Lijf & Lijn alle pijlers

Wat heeft meer resultaat i.c.m. afvallen?

23-10-2017 08:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morning! Even een vraagje :)

Ik volg zo affentoe een les yin yoga en pilates op mijn sportschool. Nu ben ik vandaag begonnen met Weight Watchers en ik wil graag in shape komen.

Krachttraining lukt helaas nu nog niet i.v.m een blessure, maar ik ben wel benieuwd wat meer meehelpt met het behalve van m’n streefgewicht. Edit: krachttraining is echt NIET mogelijk, dokters advies.

Yoga en Pilates blijven doen of overstappen naar 3x cardio per week? Wat denken jullie?
anoniem_351690 wijzigde dit bericht op 23-10-2017 17:22
6.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je een blessure over je hele lichaam? Je kan gewoon het deel van je lijf ‘overslaan’ he waar je last van hebt. Ik heb klote knieën dus ik doe geen squats, hebben m’n armen geen last van.
Internagelaktisch
Maaique schreef:
23-10-2017 08:24
Heb je een blessure over je hele lichaam? Je kan gewoon het deel van je lijf ‘overslaan’ he waar je last van hebt. Ik heb klote knieën dus ik doe geen squats, hebben m’n armen geen last van.
Ik dacht ook al zoiets. Over een uurtje sta ik weer te body-pumpen en heb last van mijn knie.
Dus squats rustig aan en lunges aangepast.

Anyway: je wil in shape komen. Als in conditie of je figuur? Edit: afvallen lees ik nu.
Ik denk sowieso dat yoga minder geschikt is, maar ik weet niet of dit een soort cardio-power-yoga is die je doet?
Krachttraining zet meer zoden aan de dijk dan cardio.
Je zou wel rug, armen, schouders, borst kunnen trainen en dan benen overslaan, bijvoorbeeld. Of 1 van de andere spiergroepen overslaan als daar de blessure zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou krachttraining oppakken in hoeverre je dat kan doen. Die training zou ik afsluiten met 20 minuutjes cardio voor een extra burn.
En 1x in de week yoga, zodat je lekker rekt en flexibel blijft.
Maaique schreef:
23-10-2017 08:24
Heb je een blessure over je hele lichaam? Je kan gewoon het deel van je lijf ‘overslaan’ he waar je last van hebt. Ik heb klote knieën dus ik doe geen squats, hebben m’n armen geen last van.
Ik doe i.p.v. squats 'hip bridges' met een halter op mijn heupen. Goed voor strakke billen en ontziet de knieën.
De lunges lukken nog maar zonder gewicht.
Alle reacties Link kopieren
krachttraining, gewoon met lichaamsgewicht (squaten, lunches, planken, opdrukken etc) Want verbranding vindt plaats in je spieren, dus hoe meer spieren hoe efficiënter de verbranding wordt (in het algemeen)

Daarnaast is een redelijk rustig tempo cardio doen, dit kan een groepsles zijn, maar ook fietsen, wandelen, etc. Zorg dat je nog kan praten tijdens de training. Want zit je in een hele hoge hartslag, zoals bij sprinten, dan zit je primair in je koolhydraat verbranding. En bij een lagere hartslag kom je zo veel mogelijk in een vetverbranding, maar je door de training verbrand je wel.

Verder doe vooral iets wat je leuk vindt, want dat hou je vol. En zorg dat je elk uur beweegt. Want 10 calorieën per uur extra verbranden telt aardig op. Dus loop naar boven wanneer je naar de wc moet. Ga met fiets of lopend boodschappen doen. Zet de auto niet pal voor de deur, maar om de hoek. Wanneer je een zittend beroep hebt, 20 minuten zitten en dan 20 seconde bewegen. Denk aan een paar squats maken (net doen of dat je op de stoel gaat zitten en weer opstaan), loop naar een andere verdieping om koffie te halen of om naar de wc te gaan. Je kan een stappenteller aanschaffen en proberen om 10.000 stappen per dag te lopen.

Succes!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat een goeie tips Hamerhaai!
Alle reacties Link kopieren
ik loop hard (nou ja. .ik loop.. niet echt hard ;) ) en ik ga naar de sportschool voor cardio (dansen) en krachttrainen . Niet mijn hobby maar dit in combi met letten op mijn eten heeft als resultaat -35 kg eraf en al 3 jaar stabiel
Alle reacties Link kopieren
Pilates heeft mij heel goed geholpen om kracht in mijn lichaam te ontwikkelen en om later goed te leren hoe ik mijn krachttraining moest uitvoeren. Vervolgens heeft dat er voor gezorgd dat ik steeds meer kon sporten, waaronder cardio dingen. Tegenwoordig wissel ik af en ik doe alles door elkaar krachttraining, cardio en pilates. Vooral als ik daar zin in heb, vooral alles wat ik leuk vind en waar ik me goed door voel.

Als je sterk en fit wil worden, zijn en blijven heb je niet heel veel haast. Dan kun je nu zorgen dat je een goede basis legt met pilates en dat je vanuit die goede basis steeds meer gaat sporten en ook steeds beter gaat eten.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
23-10-2017 09:43
krachttraining, gewoon met lichaamsgewicht (squaten, lunches, planken, opdrukken etc) Want verbranding vindt plaats in je spieren, dus hoe meer spieren hoe efficiënter de verbranding wordt (in het algemeen)

Daarnaast is een redelijk rustig tempo cardio doen, dit kan een groepsles zijn, maar ook fietsen, wandelen, etc. Zorg dat je nog kan praten tijdens de training. Want zit je in een hele hoge hartslag, zoals bij sprinten, dan zit je primair in je koolhydraat verbranding. En bij een lagere hartslag kom je zo veel mogelijk in een vetverbranding, maar je door de training verbrand je wel.
Even een opmerking hierover:

Bij een hogere hartslag/intensievere cardio verbrandt je inderdaad in verhouding meer glucose, terwijl je bij lagere intensiteit in verhouding meer vet verbrandt. Maar omdat je bij de intensievere training sowieso meer verbrandt, verbrand je ook meer vet. Fictief voorbeeld (cijfer kloppen ongeveer maar niet exact) ter illustratie:
1 uur hardlopen (10 km) verbrandt 600 kcal. 40% daarvan is vet, totaal: 240 kcal aan vet verbrand.
1 uur wandelen (5-6 km) verbrandt 350 kcal. 50% daarvan is vet, totaal: 175 kcal aan vet verbrand.

Nu moet je voor een uur hardlopen natuurlijk opbouwen en kun je wandelen doorgaans meteen doen, dus wandelen kan zeker een goede hulp zijn bij afvallen. Intensief sporten is alleen nog beter, en heeft ook nog als voordeel dat het spieren traint die vervolgens ook in rust iets meer verbruiken; daarom is krachttraining een goed idee.

TO, het mooist is een combinatie van cardio (traint je hart en longen, vergroot je uithoudingsvermogen, verbrandt veel calorieën), kracht (maakt je sterker en bestand tegen blessures, verbranding in rust gaat iets omhoog) en iets als yoga voor flexibiliteit en balans. Met dat laatste verbrand je niet veel maar het kan een goede aanvulling zijn voor andere sporten.

Verder helemaal eens met in het dagelijks leven meer bewegen en iets doen wat je leuk vindt.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
23-10-2017 08:24
Heb je een blessure over je hele lichaam? Je kan gewoon het deel van je lijf ‘overslaan’ he waar je last van hebt. Ik heb klote knieën dus ik doe geen squats, hebben m’n armen geen last van.
Je hebt echt geen idee waar ik last van heb, dus dit vind ik echt een hele ongepaste opmerking.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
23-10-2017 09:43
krachttraining, gewoon met lichaamsgewicht (squaten, lunches, planken, opdrukken etc) Want verbranding vindt plaats in je spieren, dus hoe meer spieren hoe efficiënter de verbranding wordt (in het algemeen)

Daarnaast is een redelijk rustig tempo cardio doen, dit kan een groepsles zijn, maar ook fietsen, wandelen, etc. Zorg dat je nog kan praten tijdens de training. Want zit je in een hele hoge hartslag, zoals bij sprinten, dan zit je primair in je koolhydraat verbranding. En bij een lagere hartslag kom je zo veel mogelijk in een vetverbranding, maar je door de training verbrand je wel.

Verder doe vooral iets wat je leuk vindt, want dat hou je vol. En zorg dat je elk uur beweegt. Want 10 calorieën per uur extra verbranden telt aardig op. Dus loop naar boven wanneer je naar de wc moet. Ga met fiets of lopend boodschappen doen. Zet de auto niet pal voor de deur, maar om de hoek. Wanneer je een zittend beroep hebt, 20 minuten zitten en dan 20 seconde bewegen. Denk aan een paar squats maken (net doen of dat je op de stoel gaat zitten en weer opstaan), loop naar een andere verdieping om koffie te halen of om naar de wc te gaan. Je kan een stappenteller aanschaffen en proberen om 10.000 stappen per dag te lopen.

Succes!
Thanks!
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
23-10-2017 17:09
Even een opmerking hierover:

Bij een hogere hartslag/intensievere cardio verbrandt je inderdaad in verhouding meer glucose, terwijl je bij lagere intensiteit in verhouding meer vet verbrandt. Maar omdat je bij de intensievere training sowieso meer verbrandt, verbrand je ook meer vet. Fictief voorbeeld (cijfer kloppen ongeveer maar niet exact) ter illustratie:
1 uur hardlopen (10 km) verbrandt 600 kcal. 40% daarvan is vet, totaal: 240 kcal aan vet verbrand.
1 uur wandelen (5-6 km) verbrandt 350 kcal. 50% daarvan is vet, totaal: 175 kcal aan vet verbrand.

Nu moet je voor een uur hardlopen natuurlijk opbouwen en kun je wandelen doorgaans meteen doen, dus wandelen kan zeker een goede hulp zijn bij afvallen. Intensief sporten is alleen nog beter, en heeft ook nog als voordeel dat het spieren traint die vervolgens ook in rust iets meer verbruiken; daarom is krachttraining een goed idee.

TO, het mooist is een combinatie van cardio (traint je hart en longen, vergroot je uithoudingsvermogen, verbrandt veel calorieën), kracht (maakt je sterker en bestand tegen blessures, verbranding in rust gaat iets omhoog) en iets als yoga voor flexibiliteit en balans. Met dat laatste verbrand je niet veel maar het kan een goede aanvulling zijn voor andere sporten.

Verder helemaal eens met in het dagelijks leven meer bewegen en iets doen wat je leuk vindt.
je hebt ten delen gelijk. maar hardlopen in een te hoge hartslag, verbrand je niet alleen in verhouding maar ook effectief weinig vet. De vuistregel is, dat je nog kan praten tijdens het sporten. Ga je sprinten, dan zit je in zone 5, en dan zit er echt weinig vetverbranding bij.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik snap dat de 1e opmerking over krachttraining je in het verkeerde keelgat schiet.
Blessure is hoe dan ook niet fijn! :hug:
Maar misschien kan je beter geadviseerd worden als je een indicatie geeft van die blessure.
Dat er meer met je meegedacht kan worden?
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
23-10-2017 17:47
Ik snap dat de 1e opmerking over krachttraining je in het verkeerde keelgat schiet.
Blessure is hoe dan ook niet fijn! :hug:
Maar misschien kan je beter geadviseerd worden als je een indicatie geeft van die blessure.
Dat er meer met je meegedacht kan worden?
Ik heb een beknelde zenuw in m'n heup. De uitstraling zit in m'n rug en in m'm bovenbeen dus zowel boven als onderlichaam is even uitgeschakeld. Kan natuurlijk m'n armen trainen, maar je gebruikt altijd je rugspieren wel.

Overigen loop ik hier liever niet mee te koop en wil ook niet zielig doen. Maar als iemand zo'n ongepaste opmerking maakt, dan maakt dat mij boos.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
23-10-2017 17:44
je hebt ten delen gelijk. maar hardlopen in een te hoge hartslag, verbrand je niet alleen in verhouding maar ook effectief weinig vet. De vuistregel is, dat je nog kan praten tijdens het sporten. Ga je sprinten, dan zit je in zone 5, en dan zit er echt weinig vetverbranding bij.
Ja maar wie sprint er nou een uur? ;-D

Bij een rustige tot gemiddelde hardlooptraining kun je nog prima korte zinnen praten, maar het is een stuk intensiever (en dus effectiever) dan wandelen of fietsen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
terra_cotta88 schreef:
23-10-2017 18:21
Ik heb een beknelde zenuw in m'n heup. De uitstraling zit in m'n rug en in m'm bovenbeen dus zowel boven als onderlichaam is even uitgeschakeld. Kan natuurlijk m'n armen trainen, maar je gebruikt altijd je rugspieren wel.

Overigen loop ik hier liever niet mee te koop en wil ook niet zielig doen. Maar als iemand zo'n ongepaste opmerking maakt, dan maakt dat mij boos.
Maaike wilde toch gewoon helpen?
Ze stelde een vraag en deed een suggestie. Als dat niet kan in jouw situatie, dan heb je er niets aan, maar dat kan zij toch niet ruiken?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
23-10-2017 18:36
Maaike wilde toch gewoon helpen?
Ze stelde een vraag en deed een suggestie. Als dat niet kan in jouw situatie, dan heb je er niets aan, maar dat kan zij toch niet ruiken?
Ik gaf wel meteen in m'n beginpost aan dat krachttraining nog niet mogelijk is ;) Dit noem ik geen helpen, maar de wijsneus uithangen als ik eerlijk ben.
Tssss. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
23-10-2017 18:34
Ja maar wie sprint er nou een uur? ;-D

Bij een rustige tot gemiddelde hardlooptraining kun je nog prima korte zinnen praten, maar het is een stuk intensiever (en dus effectiever) dan wandelen of fietsen.
De meeste mensen, zeker amateurs, lopen met een veel te hoge hartslag. Het zou veel beter zijn, om meerdere redenen, om vaker in een lager tempo te lopen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
N
terra_cotta88 schreef:
23-10-2017 18:21
Ik heb een beknelde zenuw in m'n heup. De uitstraling zit in m'n rug en in m'm bovenbeen dus zowel boven als onderlichaam is even uitgeschakeld. Kan natuurlijk m'n armen trainen, maar je gebruikt altijd je rugspieren wel.

Overigen loop ik hier liever niet mee te koop en wil ook niet zielig doen. Maar als iemand zo'n ongepaste opmerking maakt, dan maakt dat mij boos.
Welke cardio kan je doen met deze blessure?

Ik zou wat je nu doet voor 1 derde vervangen door cardio. Of extra gaan wandelen. Goed om af te vallen.

En als het weer lukt is kracht training echt een goede vetverbrander.
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
23-10-2017 18:36
Maaike wilde toch gewoon helpen?
Ze stelde een vraag en deed een suggestie. Als dat niet kan in jouw situatie, dan heb je er niets aan, maar dat kan zij toch niet ruiken?
Dit inderdaad.

Overigens mag ik voorlopig vanwege verzakking ook geen krachttraining doen en niet hardlopen dus ik ga met yoga beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Saz schreef:
23-10-2017 20:28
Welke cardio kan je doen met deze blessure?

Ik zou wat je nu doet voor 1 derde vervangen door cardio. Of extra gaan wandelen. Goed om af te vallen.

En als het weer lukt is kracht training echt een goede vetverbrander.
Op wandelen, crostrainer en fietsen heb ik akkoord gekregen. Hele heftige groepslessen niet, zoals een body shape met veel springen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven