Lijf & Lijn alle pijlers

Topic voor alle thuissporters!

16-08-2017 13:59 13 berichten
Hoi allemaal,

Ik wil graag een topic voor thuissporters starten. Ik schrijf af en toe in het Kayla topic, maar daar schrijven niet zoveel forummers.

Ik volg zelf het Body Boss programma en ben nu 8 weken bezig, 6kg kwijt en een aantal cm. Vroeger heb ik BBG by Kayla gedaan, maar dat vond ik niet zo leuk. Naast dit programma sport ik nog eenmaal in de week buitenshuis.

Iedereen die thuis sport in welke vorm dan ook is welkom in dit topic. Laten we elkaar motiveren (soms is jezelf ertoe zetten best lastig) en op de hoogte houden van de overwinningen en struggles.

Iemand interesse :) ?
Ik lees mee!
Ik ben heel fanatiek geweest met de kettlebell. Dit vind ik super om te doen omdat het heel snel werkt. Helaas door een schouderblessure een tijd niet meer gedaan. Dus ik ben toe aan nieuwe ideeën voor thuis sporten!
Hoi Poerelie, volgde je daar ook een programma mee? Of gewoon random oefeningen? Wat voor iets zoek je nu. Balen van je schouder!
Alle reacties Link kopieren
mmm.. ik heb een tijd getraind met een PT (voor namelijk crosstraining) en heb nu soort van eigen gym thuis. Ik volg geen programma maar train zelf ongeveer 3 a 4 x per week zo`n 30 minuten, vooral krachttraining.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee, net zo lang en intensief als ik sport. Ik ben in basis een sjaak-afhaak :flag: ,maar op zoek naar iets leuks om te kunnen (blijven) doen. Ivm kinderen & in-diensten-werkende man lees ik even mee wat betreft ideeen/sport/youtubekanaal dat ik werkelijk thuis kan doen en volgen, ook als man aan t werk is en kids in bed.

Nu herstellende van behoorlijke spierpijn door 5 km 'Cold Turky ' hardlopen, buiten.
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Poerelie schreef:
16-08-2017 14:13
Ik lees mee!
Ik ben heel fanatiek geweest met de kettlebell. Dit vind ik super om te doen omdat het heel snel werkt. Helaas door een schouderblessure een tijd niet meer gedaan. Dus ik ben toe aan nieuwe ideeën voor thuis sporten!
Welke spieren trainde je? Full workout of plaatselijk? En op eigen gevoel/wens of met een (youtube-)trainingschema?
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
@enora en namensgebruikersnaam

In het begin trainde ik vooral mijn core met de kettlebell swing. Toen ik dat goed kon volhouden met ik diverse spiergroepen gaan trainen. Ik gebruikte filmpjes van YouTube.
Iedere dag beginnen met daily routine 5 min kettlebell swing en 's avonds de swing en daarna een filmpje met andere spiergroepen.

Ik zoek nu iets wat net zo goed vol te houden is. Dus snel kan als dagelijkse routine. Puur voor onderhoud. Ik ben 18 kilo afgevallen en dat wil ik zo houden.
Leuk dat er verschillende sporten voorbij komen! Ik merk dat ik het thuis wel eens uitstel tot vlak voor bedtijd. Hebben jullie een vast moment? Ik houd het s ochtends of smiddags wel beter vol!
Alle reacties Link kopieren
het liefste voor bed tijd inderdaad, dan zit er wat tijd tussen eten en sporten, daarna lekker douchen en m`n bed in. Werk fulltime dus overdag is geen optie.
Zojuist een workout gedaan. Ik deel het even, misschien heeft iemand er nog iets aan.

Ik begon met deze workout.
https://youtu.be/j57HMjVM7Is

Behalve het opdrukken (ben ik heel slecht in :biggrin: ) ging het me makkelijk af.

Daarna deze workout, die ik wel vaker doe.
https://youtu.be/gT-pA7pxMKg

Als laatste een ab workout. Ik vind dit een hele goede. Lekker kort en ook de dieper liggende buikspieren komen aan bod. Als je het nog niet voelt, filmpje herhalen tot verzuring. Maar ik voelde 'm al
https://youtu.be/7Qf9pPcGGwE
opdrukken is VRESELIJK. Ik moest vandaag incline pushups. Ik kom niet verder dan 10cm omlaag. En omhoog is echt een ramp haha. Dank voor die abworkout. Leuk om erbij te doen. Soms heb ik na 21 min HIIT het idee dat ik nog wel wat meer zou kunnen doen aan buik.
Enora schreef:
23-08-2017 16:43
opdrukken is VRESELIJK. Ik moest vandaag incline pushups. Ik kom niet verder dan 10cm omlaag. En omhoog is echt een ramp haha. Dank voor die abworkout. Leuk om erbij te doen. Soms heb ik na 21 min HIIT het idee dat ik nog wel wat meer zou kunnen doen aan buik.
Ik moest even hiit googelen... maar nu weet ik het! :-)
Gebruik je hiervoor een filmpje?
Nee bodyboss is een boek :) . Het is wel echt motiverend. Mn afvallen stagneert wat maar mijn spieren groeien zo bij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven