28 jaar en nog geen relatie door beperkt sociale kring

07-08-2019 16:53 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit wel eens in een eerder topic ter sprake gesteld:
Ik ben een man van bijna 28 jaar. Ik heb nog nooit een relatie gehad.
Dit heeft verschillende redenen maar de grootste reden is dat ik een beperkt sociaal netwerk om me heen heb. Daarnaast heb ik een visuele beperking en ik heb het idee dat het mensen afschrikt. Ik heb genoeg zelfvertrouwen om te daten maar zover komt het nooit. Ik begin steeds meer te geloven dat liefde gewoon niet voor mij is weggelegd en dat ik voor eeuwig single blijf. Daarom doe ik er ook steeds minder moeite voor. Ik vind mijzelf een prima karakter hebben: ik ben intelligent, zorgzaam. Heb gevoel voor humor.

Wellicht hebben jullie als dames wat tips voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin dat je geen relatie zou hebben omdat je een beperkte sociale kring hebt.

Je hebt toch niet onder een steen geleef Je weet toch van het bestaan van tinder en dating sites.
Dating sites?
Misschien minder focussen op redenen van buiten af. Maar zelf actie ondernemen? Datingsites. Genoeg aktiviteiten en clupjes voor singles.
Ook met beperkingen.

En dan niet per se om maar een relatie krijgen. Daar knappen mensen heel snel op af.
Maar om je sociale kring groter te maken.

Wat zijn nu je hobby/vrijetijdsbestedingen?
Misschien stomme vraag, maar ben je ernstig visueel beperkt?
Ik snap dat je in een kroeg moeilijk oogcontact kunt maken of er zelfs heen kunt gaan, als je zeer ernstig beperkt bent namelijk...

Ik adviseer om je sociale netwerk uit te breiden, om zodoende nieuwe vriendschappen te ontwikkelen. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het...

Dit kan door bijvoorbeeld lid te worden van een vereniging, een studie of cursus te gaan volgen, vrijwilligerswerk te gaan doen, je regelmatig in het uitgaansleven te bevinden (ja, alleen heen gaan kan ook) of samen met je collega's een borrel te gaan drinken.
Door gezamenlijke activiteiten te ontplooien, zelfstandig of met mensen uit je netwerk, zul je meer mogelijkheden creëren om nieuwe mensen te ontmoeten en mogelijk ook een partner.
Illinois schreef:
07-08-2019 16:56
Dating sites?
Kan ook een optie zijn, maar misschien dat sommige mensen afknappen op je handicap, want: onbekend maakt onbemind. Het gedrag op datingsites is zeer oppervlakkig.
anoniem_386304 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 17:01
Reden: toevoeging
1.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Datingsites heb ik al vaak genoeg geprobeerd maar daar had ik vrij weinig succes
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-08-2019 16:57
Misschien minder focussen op redenen van buiten af. Maar zelf actie ondernemen? Datingsites. Genoeg aktiviteiten en clupjes voor singles.
Ook met beperkingen.

En dan niet per se om maar een relatie krijgen. Daar knappen mensen heel snel op af.
Maar om je sociale kring groter te maken.

Wat zijn nu je hobby/vrijetijdsbestedingen?
Mijn hobby’s zijn toneel spelen, gamen en vrijwilligerswerk doen ahv projecten
Memo91 schreef:
07-08-2019 17:08
Mijn hobby’s zijn toneel spelen leuk, dan kun je mensen ontmoeten als je optreedt tijdens festivals! , gamen ik ken iemand die via het gamen een partner heeft gevonden! en vrijwilligerswerk doen ahv projecten als je meedoet aan verschillende projecten, ontmoet je veel verschillende mensen!
Volgens mij ben je al goed op weg!
anoniem_386304 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 17:13
Reden: grammatica
0.09% gewijzigd
Misschien eens iemand van daar vragen voor samen een drankje o.i.d.
Niet perse als date maar eerst gewoon voor de gezelligheid.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft me vele jaren gekost, maar uiteindelijk wel via datingsite mijn man gevonden.

Via gamen kun je ook mensen vinden en wat dacht je van die game events?
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Kom je bij datingssites wel tot afspraakjes?
Over het algemeen is men erg terughoudend op datingssites.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je zorgen dat je sociale netwerk groter wordt.

Hoe groter je netwerk hoe groter je kans op mensen te ontmoeten met wie het klikt. Waarmee je weer andere dingen kunt ondernemen zodat je weer meer mensen ontmoet. En dan wordt de kans alleen maar groter om iemand te ontmoeten voor een date.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Memo91 schreef:
07-08-2019 17:06
Datingsites heb ik al vaak genoeg geprobeerd maar daar had ik vrij weinig succes
Ook speciale dating sites gericht op mensen met een fysieke of geestelijke beperking zoals deze: https://www.capido.nl
Een (visuele) beperking kan je op een datingssite wel flink in de weg zitten. Iemand kent jou nog helemaal niet maar wordt wel meteen geconfronteerd met iets "moeilijks". Dat beinvloedt de eerste indruk enorm.

Ik zou lekker in het echt meiden ontmoeten. Single reis, speeddate, love borrel, zoiets. Je hebt sowieso een leuke avond en als je er een date aan over houdt is het mooi mee genomen.

En kom op he, je bent 27. Veel en veel te jong om te denken dat de liefde voor jou niet is weggelegd. Niet zo somber!
Alle reacties Link kopieren
Of via dat tv programma, the undatables, dan wordt je gekoppeld toch?
Cheshire-cat schreef:
07-08-2019 17:17
Het heeft me vele jaren gekost, maar uiteindelijk wel via datingsite mijn man gevonden.

Via gamen kun je ook mensen vinden en wat dacht je van die game events?
Wat een mooie reactie! Word er soms moe van dat je alsmaar snel een relatie moet kunnen vinden en dat je anders mislukt bent. Soms duurt het lang en dat is helemaal niet erg. Ben blij voor je dat je hebt volgehouden en nu een leuke man hebt.
Noder schreef:
07-08-2019 18:59
Maar wie gaat er de moeite voor doen om in een TV-programma te komen.
Loep TO anders even, hij heeft al meegedaan aan Wie kent mij nog?

@Hamerhaai, Die beste jongen heeft al ontzettend veel ondernomen om zijn netwerk uit te breiden en initiatieven getoond en kreeg er spijtig genoeg weinig voor terug.

Ik heb het net terug zitten kijken en ik werd er triestig van.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
07-08-2019 19:16
Loep TO anders even, hij heeft al meegedaan aan Wie kent mij nog?

@Hamerhaai, Die beste jongen heeft al ontzettend veel ondernomen om zijn netwerk uit te breiden en initiatieven getoond en kreeg er spijtig genoeg weinig voor terug.

Ik heb het net terug zitten kijken en ik werd er triestig van.
🙏🏻 Klopt inderdaad :) ik heb meegedaan aan ‘Wie kent mij nog
Daarnaast loopt er ook een inschrijving bij ‘The dateables’ maar ik heb nog niets gehoord. Verwacht niet dat ik bij de selectie zit
Is je netwerk na dat programma wel uitgebreid?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
07-08-2019 19:53
Is je netwerk na dat programma wel uitgebreid?
Ik heb wel een groter netwerk wat betreft contacten maar ben nog steeds eenzaam omdat weinig mensen hebben gereageerd van mijn leeftijd en de meeste wonen niet in de buurt
Memo91 schreef:
07-08-2019 20:00
Ik heb wel een groter netwerk wat betreft contacten maar ben nog steeds eenzaam omdat weinig mensen hebben gereageerd van mijn leeftijd en de meeste wonen niet in de buurt
Dat is zonde. :-(
Een groter netwerk wil natuurlijk niet zeggen dat je de kans op een relatie vergroot.
Als je ook steeds vriendschappen aan gaat met als doel er (indirect) een relatie uit te slepen haken ook veel mensen af.

Zorg dat je leven leuk is, dat je het naar je zin hebt en dan loop je vanzelf een keer tegen die vrouw aan.
Orișa schreef:
07-08-2019 20:32
Een groter netwerk wil natuurlijk niet zeggen dat je de kans op een relatie vergroot.
Als je ook steeds vriendschappen aan gaat met als doel er (indirect) een relatie uit te slepen haken ook veel mensen af.

Zorg dat je leven leuk is, dat je het naar je zin hebt en dan loop je vanzelf een keer tegen die vrouw aan.
Precies.
Schrijf hier leuk mee, leer je al allerlei verschillende mensen kennen :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven