaas géén invloed op wat iemand anders doet, als iemand je iets wil aandoen.

Het enige wat je kunt doen is je leven leven zonder angst en als het ooit optreedt, proberen je te verdedigen (of niet, wat er ook nodig is om te overleven doe je) en daarna veel erover praten en het verwerken.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
10-06-2019 11:26
Precies dit.
Uit al jouw topics blijkt wel dat jij mentaal wat hulp kan gebruiken, zoek hulp en stop tot die tijd met daten.
Dit. Je betrekt alles op je ex. Daar kom je niet verder mee.
.
En ja, ik ben ooit verkracht, als jong meisje dat zich keurig kleedde en zonder uitdagende houding of wat voor onzin iemand erbij zou kunnen halen. En dat had dus NIETS met mij te maken, maar met de klootzak die het in zijn stomme hoofd haalde dit te doen.
impala schreef:
10-06-2019 11:30
Maar het helpt niet. Ook in een burka zal je worden ingedeeld in 'zou ik doen' of 'zou ik niet doen'.

Het probleem zit niet in de vrouw en haar kleding, maar in de man.
In steng islamitische landen kunnen vrouwen die volledig bedekt zijn haast niet over straat zonder lastiggevallen, aangerand of verkracht te worden. In Nederland is er een groter contrast. De meeste mannen kijken niet op of om naar een vrouw die in een tent over straat gaat, die zijn meer geïnteresseerd in vrouwen die er leuk opgetut bijgelopen.
Ik zou daardoor concluderen dat het in Nederland meer zijn vruchten afwerpt dan in landen waar het als de norm wordt beschouwd.
Dat het probleem bij de mannen ligt staat voor mij buiten kijf.
Als vrouw kun je er echter soms zo moe van worden dat je serieus overweegt drastische aanpassing te maken aan je uiterlijk.
En dan valt het in Nederland nog mee in vergelijking met een hoop andere landen.
Alle reacties Link kopieren
Dit kun je niet voorkomen, en de manier waarop jij er nu door geraakt wordt is een probleem voor jou zelf. Jezelf laten verslonzen uit angst is echt niet gezond.
De beste aanpak is weerbaar worden, vooral mentaal (maar fysiek sterker worden kan daar wel bij helpen, bijvoorbeeld door een zelfverdedigingssport).

Het gedrag van anderen is niet jouw schuld, maar als je er last van hebt is het wel jouw probleem, en daar moet je iets mee doen. En dan liefst iets waar je je beter door voelt in plaats van slechter.

Online zijn veel mensen minder geremd, dus ook bij online daten. Dat lijkt me dus geen goede manier voor jou om mensen te ontmoeten.
What a nuanced anxiety
ñuca schreef:
10-06-2019 11:26
Aangerand worden en een rukker tegenkomen zou mij ook niet in de koude kleren gaan zitten eigenlijk.
Aangerand worden niet nee. Een rukkende mafkees doet mij dan weer weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven