Karma

04-08-2019 18:36 13 berichten
Het zit me hoog dus plaats van altijd maar meelezen eens een account aangemaakt zodat ik mn hartje kan luchten. Dit is namelijk niet iets wat ik tegen iemand kan vertellen.
Lang geleden was ik getrouwd en we hadden een open relatie. Dat ging uiteraard mis en we zijn gescheiden. Daarna heb ik nog een lange relatie gehad die vanwege mijn bindingsangst mis ging. Hij wilde een volgende stap zetten, ik wilde wegrennen. Geen goede combi.
Daarna had ik het wel gehad met die relaties en heb ik een hoop ons-en gehad en heb ik een paar fwb.
Tijdje terug kom ik op een datingsite een bekende tegen. Ik was verbaasd want bij mijn weten was hij getrouwd. Was ie dus ik maar ze hadden een open relatie.
Toen had ik dus al moeten kappen.Maar het is een lekker ding en dus een keertje afgesproken.
Zijn vrouw is er echt ok mee. We hebben samen wat gedronken op het terras en een keer met zn drieën het bed gedeeld.
Met al die andere mannen heb ik mijn lol en dan ga ik weer. Op het moment dat ik de deur uitga denk ik er al niet meer aan. Maar deze raakt me. Hij heeft een hele warme persoonlijkheid en we klikken op heel veel gebieden. We praten veel en de seks is fantastisch.
Dat kan dus ook alleen maar misgaan en dat deed het dus ook. Ik ben ontzettend verliefd op hem geworden. De afscheidsbrief staat al klaar want ik weet dat dit gewoon op geen enkele manier goed kan aflopen. Nu alleen nog de ballen vinden om echt te stoppen. Elke keer denk ik, nog deze keer en dan ga ik stoppen.
Maar is het niet bizar dat ik nu aan de andere kant zit van wat ik zelf heb meegemaakt? Wat ik nu voel heeft degene waar mijn ex me mee bedrogen heeft ook gevoeld. Ik heb dat achterbaks kreng toen veroordeeld en gehaat tot op het bot. Nog steeds trouwens. Alleen zit ik nu in die hoek. En ik ga geen gezin kapotmaken zoals zij heeft gedaan maar het blijft maar in mijn hoofd rondspoken waarom en hoe ik hierin verzeild ben geraakt. Kut karma.
Bedankt voor het lezen, blij dat ik het even kwijt kon.
Waarom een drama brief? Hoop je stiekem toch dat hij na het lezen voor jou gaat?
Zeg tegen hem eerlijk: Jan ik ga toch wat teveel voor je voelen en ik wil afstand!

Dat je die andere vrouw nog steeds wat kwalijk neemt vind ik echt raar. Dat mens werd verliefd en jullie speelde zelf met vuur. Je ex kan je wat kwalijk nemen, haar niet. Na jaren zou ik ze beide maar vergeven. Je hebt vooral je zelf ermee. Zuur gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je er vanuit dat je dat gezin kapot zou maken?
Zij hebben hun eigen afspraken, dat jij gevoel voor hem bent gaan krijgen betekent niet dat dat bij hem ook gebeurt.

En : teveel voelen is een prima reden om te stoppen met hem.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Meestal kan je zo'n relatie niet kapotmaken omdat jij de tweede vrouw bent en die wordt maar zelden nummer één. Het is hooguit polyamorie en in dat geval wordt door de partner ook toegestaan dat er een emotionele relatie ontstaat, maar ook in dat geval ben jij maar de "bijvrouw" die zodra ze teveel praatjes krijgt, de wacht wordt aangezegd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Over je vraag over karma... Ik heb precies zoiets meegemaakt en nog precies in zo een setting ook. Open relatie... te veel vrijheden... gevoelens etc. En daarna heb ik t ook een keer van een andere kant meegemaakt. Dat was echt heel gek om te ervaren.

Misschien helpt dit je in te zien dat je haat voor die vrouw niet helemaal terecht is. Zij is ook maar een mens. En zulke dingen gebeuren. Je ex was er zelf bij en liet t toe.

En verder zou ik t met die man afkappen en me voorlopig verre houden van open relaties. Ze zijn blijkbaar niet jouw ding. Als je toch houdt van sex met anderen kan je altijd parenclubs bezoeken of iets dergelijks.
Je zegt tegen hem: "ik heb gevoelens voor je, daar kan ik niet mee omgaan en daarom kap ik ermee".

of

Je geniet van de contacten met hem en accepteert dat hij zijn vrouw nooit in de steek zal laten voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Waarom een brief?

Als je geen gezin kapot wil maken, dan zeg je gewoon dat je stopt zonder te vermelden dat je verliefd ben geworden.
Oh wauw. Een open relatie en dan "het achterbakse kreng waar je ex je mee heeft bedrogen, tot op het bot haten".
JIJ en je ex hebben voor die constructie gekozen, daar kan zij niets aan doen.
En je ex heeft voor haar gekozen en je gezin kapot gemaakt, zij niet.
Succes met je karma, kijk eens naar je eigen aandeel en dat van je ex.
Alle reacties Link kopieren
Zo gaat dat, mijn broer wilde perse een open relatie, en dat kreeg hij. Maar zijn vriendin werd verliefd en ging er vandoor...
Wat is dat toch met die brieven schrijven en ze dan ook echt willen versturen.

Verbrand die brief.

En als je zo goed met hem kan praten, praat erover. Of kap het gewoon af.
Lastig om meteen alles goed neer te zetten dus even wat meer informatie.
Het is geen dramabrief hoor. Het begon als manier om de zaken voor mezelf op een rijtje te zetten en daarna had ik het idee om hem dat te sturen bij wijze van extra uitleg. Dat ik gevoelens heb gekregen heb ik al eerder tegen hem gezegd en hij heeft ook gevoelens voor mij. Maar dan meer in de zin van leuk, lief en lekker. Niet dat hij er serieus over denkt om te stoppen met zijn huwelijk. Dat zou ik ook nooit willen.
Zijn vrouw ken ik enigzins. Ik ben nooit in hun huis geweest, ken hun kinderen niet.
Mijn situatie was destijds heel anders. Bij mij ging het om mijn beste vriendin die mijn kinderen kende, mijn familie, die al jaren over de vloer kwam en die ik volkomen vertrouwde en die heel geraffineerd en op een bijzonder achterbakse manier stookte in de relatie tussen mijn man en mij. Juist doordat ik haar allerlei intieme dingen vertelde gaf ik haar alle kansen om mij te ondermijnen. Destijds heb ik het gewoon niet gezien. Ik vertrouwde hen allebei en kon me toen ook gewoon niet voorstellen dat iemand zo kon zijn. Heel dom inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik er uit begrijp is dat jij al samen met die nieuwe vlam en zijn vrouw tegelijk het bed hebt gedeeld. Oftewel, zij weet ook van jou en haar man af.

In hoeverre kan jij het met die vrouw vinden? Want misschien dat een polyamoreuze relatie wel kan werken in dit geval.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Karmabitch schreef:
08-08-2019 15:24
Lastig om meteen alles goed neer te zetten dus even wat meer informatie.
Het is geen dramabrief hoor. Het begon als manier om de zaken voor mezelf op een rijtje te zetten en daarna had ik het idee om hem dat te sturen bij wijze van extra uitleg. Dat ik gevoelens heb gekregen heb ik al eerder tegen hem gezegd en hij heeft ook gevoelens voor mij. Maar dan meer in de zin van leuk, lief en lekker. Niet dat hij er serieus over denkt om te stoppen met zijn huwelijk. Dat zou ik ook nooit willen.
Zijn vrouw ken ik enigzins. Ik ben nooit in hun huis geweest, ken hun kinderen niet.
Mijn situatie was destijds heel anders. Bij mij ging het om mijn beste vriendin die mijn kinderen kende, mijn familie, die al jaren over de vloer kwam en die ik volkomen vertrouwde en die heel geraffineerd en op een bijzonder achterbakse manier stookte in de relatie tussen mijn man en mij. Juist doordat ik haar allerlei intieme dingen vertelde gaf ik haar alle kansen om mij te ondermijnen. Destijds heb ik het gewoon niet gezien. Ik vertrouwde hen allebei en kon me toen ook gewoon niet voorstellen dat iemand zo kon zijn. Heel dom inderdaad.
Dramabrief dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven