Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe veranderen borsten na borstvoeding?

31-08-2017 08:29 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Al mijn leven heb ik wat moeite met mijn borsten en dan vooral het formaat welke klein is. Nou denk ik weleens vooruit en dacht ik straks hou ik helemaal niks meer over na borstvoeding of gaat dat beetje wat ik heb ik nog hangen ? Hoe veranderen borsten als je borstvoeding hebt gegeven?
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Ik had voor de BV een A, nu een grote B (als ik ongesteld moet worden meer nog)
Maar dat komt vast vooral door de hormonen die mijn lichaam tijdens de zwangerschap te verstouwen kreeg
De mijne zijn na 3 maanden kolven en toen afbouwen nu nog ( doxhter is 1,5) theezakjes zonder stevigheid en ze hangen heel erg.
Sorry ik weet dat je dit niet wilt horen.

Maar!! Ik heb wel heel grote borsten.
Ik ben van D naar H gegaan in de zwangerschap. Het waren giga balonnen, ook niet fijn.
Ik zit nu op E.
En de grote heeft echt invloed op dat ze nu zo hangen. Ze zijn natuurlijk flink gerekt en nu gekrompen.

Vriendin heeft nog steeds mooie borsten en geeft al meer dan 1,5 jaar de borst. Haar borsten zijn een B cup. Ze zegt dat ze wel wat minder stevig zijn en heel ligt hangen daardoor maar niet heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een kleine B en na de borstvoeding (zo'n vijf weken gekolfd) werd het er niet beter op. Ze zijn klein en slap. Maar ja. Ik zit er gelukkig niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd een flinke C en na 8 maanden BV hingen ze er wat slapjes bij. Dit kwam daarna weer helemaal goed hoor. Niks hangborsten. Heb gewoon weer een C.
Alle reacties Link kopieren
Niet door de borstvoeding maar ze veranderen door ce zwangerschap.
Dan maak je klier weefsel aan en na de bevalling krijg je stuwing of je wel of niet bv geeft.
Je tepels krijgen nooit meer het oude formaat.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je geen borstvoeding geeft? Of moet je min of meer wel omdat je borsten anders ontploffen :wtf:
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Na de bv waren ze een poosje wat sneu...... nu weer helemaal de oude!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
dutch33 schreef:
31-08-2017 08:42
Niet door de borstvoeding maar ze veranderen door ce zwangerschap.
Dan maak je klier weefsel aan en na de bevalling krijg je stuwing of je wel of niet bv geeft.
Dit. Ze veranderen hoe dan ook door de zwangerschap, maar op welke manier is voor iedereen anders. Al zullen ze er waarschijnlijk niet steviger op worden.
Kihei schreef:
31-08-2017 08:45
Maar als je geen borstvoeding geeft? Of moet je min of meer wel omdat je borsten anders ontploffen :wtf:
Nee, je moet niks.
Maar dat zijn allemaal dingen waar je nog lang genoeg over kunt nadenken als je eenmaal zwanger bent/een baby hebt gekregen.
Hier na ruim 1 jaar voeden zijn ze niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso verschilt het na een zwangerschap per vrouw heel erg of en hoe ze veranderen, dus niet alleen na het geven van borstvoeding. De een houdt niets over behalve slappe theezakjes, bij de ander blijven ze normaal en weer een ander houdt er zelfs grotere borsten aan over. Mijn eigen borsten zijn qua grootte (B) en stevigheid na 2x zwangerschap en 2x bv hetzelfde gebleven, ik ben nu 40 en er hangt nog niks. Mijn tepels vind ik wel lelijk geworden, maar gelukkig zie je dat niet in kleding of een bikini.
Alle reacties Link kopieren
Bij is er niets veranderd. Tijdens de borstvoeding waren ze wel wat groter, maar daarna zijn ze weer naar op hun oude grootte gegaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
31-08-2017 08:46
Na de bv waren ze een poosje wat sneu...... nu weer helemaal de oude!
dat ja
duurt wel even, ik heb lang gevoed (meer dan een jaar), en ze hebben ook echt de tijd nodig weer in de plooi te trekken
Ze hoeven niets te veranderen. Dat zal per persoon verschillend zijn, vraag het je moeder of evt. zussen als ze bv hebben gegeven. Ik denk dat zij de beste voorspeller zijn voor hoe het bij jou eruit gaat zien.

Zowel borsten als tepels zijn hier hetzelfde gebleven, heb ongeveer driekwart jaar bv gegeven. Het eerste half jaar daarna waren ze misschien iets slapper maar dat trekt weer bij. Ik ben nu 45 en mijn borsten zien er nog hetzelfde uit als toen ik 25 was.
Alle reacties Link kopieren
Kihei schreef:
31-08-2017 08:45
Maar als je geen borstvoeding geeft? Of moet je min of meer wel omdat je borsten anders ontploffen :wtf:
tja, kan zijn dat je dan paar dagen flink stuwing krijgt, enorme cupmaat
Maar dat neemt ook weer af hoor

Zou veranderende borsten alleen niet doorslaggevend vinden in de keus wel/niet bv geven
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het genetisch bepaald. Ik heb een A en nu nog steeds. Ze zijn helemaal niet veranderd. Ik heb geen borstvoeding gegeven (kon niet).
Alle reacties Link kopieren
Die van mij zijn iets druppelvormig geworden. Ik heb een grote cupmaat, eerst waren ze helemaal rond. Goede vet verdeling zeg maar nu zijn ze van boven iets minder gevuld.
Borstvoeding is daar niet de oorzaak van.

Sterker: als je geen borstvoeding geeft, is de kans op slappe borsten groter, omdat de afbouwfase na de stuwing veel sneller gaat. Bij borstvoeding wordt dit veel langzamer gereguleerd en dit geeft de huid meer kans om te herstellen.
Alle reacties Link kopieren
7 maanden borstvoeding gegeven, nu 2 weken gestopt en merk nu al dat ze weer richting de oude gaan. Ze voelen vooral zacht maar hangen niet.
Tijdens de voorlichtingsavond hebben ze uitgelegd dat borsten veranderen door de zwangerschap. Wel of geen borstvoeding speelt hierbij niet mee. Doordat ik 3 cupmaten omhoog ben gegaan, zitten ze wel onder de striae. Die zijn wel al witter geworden. Ik geef inmiddels 6,5 maand borstvoeding dus weet nog niet hoe het er na de borstvoeding uit zal zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet gezegend met de maat van mijn moeder, die voelt zich dan ook weer niet gezegend want die heeft een hele grote cup :-[
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
KalindaSharma schreef:
31-08-2017 09:05
Borstvoeding is daar niet de oorzaak van.

Sterker: als je geen borstvoeding geeft, is de kans op slappe borsten groter, omdat de afbouwfase na de stuwing veel sneller gaat. Bij borstvoeding wordt dit veel langzamer gereguleerd en dit geeft de huid meer kans om te herstellen.
Geen borstvoeding gegeven en na beide zwangerschappen geen stuwing gehad. Borsten zijn gelijk aan voor de zwangerschappen. Cup b en tijdens zwangerschappen een d.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
31-08-2017 08:42
Je tepels krijgen nooit meer het oude formaat.
Huh? Hier is er niks veranderd aan het formaat van mijn tepels. Slechts 4 maanden borstvoeding mogen geven, dat is wellicht van invloed, maar deze stelling klopt dus niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven