Bang voor afwijzing om onvruchtbaarheid

16-08-2019 15:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik ben een gescheiden vrouw en momenteel even totaal niet bezig met daten, omdat ik hier geen zin in heb. Maar ik merk toch ook, dat er een angst mee speelt die mij wat huiverig maakt om te daten.
Ik ben namelijk onvruchtbaar. Samen met mijn ex hebben wij een kindje geadopteerd en dat is echt mijn alles! Het gaat echt super en ik voel mij helemaal moeder. Maar ik merk dat ik, als ik nieuwe mannen leer kennen, ook best bang ben om mezelf echt open te stellen omdat ik bang ben dat ze me (vroeg of laat) af zullen wijzen omdat ik geen kinderen kan krijgen. Het is niet dat ik geen kinderen meer zou willen, ik kan het gewoon niet. Ik heb nu toch 2keer meegemaakt dat een man wat afstandelijker werd nadat ik vertelde over mijn onvruchtbaarheid en de adoptie van mijn kind. Ik kan dan stoer denken 'ach, graag of niet', maar merk dat ik daar wel bang voor ben. En ergens geef ik ze, stom genoeg, nog gelijk ook. Helemaal als ze een ontzettende kinderwens hebben. Ik zeg daarom meestal ook vrij snel hoe mijn situatie is. Niet meteen de eerste date, of tijdens het appen voor de eerste date, maar wel tijdens bv een tweede date als ik mij een beetje vertrouwt voel. Sommige mannen hebben er ook totaal geen problemen mee, gelukkig. Waar ik alleen bang voor ben is dat iemand bv in eerste instantie er geen moeite mee heeft, maar dan later, als we echt een stel zijn, toch afhaakt omdat (hoewel niet onmogelijk) het erg lastig blijkt om met mij die kinderwens te vervullen. Het raakt dan ook aan het minderwaardigheidsgevoel dat ik al licht heb over mezelf mbt dit stuk (ik zag mezelf lang als 'mislukt' omdat ik geen kind kon krijgen). Afwijzing hierop is dan een soort pijnlijke bevestiging. Alleen daten met mannen met kinderen heb ik ook overwogen. Maar voor de 1 of andere reden kwam ik juist veel mannen tegen die geen kinderen hadden. Nu dus even geen daten, ook om dit stuk te overwinnen. Ik weet niet precies wat ik met dit verhaal wil. Gewoon delen, misschien hebben jullie nog tips? Wat zouden jullie overigens doen qua moment van vertellen? Meteen al (voor een eerste date of tijdens de eerste date) met de deur in huis vallen of wachten tot de tweede?
Alle reacties Link kopieren
Iets doen aan je minderwaardigheidsgevoel. Wat zonde dat je je daardoor zo op je kop laat zitten.

Ga eens bij jezelf na of het probleem niet wat dieper zit? Had je zelf nog graag een kind gekregen, ben je gelukkig met één kind? Als je achter de situatie staat zoals hij nu is, is er geen enkele reden om hiervan een probleem te maken. Mensen die geen kinderen willen, gaan ook op date en zoeken gewoon iemand uit die ook geen kinderen wil. Eerlijkheid en duidelijkheid vanaf het begin en er kan niks misgaan.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Ik zou dit al vertellen in de chat voordat een date plaats zal vinden. Dat is meestal toch 1 vraag die gesteld wordt “heb je kinderen?”

Scheelt in ieder geval al een hoop gedoe en tijd als een man wél nog een kinderwens heeft.
Ik snap je onzekerheid wel een beetje en tegelijkertijd denk ik: jij hebt hier niet voor gekozen! Het is een bittere pil en die slikken is al moeilijk genoeg. Iemand die gaat voor jou als persoon zal dat ook zo zien.

Maar goed. Simpel gedacht van mij in de huidige marktplaats-achtige datingtoestanden waarschijnlijk waar je mooier en gelukkiger voordoen dan je bent een beetje de norm is.
Je kunt toch gewoon vragen of dat hij een kinderwens heeft.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel rot, maar eigenlijk maar goed dat ze snel afstand nemen, dan kun jij ook snel door met het zoeken naar een man die geen kinderwens (meer) heeft. Maar je wordt natuurlijk zo steeds maar geconfronteerd met een heel pijnlijk punt uit je leven. Niet leuk. Maar je doet het goed. Sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je afgewezen wordt omdat je onvruchtbaar bent. Er zijn genoeg mannen en vrouwen die onvruchtbaar zijn of geen verdere kinderwens meer hebben.

Waar ze wel moeite mee kunnen hebben dat jij misschien nog wel een actieve kinderwens hebt. En dat jij jouw onvruchtbaarheid misschien niet helemaal hebt geaccepteerd.

Heb je hulp gehad om dit goed te verwerken? Hoeveel je ook van je kind houdt, dit is niet automatisch voldoende om zelf geen kinderen te krijgen te compenseren. Jij moet op één of andere manier toch afscheid nemen van een kinderwens, of in ieder geval van het "zelf zwanger worden".
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
16-08-2019 16:04

. Mensen die geen kinderen willen, gaan ook op date en zoeken gewoon iemand uit die ook geen kinderen wil. Eerlijkheid en duidelijkheid vanaf het begin en er kan niks misgaan.
Alleen aan die mannen heeft to ook niets. To heeft namelijk een geadopteerd kind dus kan ze niet kiezen voor een man die helemaal geen kinderen wil omdat hij geen rekening wil houden met kinderen.

To als je uit 82 komt dan zal dit probleem steeds minder spelen.

Je bent dan nual 35 of 36.

De mannen snappen ook wel dat de meeste vrouwen op hun 40e niet meer aan een kind beginnen.

Dus de mannen die echt nog kinderen willen zullen sowieso voor een jongere vrouw gaan.

Veel manneb in de leeftijdscategorie die jij zoekt hebben ook al kinderen als ze die willen.

Als je 25 was geweest waren er meer mannen geweest die nog een kinderwens hadden en die daardoor ook geen relatie met je hadden gewild.
hamerhaai schreef:
16-08-2019 16:37
Ik denk niet dat je afgewezen wordt omdat je onvruchtbaar bent. Er zijn genoeg mannen en vrouwen die onvruchtbaar zijn of geen verdere kinderwens meer hebben.

Waar ze wel moeite mee kunnen hebben dat jij misschien nog wel een actieve kinderwens hebt. En dat jij jouw onvruchtbaarheid misschien niet helemaal hebt geaccepteerd.

Heb je hulp gehad om dit goed te verwerken? Hoeveel je ook van je kind houdt, dit is niet automatisch voldoende om zelf geen kinderen te krijgen te compenseren. Jij moet op één of andere manier toch afscheid nemen van een kinderwens, of in ieder geval van het "zelf zwanger worden".
Hier kan ik me in vinden, ik denk dat de mannen die afstandelijker werden zich afvroegen of je misschien nog eens zou willen adopteren of toch nog een nieuw of zwaar medisch traject uitproberen. Voor mannen die echt kinderloos willen blijven of niet meer kinderen willen dan er al zijn, kunnen om die reden misschien twijfelen. Je bent ongewenst onvruchtbaar, dat is toch wat anders dan bewust kinderloos.

Ik zou dan ook voor mezelf duidelijk willen hebben of ik toch nog eens wil adopteren of een traject zou doen als dit kon, of niet en berusting erin vinden (al dan niet met hulp) zodat in de toekomst je duidelijk kan zijn naar je dates toe hierover.
Bulbul schreef:
16-08-2019 16:04
Iets doen aan je minderwaardigheidsgevoel. Wat zonde dat je je daardoor zo op je kop laat zitten.

Ga eens bij jezelf na of het probleem niet wat dieper zit? Had je zelf nog graag een kind gekregen, ben je gelukkig met één kind? Als je achter de situatie staat zoals hij nu is, is er geen enkele reden om hiervan een probleem te maken. Mensen die geen kinderen willen, gaan ook op date en zoeken gewoon iemand uit die ook geen kinderen wil. Eerlijkheid en duidelijkheid vanaf het begin en er kan niks misgaan.
Ik sluit mij aan bij dit advies.
Veel succes met daten TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven