Lijf & Lijn alle pijlers

Welk Sonja Bakker boek?

17-08-2017 10:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik probeer al een aantal weken om wat kilo's kwijt te raken. Het gaat me totaal niet goed af en ik mis voornamelijk de structuur.
Met name 's avonds. Overdag (op het werk) hou ik mij netjes aan mijn calorieën, het lukt me echter 's avonds slecht om gezonde keuzes te maken.
Ooit heb ik al eens het Sonja Bakker dieet gevolgd en dit vond ik erg prettig.
Inmiddels zijn er zo veel boeken op de markt en ben ik benieuwd welke jullie zouden aanraden?!
Ik woon samen met mijn vriend en we zijn niet echt moeilijke eters
Ik ben bezig met deel 5 wereldgerechten, bevalt me goed. Ik zit nu in week 3 en ben al 3,1 kg kwijt. Ik wil er zelf nog graag 10 maar dat hoeft niet in 8 weken dus waarschijnlijk ga ik er nog een ronde achteraan doen
Alle reacties Link kopieren
Geen!
Want volgens mij is SB een crash dieet
Tuurlijk val je af, maar het vliegt er ook weer aan.

Waarom niet bv Weight Watchers, volgens mij staan er in de app versie ontzettend veel recepten en past ook je leefpatroon aan.

Ik heb het een jaar of 10 geleden eens gebruikt voor een maand of 3 toen ik gestopt was met roken en er 10 kilo aan zat.

Ik merk nu jaren later dat ik nog steeds anders kijk naar eten dan voor die tijd.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Als je precies volgens het boek eet leer je nog niet om zelf gezonde keuzes te maken en komt het er dus weer aan zodra je stopt met eten volgens haar schema. Je kunt beter een methode zoeken waarmee je leert om wel gezonde keuzes te maken.

Wat bedoel je met verkeerde keuzes 's avonds, tijdens het avondeten? Of daarna? Als het daarna is, als je na het eten aan het snoepen gaat, eet je dan wel genoeg avondeten? Zorg dat je altijd wat komkommers, radijsjes, snoeptomaatjes, fruit, of evt kwark, yoghurt, gekookt ei, etc in huis hebt zodat je dat kunt snoepen als je later op de avond nog trek krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt de keus voor het avond eten. Na het avondeten snoep ik eigenlijk niet.
In het weekend daarentegen vind ik een wijntje heel erg lekker en koken we eigenlijk niet tot nooit
Alle reacties Link kopieren
Anne-marie1990 schreef:
17-08-2017 10:33
Het is echt de keus voor het avond eten. Na het avondeten snoep ik eigenlijk niet.
In het weekend daarentegen vind ik een wijntje heel erg lekker en koken we eigenlijk niet tot nooit
Huh/
Wat eten jullie dan in het weekend?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou een van de laatste boeken van Jamie kopen als het om inspiratie voor het avond eten gaat.

Wil je echt een dieet volgen zou ik eerder Tim Noakes kopen.

Sonja Bakker is met die oude boeken nogal door de mand gevallen. Mensen vielen af en zaten daarna metaboolproblemen en alles kwam er weer aan. Zit belachelijk veel bewerkte en suikervolle producten in haar dieeten. Ik geloof dat laatste 2 boeken dat een stuk minder is maar ik zou haar boeken echt links laten liggen.

Je kan ook naar de dieetiste gaan, zit in je basis verzekering. 3 uur. dat is wel een paar sessies, want je zit er meestal maar een half uurtje.

Of weight watchers.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 17-08-2017 11:05
1.65% gewijzigd
Summerdance schreef:
17-08-2017 10:38
Huh/
Wat eten jullie dan in het weekend?
Vloeibaar dieet :puh: Lekker, hahah
Alle reacties Link kopieren
Anne-marie1990 schreef:
17-08-2017 10:33
Het is echt de keus voor het avond eten. Na het avondeten snoep ik eigenlijk niet.
In het weekend daarentegen vind ik een wijntje heel erg lekker en koken we eigenlijk niet tot nooit
Wat eet je dan als avondeten?

Heb je wel eens een poos alles wat je eet ingevoerd in een app als FatSecret of MyFitnessPal of MijnVoedingscentrum? Dus je eten wegen en invoeren, inclusief de boter waar je vlees in braad en alle wijntjes,etc?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips alvast!

Soms patatje halen, soms een soepje, hangt er eigenlijk helemaal van af.
Ja slecht, ik weet het. Ik ben daarom ook echt op zoek naar 'houvast' ofzo!?
Alle reacties Link kopieren
Doe je iedere dag boodschappen, na je werk, voor je gaat koken?
Zou het houvast kunnen bieden als je voor meerdere dagen boodschappen gaat doen, en je dus al gezond eten in huis hebt, zodat je niet eerst in de winkel de mogelijkheid hebt om weer slechte dingen te kiezen?

Zo'n boek geeft inderdaad houvast, voor zolang je het volgt, maar je leert er niets van, daarna val je weer terug in je oude patronen en kom je dus weer aan. Probeer iets te zoeken wat jou gaat leren hoe je goed kunt kiezen. Bijvoorbeeld Weight Watchers
Geen Sonja B in ieder geval. Tenzij je daarna het dubbele weer aan wilt komen in gewicht, dan zou ik zeker haar boeken kopen. Succes gegarandeerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat alleen je avondeten je nekt.
Zorg dat je 2,5 liter water drinkt elke dag. Geen calorieën met drinken naar binnen krijgen, dat is zonde. Dus geen frisdrank, vruchtensap etc. In een weekend een wijntje zou ik dan wel doen.
250 gram groente elke dag, 200 gr fruit elke dag.
Mager beleg op brood, geen 48+ kaas, geen bewerkt vleeswaren. Geen zoet beleg.
Elke dag handje ongezouten noten.
Max 3x per week vlees 100 gram
2x per week kip 100 gr
1x per week vis, niet gefrituurd.
1x per week bonen of linzen.

Gewoon normale portie aardappel. 4 stuks. Zilvervliesrijst en volkoren pasta. Ongeveer 4 opscheplepels.

Geen pakjes en zakjes gebruiken met koken.

En 2 bakjes magere yoghurt of glazen melk.

Volgens mij ben je dan al een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik 'Bereik én behoud je ideale gewicht' van Sonja Bakker. Echt ideaal en heel erg makkelijk! Nu ik op streef gewicht ben houd ik me door de week ongeveer aan de hoeveelheden en in het weekend doe ik wat ik zelf wil. Zo is het makkelijk vol te houden en het gewicht blijft het constant. Ik vind het echt een uitkomst. Je leert gewoon hoeveel je mag eten. Bij mij was de portiecontrole bij het avondeten vooral belangrijk.
Sorry het is al vaak gezegd maar ik zou absoluut geen Sonja Bakker doen.
Ik heb dit "crash" dieet ook gedaan.
10 kilo afgevallen en hup binnen een mum van tijd zat alles er weer aan.Plus wat extra kilo's.
Bij iedereen overigens die ik ken die dit dieet heeft gevolgd.
Alle reacties Link kopieren
Flower2017 schreef:
17-08-2017 11:37
Sorry het is al vaak gezegd maar ik zou absoluut geen Sonja Bakker doen.
Ik heb dit "crash" dieet ook gedaan.
10 kilo afgevallen en hup binnen een mum van tijd zat alles er weer aan.Plus wat extra kilo's.
Bij iedereen overigens die ik ken die dit dieet heeft gevolgd.
Ik wilde hetzelfde zeggen en buiten dat ik werd er bloedsjachrijnig van.
Alle reacties Link kopieren
Als een boek van SB zou helpen, had ze er niet meerdere geschreven.
dan was elke lezer na boek 1 Echt (blijvend) afgevallen en had elke lezer de knop omgezet
Het feit dat ze maar boeken blijft produceren is bewijs, dat het flutboeken zijn, met een niet werkend dieet
Alle reacties Link kopieren
Dieten werken niet. Je zou echt je levensstijl moeten aanpassen. Werk met kleine stappen zoals, alleen nog koffie, thee en water. Veel groente, minder tot geen vlees etc.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven