Maakt het uit HOE je iemand hebt leren kennen?

20-08-2007 16:17 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens via datingsites gedate, maar dan is het nooit echt zo ver gekomen dat er echt een relatie uit kwam. Maar ergens zou het me denk ik toch dwars zitten als ik dan tegen mensen als antwoord op "waar kennen jullie elkaar van?" zou moeten zeggen "via internet".. Op de een of andere manier vind ik het zo zwak klinken.. Terwijl ik weet dat het prima kan werken..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn vriend leren kennen via een datingsite.

Het antwoord op deze vraag hangt er bij een beetje vanaf wie het vraagt eerlijk gezegt.

Vrienden en familie weten allemaal waar ik hem heb leren kennen.

Verder hangt het er vanaf hoeverre ik het van belang vind dat een ander weet waar we elkaar hebben leren kennen.

Zo kwam ik laatst een oud klagenootje tegen en die vroeg waar ik mijn vriend had ontmoet en ik vind het niet zo van belang dat zij dat weet.

In zo'n geval zeg ik dat ik hem heb ontmoet waar we elkaar voor het eerst irl hebben ontmoet (een tentje in de stad) en tot dusver vraagt men ook niet door....wanneer dit wel het geval is dan zou ik wel gewoon eerlijk antwoorden en zeggen dat dat onze eerste ontmoeting is geweest maar dat we eerst via relatiesite hebben ge emailt.

Het is niet zo dat mensen het niet mogen weten, maar meer dat ik het in sommige gevallen het niet echt relevant vind en niet prettig vind dit te zeggen.



Als je me rechtuit vraagt; maakt het uit hoe je iemand hebt leren kennen; nee niet echt. De inhoud van de relatie heeft niet zo heel veel te maken met de manier van ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het altijd gewoon zeggen en heb dat dan ook gedaan.

Waarom zou jij geheim willen houden hoe je elkaar hebt leren kennen? De enige reden die ik kan bedenken is dat een van de twee vreemd is gegaan in het begin van de relatie, maar ja als je daar kritiek op krijgt, is dat terecht en moet je daar tegen kunnen.



Mijn vriend heb ik ook van internet en ik krijg eigenlijk alleen maar leuke reacties zo van: wat leuk, dat werkt dus echt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 1,5 week een relatie met een jongen die ik via een datingsite heb leren kennen. Ik merk wel dat ik het soms lastig vind om te zeggen dat ik hem via het internet ken. Soms zeg ik dan ook dat ik hem ken van de Parade, waar ons eerste afspraakje was. Maar eigelijk vind ik dat belachelijk. Meestal zeg ik dus gewoon dat ik hem van het internet ken en gooi er dan als grapje achteraan 'modern he'.
Ik heb mijn vriend via een chatroom leren kennen en dat is ook helemaal geen geheim. De meeste mensen vinden het juist leuk dat je blijkbaar toch een partner kunt vinden via internet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn vent in de bajes zou hebben leren kennen terwijl één van beiden - of beiden - niet naar buiten had gemogen , als ik mijn vent op de wallen had leren kennen terwijl één van beiden - of beiden - achter een raam zat , als ik mijn vent had leren kennen terwijl hij de man van mijn beste vriendin was ..............dát zou ik niet van de daken schreeuwen.......maar verder ......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Internet is tegenwoordig wel een heel 'normaal' medium om een partner te ontmoeten. Mensen kijken hier niet echt meer van op. Verder sluit ik me wel aan bij es1450. Voor sommige mensen vind je het niet relevant dat ze het weten. En van sommige mensen weet je hoe tegenover het ontmoeten van iemand via internet staan, als die negatief is. Zou ik geneigd zijn om inderdaad te zeggen : "uit de kroeg"



Maar TTM hoe heb jij je vriend leren kennen.......ms gaat het namelijk niet om een internet ontmoeting en zijn onze verhalen niet hetgeen waar jij naar op zoek bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg zonder enig probleem tegen iedere willekeurige persoon dat ik mijn vriend via internet ken. Tegen degenen die wat doorvragen (de meesten denken automatisch datingsite) zeg ik dan dat het via een discussieforum was.

Dat het het viva forum was...tja, dat verzwijg ik toch meestal (mijn vriendinnen weten dat overigens wel)... maar dan vooral omdat ik het niet nodig vind dat jan en alleman weet dat ik hier rondhang.

Overigens is het wel de moeite waard (vanwege de verbaasde blikken) om wèl te zeggen dat het om het forum van een vrouwenblad gaat X-D



Overigens snap ik het hele genante niet van een ontmoeting via internet; de kroeg is toch zooo passé |-)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
De vriend van TTM is op dit moment nog de wettige echtgenoot van een andere vrouw, ik denk dat ze bedoelt dat zij er mss op aangekeken wordt dat ze m "afgepakt"heeft.



Ik kan me zo voorstellen dat er, los daarvan dingen zijn die je niet zo makkelijk vertelt, Via internet is volledig geaccepteert, maar vertel maar eens dat je je vriend hebt ontmoet in een parenclub. (Kun je natuurlijk ook de PC noemen, dan lijkt het weer en internet-date).
Alle reacties Link kopieren
Hoe toevalliger de ontmoeting, hoe mooier mensen het vinden. Via internet is natuurlijk valsspelen, dan ben je gewoon op zoek gegaan. Eenzaam station in Tibet doet het veel beter.



Bovenstaande bezwaren hebben vooral betrekking op wat anderen van je ontmoeting vinden.... Vanuit jezelf kun je later vraagtekens gaan zetten bij het feit dat je partner zo makkelijk af te pakken was..... (of je bent echt arrogant natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik was eens een keer bij een vriendje thuis, toen zijn moeder aan mij vroeg: gôh, waar kennen jullie elkaar eigenlijk van?



Zegt hij, voordat ik kon antwoorden: van groepssex!



ik deed alleen maar dit :-$



Was hem gewoon met stappen tegengekomen.....



Perel.
Alle reacties Link kopieren
.....maar even terzake: ik denk niet dat het wat uitmaakt hoe of waar je je liefde tegenkomt, en helemaal niet hoe anderen daar over oordelen.



Voor mij maakt het uit dat de tijd het uitwijst dat het blijvend is, dan is de manier waarop de goede geweest.



Perel.
Ik heb ooit een vriendje opgeduikeld op een hele foute site waar ik écht toevallig op terechtkwam. Heb altijd maar volgehouden dat ik hem via mijn werk kende...
Alle reacties Link kopieren
ik ken die van mij via de sportclub... ook weer zoiets.. hahahaa



meerdere vriendinnen van mij hebben een relatie via relatieplanet gevonden en die zijn er heel open over.. naar mij en naar de rest van de wereld
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me erover dat er nog mensen zijn die niet gewoon ruiterlijk toe durven geven dat je elkaar via internet (al dan niet via een datingsite) hebt ontmoet. Ik heb mijn man ook via een datingsite leren kennen en ja, natuurlijk waren we allebei op zoek op dat moment. En hoe een ander e.e.a. interpreteert zal me een worst zijn eerlijk gezegd, ik zal er in ieder geval nooit over liegen.



Hoe je elkaar hebt leren kennen maakt sowieso niets uit als je op dat moment allebei single was toch? Dat je niet iedereen vertelt dat je elkaar in een parenclub hebt leren kennen kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen, want als dat jouw way of life is dan moet je er gewoon open voor uitkomen. Het lijkt me niet prettig om zo'n belangrijk gedeelte van je leven verborgen te moeten houden alleen maar uit schaamte of om wat je omgeving ervan denkt. Ik zal zelf iemand er nooit om veroordelen, ook al is het mijn ding niet.......... zolang ze me maar niet proberen te overtuigen dat ik het ook zou moeten doen etc.



Als iemand een vraag aan je stelt (hoe hebben jullie elkaar leren kennen?) kan hij verwachten dat er wel eens een antwoord komt wat hij niet verwacht of prettig vindt. Stel de vraag dan ook niet denk ik dan.



Marion
Watjes die niet durven toe te geven iemand via internet te kennnen
Alle reacties Link kopieren
Tja ik geef toch echt gewoon toe dat hij de wederhelft was van een bevriend stel en dat we elkaar iets te leuk begonnen te vinden en samen door zijn gegaan (wel de relaties beeindigd, maar niet na elkaar eerst even goed tussen de lakens te hebben uitgeprobeerd) Heb er nog nooit commentaar op gehad ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vent70 schreef op 20 augustus 2007 @ 17:58:

Hoe toevalliger de ontmoeting, hoe mooier mensen het vinden. Via internet is natuurlijk valsspelen, dan ben je gewoon op zoek gegaan.



Daar ben ik het niet mee eens. :no: Ik heb mijn man heel toevallig op internet ontmoet via een mailinglist, niet via een datingsite. Internet is veel meer dan alleen maar datingsites.

En is niet bijna iedere single stiekem of niet, 'op zoek' naar een partner? Dat je je partner ontmoet in een eenzaam station in Tibet betekent niet dat je niet op zoek was.




Bovenstaande bezwaren hebben vooral betrekking op wat anderen van je ontmoeting vinden.... Vanuit jezelf kun je later vraagtekens gaan zetten bij het feit dat je partner zo makkelijk af te pakken was..... (of je bent echt arrogant natuurlijk).



Begrijp ik het goed dat jij vindt dat het altijd je eigen schuld is als je partner je verlaat??? :-O
Ik denk dat Vent bedoelt dat wanneer je een partner van een ander "afpakt" je je mss moet afvragen of die partenr zich net zo makkelijk van jou laat afpakken. Dus als je eerst een tijdje degene was waarmee ie zijn vorige partner bedroog, jij straks de bedrogen partner bent..



Uiteraard roepen al die dames nu dat dat bij hen echt het geval niet zal zijn, maar niemand gaat er van uit dat zijn partner m ooit zou belazeren, anders begon je er niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi KIEW, dat had ik dus helemaal verkeerd begrepen :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven