Het geheim voor een goede relatie

10-06-2019 21:54 45 berichten
We lezen hier veel ellende (groot en klein) in relaties maar het gaat in heel veel relaties ook gewoon heel goed. Wat is jullie geheim? Deel het hier!
Een belangrijk onderdeel van mijn goede relatie is regelmatig samen de deur uit (minimaal 1x per maand). Sinds we kinderen hebben, is dat ook wel echt nodig merken we. Even bijpraten, kijken of we nog op één lijn zitten, etc.
Dit topic is toch al geweest?
Odense schreef:
10-06-2019 21:56
Dit topic is toch al geweest?
Ja? Niet gezien recent.
Tja, wat is goed? Je komt er pas achter op je sterfbed of de dag vd break-up.
En tussendoor heb je het naar je zin samen.
Alle reacties Link kopieren
Van elkaar houden en je best doen om samen er iets fijns van te maken. Dus niet alleen voor jezelf gaan maar ook voor de relatie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Man geeft mij altijd gelijk ;-)

Nee, grapje. We kijken samen series en hebben een goede taakverdeling met de kinderen. En we kunnen veel zeggen tegen elkaar en maken het altijd goed. Ook al hebben we een soort code ontwikkeld door "misschien wel/niet" te gebruiken wanneer het te moeilijk is om gewooon ja of nee te zeggen. Maar dan weet de ander toch hoe het zit.
Communiceren.
Trouwens, seks is bij ons ook belangrijk. En dan daadwerkelijk regelmatig zin in seks maken. Proberen we toch minimaal 1x per week te doen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet iets beginnen met iemand die afstotelijke eigenschappen heeft, zoals berekenende gierigheid, jaloerse controle, baasspelen boven alles. Die kan je beter aan een ander overlaten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
10-06-2019 21:59
Man geeft mij altijd gelijk ;-)

Nee, grapje. We kijken samen series en hebben een goede taakverdeling met de kinderen. En we kunnen veel zeggen tegen elkaar en maken het altijd goed. Ook al hebben we een soort code ontwikkeld door "misschien wel/niet" te gebruiken wanneer het te moeilijk is om gewooon ja of nee te zeggen. Maar dan weet de ander toch hoe het zit.
Die code snap ik even niet? Hoe en wanneer gebruik je dat?
Tevreden en gelukkig zijn met jezelf, de overtuiging hebben dat je het alleen ook wel kunt rooien. Dat je dus zeker weet dat je bij elkaar bent omdat je bij elkaar wilt zijn.

Jezelf niet in een afhankelijke positie manoeuvreren. Op geen enkel gebied.
Alle reacties Link kopieren
Torment schreef:
10-06-2019 21:58
Tja, wat is goed? Je komt er pas achter op je sterfbed of de dag vd break-up.
En tussendoor heb je het naar je zin samen.
Nou ik ben nu dik 20 jaar gelukkig getrouwd en kan met recht zeggen dat ik een goede relatie heb. Lijkt me niet dat ik daar pas op mijn sterfbed achterkom.
Ik ben een gelukkig mens en heb een fantastische mam. Samen vormen we een intens gezin, dat wel, maar onze basis is onverwoestbaar. Onze liefde is onvoorwaardelijk
Elkaar vrij laten, geen jaloezie, niet enkel je eigen belang voorop stellen. Geven en nemen.
Alle reacties Link kopieren
Geheim? Geen idee, ik heb gewoon een goede keus gemaakt. We kenden elkaar al jaren voor toen we een relatie kregen en, niet onbelangrijk, ik kende mezelf tegen die tijd voldoende om te weten wat ik wilde. Daardoor wist ik dat we goed bij elkaar pasten en dat hij een lieve, grappige en betrouwbare man was. Na tien jaar samen vind ik dat nog steeds.
We hebben allebei soms behoefte aan een moment voor onszelf en dat is dus van beide kanten prima. We hebben samen moeilijke dingen meegemaakt (van buiten ons zeg maar, niet tussen ons) en daardoor nog beter leren communiceren. Over alles kunnen we grappen maken, ook de vervelende dingen. Hij is een kei (en daar kan ik nog irritant lang over doorgaan, maar dat zal ik iedereen besparen; ik heb gewoon een heel leuke man).
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ieder een eigen huis, elkaar niets verbieden en nergens toe dwingen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel leuke mannen op deze wereld, maar mijn man is de enige waarvan ik nog steeds vlinders in mijn buik krijg, waarvan ik blij ben dat ik hem weer zie aan het eind van de dag en met bij wie ik wil zijn als ik me niet zo goed voel. We hebben het druk, het is soms even goochelen met werk, kinderen, hobby's en een sociaal leven, maar de basis is onverwoestbaar. En ik denk dat het een groot deel van het geheim chemie is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Dit
Andersom schreef:
10-06-2019 22:08
Tevreden en gelukkig zijn met jezelf, de overtuiging hebben dat je het alleen ook wel kunt rooien. Dat je dus zeker weet dat je bij elkaar bent omdat je bij elkaar wilt zijn.

Jezelf niet in een afhankelijke positie manoeuvreren. Op geen enkel gebied.

en dit
Gatekeeper* schreef:
10-06-2019 22:13
Elkaar vrij laten, geen jaloezie, niet enkel je eigen belang voorop stellen. Geven en nemen.

Beide ons eigen ding blijven doen, zelfde humor, respect voor elkaar, plezier mét elkaar. Elkaar leuke dingen gunnen.

Niet te hooggespannen verwachtingen. Het leven is geen sprookje, hij is wel je prins maar heeft echt wel z'n minpunten, net als jijzelf. En daar dan om lachen en het accepteren.
Later is nu
Zanahoria schreef:
10-06-2019 22:07
Die code snap ik even niet? Hoe en wanneer gebruik je dat?
Toegeven dat de ander gelijk had bijvoorbeeld. Zijn we niet goed in. Dan wordt het dus: misschien heb je gelijk, wat dan gewoon "je hebt gelijk" betekent.
Alle reacties Link kopieren
Geven en nemen. Maar altijd meer geven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Morgenstond_ schreef:
10-06-2019 22:24
Toegeven dat de ander gelijk had bijvoorbeeld. Zijn we niet goed in. Dan wordt het dus: misschien heb je gelijk, wat dan gewoon "je hebt gelijk" betekent.
Wat kinderachtig. Maar als het voor jullie werkt, lekker blijven doen :)
Daffodil-- schreef:
10-06-2019 22:10
Nou ik ben nu dik 20 jaar gelukkig getrouwd en kan met recht zeggen dat ik een goede relatie heb. Lijkt me niet dat ik daar pas op mijn sterfbed achterkom.
Ik ben een gelukkig mens en heb een fantastische mam. Samen vormen we een intens gezin, dat wel, maar onze basis is onverwoestbaar. Onze liefde is onvoorwaardelijk
Dan heb je toch nog steeds voor "nu" een goede relatie :)
Wij zijn ook al 20 jaar samen en heel vaak gaat het heel goed en soms wat minder.
Madeliefjees schreef:
10-06-2019 22:24
Geven en nemen. Maar altijd meer geven.

Als je dat beiden kunt kan het werken. Zodra de één meer geeft en de ander meer neemt is het snel klaar.
Morgenstond_ schreef:
10-06-2019 22:24
Toegeven dat de ander gelijk had bijvoorbeeld. Zijn we niet goed in. Dan wordt het dus: misschien heb je gelijk, wat dan gewoon "je hebt gelijk" betekent.
Wij doen dat ook alleen wij zeggen “hebben WE er spijt van” :hihi:
Orișa schreef:
10-06-2019 22:25
Wat kinderachtig. Maar als het voor jullie werkt, lekker blijven doen :)
Bedankt voor deze sneer :).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven