Lijf & Lijn alle pijlers

Rits stuk van bijnna nieuwe broek, kan ik ermee teruggaan?

18-05-2007 20:25 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb ik weer; vanmorgen ging de rits stuk (paar tandjes ertussenuit) van een broek die ik heb sinds 3 maart en nog maar twee keer gedragen had.

Hij komt van ZARA. Zou ik ermee terug kunnen gaan (de termijn voor ruilen is al voorbij maar dit is toch een klacht?) en mag ik verwachten dat men er iets mee zal doen? Dezelfde broek hebben ze waarschijnlijk niet meer en ik wil hem zo graag. Kan ik dan vragen of ze een X-bedrag teruggeven om er een nieuwe rits in te zetten, of dat zij er een nieuwe inzetten?
Het wás altijd zo dat je op ritsen geen garantie kreeg, weet niet of dat nóg zo is...
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zou er dus echt mee teruggaan he. Heb geen ervaring met Zara maar wel met andere winkels. Laatst nog bij Steps, jurkje dat begin te pillen, ben er mee terug gegaan, eerst begonnen ze over tegoedbon, later over korting en toen ik bleef zeggen dat ik mijn geld terug wilde, kreeg ik het ook. Dus de aanhouder wint...
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zou er dus echt mee teruggaan he. Heb geen ervaring met Zara maar wel met andere winkels. Laatst nog bij Steps, jurkje dat begin te pillen, ben er mee terug gegaan, eerst begonnen ze over tegoedbon, later over korting en toen ik bleef zeggen dat ik mijn geld terug wilde, kreeg ik het ook. Dus de aanhouder wint...
Wát begint het jurkje te doen? :o
Ja, maar pillen (dat er van die kleine bolletjes op komen) is (garantie-technisch) een heel ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het probleem is echter dat ik geen geld terug wil, maar wel dat ze het of repareren of mij het geld voor een reparatie vergoeden, want ik vind het een te gekke broek.

Ik hoop maar dat de garantie dan wel geldt voor de rits. Zara heeft vaker belabberde kwaliteit trouwens. Drukkers die niet werken, knopen die eraf vallen, naden die openspringen als je gaat zitten.

Hmm, misschien moet ik er maar niks meer kopen.
Ik geef je eerlijk gezegd weinig kans. Als je die broek nou vorige week gekocht had en je kon dat bewijzen...Maar maart? Denk niet dat het je gaat lukken.

En over die belabberde kwaliteit: daar is de prijs natuurlijk ook wel naar. Hoewel ik moet zeggen dat ik van die belabberde kwaliteit nooit iets gemerkt heb bij Zara (bij H&M trouwens ook niet).
Alle reacties Link kopieren
Ben je zelf handig met de naaimachine of heb je een handige (schoon)moeder? Anders koop je toch voor een paar euro een rits en klaar.
Ben je zelf handig met de naaimachine of heb je een handige (schoon)moeder? Anders koop je toch voor een paar euro een rits en klaar.
Of je brengt hem naar de Turk, kost je een euro of tien en scheelt je een hoop geslijm en gekruip, waarschijnlijk. Lekker laten zitten, joh.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb er 70 euro voor betaald dus ik vind dat ik dan wel wat mag verwachten.



Er zit hier idd een turkse kleermaker in de buurt, dus daar ga ik naartoe, maar eerst ga ik ermee terug. Ik probeer het gewoon.
Even advocaat van de duivel spelen:



Hoe bewijs je dat je hem maar twee keer hebt gedragen?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet uit ervaring dat ze bij zara heel moeilijk doen in dit soort gevallen....... Misschien maak je een kansje als je de bon nog hebt anders zou ik idd een kleermaker proberen dat bespaart je een hoop frustratie.Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de bon nog, die bewaar ik altijd.

Maakt me niks uit als ze moeilijk doen, ooit gehoord van service? Ik weet dat men bij ZARA hier in de stad niet allervriendelijkst is. Maar ik ga er morgen toch maar mee terug.
Laat je hier nog even weten hoe het afgelopen is?
Alle reacties Link kopieren
En Fleurtje, dat zie je. De broek ziet er hagelnieuw uit. Als iets vaker gewassen en gestreken is zie je dat duidelijk.

Maar goed, ik ga ermee terug.
Succes morgen. Enne, lief blijven glimlachen!:D
Alle reacties Link kopieren
Nee heb je, ja kun je krijgen  (ja oma...)

Heb het zelf gehad met een broek van Mango, die had ik ook ongeveer 2 maanden toen er een gaatje in zat. Ben teruggegaan met mijn bankafschrift (bonnen bewaar ik nooit goed genoeg) en de mevrouw in de winkel was het met me eens dat er binnen een paar weken geen gaatje in een broek zou mogen zitten. Vervolgens mocht ik een zelfde broek uit het rek zoeken. Ik denk dat hetzelfde geldt voor een rits. Die mag ook niet zo hard slijten dat hij nu al kapot is. Daar zou ik het op 'gooien'.

Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Madiken, gewoon proberen. Heel vriendelijk zijn, maar wel doortastend.

Ik ben teruggegaan (niet bij Zara)met een winterjas waar mooie knopen van afgevallen waren. Mooi dat ik knopen plus reserve kreeg. De jas had ik drie of vier maanden.
Alle reacties Link kopieren
Hi hi,



Ik had ook zelfde probleem met broek van Zara. Maar die kon ik na twee maanden niet meer terug brengen. Te uitgerekt door wassen enzo. Ik vond het aan de andere kant een té mooie en dure broek om zomaar weg te gooien. Ben ermee naar een Vietnamese kleermaker in de stad gegaan: hij heeft de rits vervangen door een beter exemplaar en de aan de bovensluiting een onzichtbare koperen innaaiknoop. Kosten: 20 Euro. Het afstiksel is beter en steviger dan van Zara zélf...



LK
Alle reacties Link kopieren
Ik ben teruggeweest met de broek en de bedrijfsleidster zei meteen "oh dat repareren we voor je". Zara heeft zelf een retouche-atelier en vrijdag is hij klaar!

Ik helemaal blij en haar bedankt. Kijk, dat vind ik nou goede service.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven