Andere singles: hoe is dat bij jullie?

21-07-2019 16:04 118 berichten
Ik ga er nu toch eens een topic over maken want ik begin aan mijn eigen referentiekader en verwachtingen te twijfelen.

Ik ben midden 40 en al een behoorlijk aantal jaar single. Door omstandigheden heb ik geen contact met mijn familie en ik ben ook nog eens ZZP'er dus ik heb ook geen collega's. Gelukkig heb ik wel een aantal fijne vrienden. Tenminste, dat zeg ik altijd. Maar is dat wel zo?

Ik word vaak in mijn verwachtingen teleurgesteld en ik twijfel steeds vaker of mijn verwachtingen nou niet kloppen of dat ik gewoon vrienden hebben die onattent zijn. Het matcht in elk geval niet.

Een poosje geleden was ik jarig. Van sommigen krijg ik dan sowieso geen reactie, ik kreeg één kaart met de post en degene met wie ik mijn verjaardag ging vieren (zo hebben we het er ook over gehad toen we deze afspraak maakten) kwam er pas na een paar uur die dag achter dat ik jarig was.

Afgelopen week kwam een jarenlang slepend probleem, compleet met rechtszaak en deurwaarder, eindelijk ten einde, in mijn voordeel. Finally! Dus ik app dat rond en van degene die mee is geweest naar de zitting destijds heb ik na een paar dagen nog niet eens een reactie. Terwijl ik natuurlijk gewoon met iemand uit eten wil om dit te vieren, of op zijn minst een fles wijn wil opentrekken!

En zo kan ik veel meer voorbeelden bedenken. Mijn beste vrienden zie ik ongeveer drie keer per jaar en we appen eens per tien-veertien dagen denk ik. Het contact dat we hebben is absoluut goed, maar omdat ik verder vrijwel altijd alleen ben is het voor mij gewoon eigenlijk te weinig. Maar zij hebben allemaal gezinnen met kinderen met drukke bezigheden, ouders die steeds meer zorg nodig hebben, familieweekendjes, vakanties. Dus ik begrijp het wel maar ik mis het zo.