Verliefd op een ander, in de war.

29-07-2019 20:56 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed wat ik verwacht van dit topic, het is de eerste maal dat ik zoiets doe, maar ik voel mij in de war.

Ik ben een man van 28j en ik ben twee jaar getrouwd met mijn vrouw na een relatie van vijf jaar. Sinds een klein jaar heb ik een (homoseksuele) man leren kennen. Hij heeft eigenlijk vanalles in mij losgemaakt en sindsdien voel ik mij in de war. Ik voel dingen die ik nog nooit eerder heb gevoeld. Ik voel mij tot hem aangetrokken en dit lijkt wederzijds. Vorige week hebben we gekust.
Ik weet niet wat ik van deze gevoelens moet denken. Ik heb hem gevraagd om een maand geen contact meer te zoeken, zodat ik de tijd heb om na te denken. Dit is nog geen week geleden en ik mis hem al. Volgende week vertrek ik normaal op verre reis met mijn vrouw. Het idee hieraan benauwd me. Mijn vrouw weet van niets.

Ik weet niet hoe ik dit moet plaatsen. Ik heb mezelf nooit als homoseksueel gezien, niet door één of ander jeugdtrauma, maar gewoon omdat ik dit gewoon nooit als mogelijk had gehouden. Ik kende niemand die homo was en ik zag dit dan ook niet als een optie. Ik heb een aangeboren (zichtbare) afwijking, waardoor ik als kind vaak geplaagd werd en weinig vrienden had. Ik had tijdens mijn tienerjaren nooit een relatie, zelfs nooit een beste vriend(in). Mijn vrouw was de eerste vrouw waarmee het echt klikte. We werden vrienden, alles groeide van daar en na vijf jaar zijn we getrouwd. Dat leek een logische stap. Ik weet niet of dit iets betekent voor mijn geaardheid. Ik weet niet hoe anderen dit te weten komen wat je geaardheid is?

De relatie met mijn vrouw relatie gaat goed. We hebben nooit problemen gehad, ruzies praten we uit. Ook seksueel is het goed. De ene kus met mijn man heeft mij echter dingen doen voelen, die ik bij mijn vrouw nooit heb gevoeld.
Ik weet niet wat dit allemaal betekend. Een seven year itch? De spanning van iemand die echt interesse toont? Gewoon vuil overspel? Ik weet dat niemand dit niet voor mij kan uitmaken, maar ik weet het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit toch echt zsm met jouw vrouw gaan bespreken. Openheid doet misschien pijn maar zo verder zorgt voor nog meer spanningen en gedoe. Vertel haar wat er is gebeurd en hoe verward jij je hierbij voelt. Wat de uitkomst van deze zoektocht ook zal zijn ;het zal voor beiden veel gezeik en gedoe opleveren als je niet direct open en eerlijk bent. Het is net van start gegaan dus informeer haar, houd haar op de hoogte zodat zij net zo goed haar keuzes kan maken bij een situatie die nu eenmaal zo is. Verwarring dus en of dit betekent dat jij homo, hetero of bi bent weet niemand en alleen jij kunt hierachter komen. Ik vermoed dat dit tijd gaat kosten dus zie het als een proces.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vertel het je vrouw inderdaad. Je gaat nu vreemd...
Fijne post van Enn, sluit ik me bij aan. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
29-07-2019 21:11
Ik zou dit toch echt zsm met jouw vrouw gaan bespreken. Openheid doet misschien pijn maar zo verder zorgt voor nog meer spanningen en gedoe. Vertel haar wat er is gebeurd en hoe verward jij je hierbij voelt. Wat de uitkomst van deze zoektocht ook zal zijn ;het zal voor beiden veel gezeik en gedoe opleveren als je niet direct open en eerlijk bent. Het is net van start gegaan dus informeer haar, houd haar op de hoogte zodat zij net zo goed haar keuzes kan maken bij een situatie die nu eenmaal zo is. Verwarring dus en of dit betekent dat jij homo, hetero of bi bent weet niemand en alleen jij kunt hierachter komen. Ik vermoed dat dit tijd gaat kosten dus zie het als een proces.

Het is heel egoïstisch, maar ik weet niet of ik een goede relatie op het spel wil zetten, voor iets wat niet zeker is. Mijn vrouw gaat dit niet kunnen plaatsen. Ik had gehoopt dat alles voorbij zou gaan als ik geen contact meer zocht met hem (misschien heel naïef).
Bert789 schreef:
29-07-2019 21:29
Het is heel egoïstisch, maar ik weet niet of ik een goede relatie op het spel wil zetten, voor iets wat niet zeker is. Mijn vrouw gaat dit niet kunnen plaatsen. Ik had gehoopt dat alles voorbij zou gaan als ik geen contact meer zocht met hem (misschien heel naïef).
Zoiets kun je niet verzwijgen voor je partner, zij heeft het recht om te weten dat je biseksueel bent en met een man hebt gezoend.
En biseksuelen zijn er in gradaties he.
Ik kan best opgewonden raken van een vrouw en daar een wilde nacht mee beleven maar een relatie heb ik enkel met een man.
Vroeg of laat zul je bezwijken onder de nieuwsgierigheid om deze kant van jezelf verder te onderzoeken, dus maak het niet moeilijker dan het is en wees gewoon eerlijk tegen je vrouw.

You can't drag her along forever.
Alle reacties Link kopieren
Bert789 schreef:
29-07-2019 21:29
Het is heel egoïstisch, maar ik weet niet of ik een goede relatie op het spel wil zetten, voor iets wat niet zeker is. Mijn vrouw gaat dit niet kunnen plaatsen. Ik had gehoopt dat alles voorbij zou gaan als ik geen contact meer zocht met hem (misschien heel naïef).
Je vult in voor haar zonder haar kansen te geven. Dat dit gevolgen kan hebben lijkt me duidelijk maar jouw gevolgen zijn al een feit. Dus in een gelijkwaardige relatie bepaal jij niet het wat/hoe voor haar. Dat is volledig aan haar.

Dus ja ik zie wat jij schrijft idd als egoïstisch en dan kies je voor de relatie met haar en onderdruk je de rest maar. Hoe lastig ook; oneerlijkheid (ook in verondersteld eigen belang) komt je uiteindelijk net zo goed zuur te staan. What’s been seen cannot be unseen
Sterkte want dit is naast een verwarrende ontdekking net zo goed een ontdekking met mogelijke flinke gevolgen. Hier kan je natuurlijk niets aan doen maar nu niet eerlijk zijn is wel een keuze. Jouw keuze.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bert789 schreef:
29-07-2019 21:29
Het is heel egoïstisch, maar ik weet niet of ik een goede relatie op het spel wil zetten, voor iets wat niet zeker is. Mijn vrouw gaat dit niet kunnen plaatsen. Ik had gehoopt dat alles voorbij zou gaan als ik geen contact meer zocht met hem (misschien heel naïef).
Wat vals. Je bent al te ver gegaan en zij heeft het recht dit te weten...
Ik sluit me volledig aan bij wat Enn schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Kap ermee. Blokkeren. Verliefdheid gaat weer over. Je bent getrouwd!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
29-07-2019 21:39
Je vult in voor haar zonder haar kansen te geven. Dat dit gevolgen kan hebben lijkt me duidelijk maar jouw gevolgen zijn al een feit. Dus in een gelijkwaardige relatie bepaal jij niet het wat/hoe voor haar. Dat is volledig aan haar.

Dus ja ik zie wat jij schrijft idd als egoïstisch en dan kies je voor de relatie met haar en onderdruk je de rest maar. Hoe lastig ook; oneerlijkheid (ook in verondersteld eigen belang) komt je uiteindelijk net zo goed zuur te staan. What’s been seen cannot be unseen
Sterkte want dit is naast een verwarrende ontdekking net zo goed een ontdekking met mogelijke flinke gevolgen. Hier kan je natuurlijk niets aan doen maar nu niet eerlijk zijn is wel een keuze. Jouw keuze.

Ik weet niet wat ik haar moet vertellen. Dat is gekust heb met een man en dat ik niet weet wat dit betekent (want dit weet ik echt niet). Mijn leven met haar lag vast. We hebben een huis gekocht, zijn getrouwd en we wilden binnen de twee jaar aan kinderen beginnen. Ik denk dat ik met haar heel gelukkig kon worden (ik denk dat nog steeds), als ik die man nooit was tegen gekomen.
Ik heb al overwogen om het haar te zeggen, omdat als je een verliefdheid uitspreekt het dan onmiddellijk veel minder speciaal wordt, maar ik weet echt niet of ze hier mee overweg kan.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
29-07-2019 21:39
Zoiets kun je niet verzwijgen voor je partner, zij heeft het recht om te weten dat je biseksueel bent en met een man hebt gezoend.
En biseksuelen zijn er in gradaties he.
Ik kan best opgewonden raken van een vrouw en daar een wilde nacht mee beleven maar een relatie heb ik enkel met een man.
Vroeg of laat zul je bezwijken onder de nieuwsgierigheid om deze kant van jezelf verder te onderzoeken, dus maak het niet moeilijker dan het is en wees gewoon eerlijk tegen je vrouw.

You can't drag her along forever.

Hoe weet je dan of je biseksueel bent? Of het gaat om liefde of om seks? Ik ben nog nooit aangetrokken of opgewonden geweest door een man, maar ik ben ook nog nooit zo verliefd geweest op een vrouw als nu op deze man.
Bert789 schreef:
29-07-2019 21:58
Ik weet niet wat ik haar moet vertellen. Dat is gekust heb met een man en dat ik niet weet wat dit betekent (want dit weet ik echt niet). Mijn leven met haar lag vast. We hebben een huis gekocht, zijn getrouwd en we wilden binnen de twee jaar aan kinderen beginnen. Ik denk dat ik met haar heel gelukkig kon worden (ik denk dat nog steeds), als ik die man nooit was tegen gekomen.
Ik heb al overwogen om het haar te zeggen, omdat als je een verliefdheid uitspreekt het dan onmiddellijk veel minder speciaal wordt, maar ik weet echt niet of ze hier mee overweg kan.
Je kunt je kop wel in het zand steken en haar in het ongewisse laten maar wat als ze nu zwanger raakt? Denk daar maar eens over na.
Alle reacties Link kopieren
Bert789 schreef:
29-07-2019 21:58
Ik weet niet wat ik haar moet vertellen. Dat is gekust heb met een man en dat ik niet weet wat dit betekent (want dit weet ik echt niet). Mijn leven met haar lag vast. We hebben een huis gekocht, zijn getrouwd en we wilden binnen de twee jaar aan kinderen beginnen. Ik denk dat ik met haar heel gelukkig kon worden (ik denk dat nog steeds), als ik die man nooit was tegen gekomen.
Ik heb al overwogen om het haar te zeggen, omdat als je een verliefdheid uitspreekt het dan onmiddellijk veel minder speciaal wordt, maar ik weet echt niet of ze hier mee overweg kan.
Nee, maar bij je houden, niets zeggen en deze ervaring wellicht in jouw hoofd groter en groter laten worden gaat net zo goed iets zijn waar ze als vrouw van jou en moeder van jullie toekomstige kinderen (die dan er wellicht zijn) ook niet mee om kan gaan. Ga praten met iemand, iemand die je goed en kent en vertrouwt. Ga anders praten met de ha of wie dan ook. Zorg ervoor dat jij je verhaal kan doen maar kies alsjeblieft niet voor de struisvogelpolitiek. Van dichtbij meegemaakt en de pijn, walging en verdiet bij die persoon (ontdekte dat man al jaren homofiele contacten had zonder wat met haar te delen) was enorm. Dat is nooit meer goed gekomen dus ik raad je dit voor jezelf, voor haar maar ook voor jullie mogelijk toekomstige kinderen, echt ten sterkste af. Als jij nu onderdrukt bestaat de kans dat de spanning in jezelf rondom een eventuele geaardheid alleen maar groeit en groeit. Je bent wat je bent en dat weet je nu even niet. Dat kan en mag maar dit onderdrukken is imho echt geen aanrader.
enn wijzigde dit bericht op 29-07-2019 22:07
10.79% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
29-07-2019 22:03
Je kunt je kop wel in het zand steken en haar in het ongewisse laten maar wat als ze nu zwanger raakt? Denk daar maar eens over na.

Wat bedoel je? Mijn vrouw kan niet zwanger worden, want ze neemt anticonceptie en gezien mijn aangeboren afwijking, zouden we eerst een afspraak maken bij de gynaecoloog om ons te laten begeleiden.
Ik zou sowieso geen kind op de wereld brengen in deze omstandigheden, zolang er zoveel onduidelijkheid is.
Alle reacties Link kopieren
Bert789 schreef:
29-07-2019 22:07
Wat bedoel je? Mijn vrouw kan niet zwanger worden, want ze neemt anticonceptie en gezien mijn aangeboren afwijking, zouden we eerst een afspraak maken bij de gynaecoloog om ons te laten begeleiden.
Ik zou sowieso geen kind op de wereld brengen in deze omstandigheden, zolang er zoveel onduidelijkheid is.
Je schrijft dat jullie binnen twee jaren aan kinderen willen beginnen. Hoe kan men hier weten dat bovenstaande allemaal speelt? Dus beginnen met ‘wat bedoel je?’ Komt op mij vreemd over. :)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bert789 schreef:
29-07-2019 22:07
Wat bedoel je? Mijn vrouw kan niet zwanger worden, want ze neemt anticonceptie en gezien mijn aangeboren afwijking, zouden we eerst een afspraak maken bij de gynaecoloog om ons te laten begeleiden.
Ik zou sowieso geen kind op de wereld brengen in deze omstandigheden, zolang er zoveel onduidelijkheid is.
Je geeft aan dat jullie binnen 2 jaar aan kinderen wilden beginnen. Daar reageer ik op, de informatie die je nu deelt is nieuw en gezien de situatie maar goed ook.
Bert, je bent gewoon een overspelige echtgenoot. En die kus kon je nog overkomen, maar dit voor je vrouw verzwijgen en de andere man een opening blijven geven van over een maand verder kijken is gewoon schofterig naar je vrouw toe.

Je vrouw heeft recht op de waarheid. Aan jou de keuze of je dit wil verder onderzoeken en dan aan haar de keuze of zij nog steeds een toekomst met je ziet of wil scheiden. Ook heel tekenend dat je niet een goede relatie wil opgeven voor onzekerheid. Nooit je oude schoenen weggooien voor je de nieuwe ingelopen hebt. Typisch weer.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
29-07-2019 22:09
Je schrijft dat jullie binnen twee jaren aan kinderen willen beginnen. Hoe kan men hier weten dat bovenstaande allemaal speelt? Dus beginnen met ‘wat bedoel je?’ Komt op mij vreemd over. :)

Sorry, ik vond het niet zo duidelijk wat ze precies bedoelde (puur theoretisch als 'zou je je een leven kunnen voorstellen met je vrouw en kinderen' vs 'je moet oppassen dat je geen kinderen in deze situatie brengt.'). Ik bedoelde dat zeker niet negatief.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet aan je vrouw vertellen maar ergens anders, bijvoorbeeld professionele hulp oid. Als je het je vrouw gaat vertellen zijn er twee mensen in de war en dat helpt je niet verder. Kan eerder averechts werken als ze te emotioneel gaat reageren.

Misschien is het ook de aandacht die je krijgt van hem en het idee dat iemand je aantrekkelijk vindt wat maakt dat je extra in de war bent.
Wat zijn de meeste reacties vol begrip... los van alles gaat TO gewoon vreemd.
Dat staat compleet los van zijn eventuele geaardheid.
Alle reacties Link kopieren
Bert vertel haar gewoon van de kus, over de verwarring en deel met haar. Ja dit kan betekenen dat jouw veilige toekomst beeld aan diggelen gaat vallen. Maar je bent in de war dus misschien ontstaan er wel andere toekomstbeelden en misschien ook niet. Dat weet je nu niet maar kom je ook niet te weten als je dit laat en gewoon maar weer verder gaat. Als je dit daadwerkelijk kunt dan zou het ok zijn maar je schrijft nu al dat je de man mist. Word eerst nu maar eens eerlijk naar jezelf Bert. Je valt in ieder geval en op deze man en op jouw vrouw. Kan je wel gaan ‘struisvogelen’ maar dan ben je niet eens eerlijk naar jezelf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Torment schreef:
29-07-2019 22:19
Wat zijn de meeste reacties vol begrip... los van alles gaat TO gewoon vreemd.
Dat staat compleet los van zijn eventuele geaardheid.
Ja dat valt me ook wel op. Stel dat het (cliché cliché) een vrouwelijke collega was geweest en hij wilde dan eerst even 1 en ander uitzoeken...
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
29-07-2019 22:12
Bert, je bent gewoon een overspelige echtgenoot. En die kus kon je nog overkomen, maar dit voor je vrouw verzwijgen en de andere man een opening blijven geven van over een maand verder kijken is gewoon schofterig naar je vrouw toe.

Je vrouw heeft recht op de waarheid. Aan jou de keuze of je dit wil verder onderzoeken en dan aan haar de keuze of zij nog steeds een toekomst met je ziet of wil scheiden. Ook heel tekenend dat je niet een goede relatie wil opgeven voor onzekerheid. Nooit je oude schoenen weggooien voor je de nieuwe ingelopen hebt. Typisch weer.

Je hebt 100 % gelijk.
Als het een vrouw geweest was, waarop ik verliefd was geworden, dan had ik alle contacten afgebroken, had ik het opgebiecht aan mijn vrouw, was ik door het stof gegaan en dan denk ik wel dat onze relatie sterk genoeg is om dit te overleven (na wat werk). Nu voelt het anders, omdat ik niet goed weet wat het betekent. Bij een vrouw was ik zeker dat het om een verliefdheid was, of een zoektocht naar avontuur. Maar nu weet ik het niet.

Ik ben bij een psychologe gegaan toen ik moeite had om vrienden te maken. Ik heb overwogen om terug bij haar langs te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Torment schreef:
29-07-2019 22:19
Wat zijn de meeste reacties vol begrip... los van alles gaat TO gewoon vreemd.
Dat staat compleet los van zijn eventuele geaardheid.
Klopt maar zoals ik al schreef juist de verwarring over de geaardheid kan iemand aanzetten tot uiteindelijk een leven vol leugens en dat jarenlang. Uit angst voor zichzelf en voor de veroordeling van anderen dus liegen dat het gedrukt staat. De pijn van de partner toen dit uitkwam was enorm maar dat er in deze tijden nog zoveel angst bestaat voor eigen geaardheid en voor de veroordeling van anderen hierin heeft mij verbijsterd en vond ik eerlijk gezegd net zo verdrietig. Ja ondanks de leugens, het bedrog en de pijn die het veroorzaakte bij de ander. Ik vond het toen echt een intens verdrietige situatie voor beide zijden. Hoe triest is het dat je wil verbergen wie je bent?
enn wijzigde dit bericht op 29-07-2019 22:28
3.53% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven