Lijf & Lijn alle pijlers

DIkke zwarte ingegroeide haren op benen. Wie ook?

26-05-2007 15:08 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel dik zwart haar op mijn onderbenen, wat constant ingroeid en ontstekingen geeft. ALs ik epileer wordt het erger en komen er pigmentvlekken. SCheren geeft rode plekjes en binnen 1 dag heb ik vreselijke stoppels. Mijn benen zijn echt te lelijk om te zien en daardoor durf ik ook niet in rokje of korte broek. Wie heeft hier ook last van en weet een oplossing?



Voor laser heb ik geen geld. Het goedkoopste wat ik gezien heb, is 195 euro per keer, en dan moet je minimaal 8 keer!!!
Toch gewoon scheren, met scheergel of olie en en goed scherp mesje. Koop zo'n wilkinson met 3 mesjes, scheer alleen met de haargroeirichting mee en gebruik zo'n mesje ook maximaal 1 of 2 x.



Van epileren kreeg ik ook enorme ontstekingen, maar gewoon scheren en op tijd mesjes vervangen gaat goed. en niet iedereen bekijkt je benen onde een vergrootglas dus maak je niet te druk.
Alle reacties Link kopieren
Van epileren kreeg ik idd ook ingegroeide haren. Vandaar scheer ik toch maar en als ik het een tijdje niet scheer, dan ziet niemand dat hoor. Wat vorige poster ook zei, niet iedereen zit er bovenop. Jijzelf ziet het 100 maal zo erg als iemand anders. Zelf ben ik echt zo'n miep die me druk maakt om elk haartje en pukkeltje en ik houd me gewoon elke keer voor dat niemand het zo ziet als jezelf en het is echt zo. Vriendje moet er elke keer met z'n neus bovenop als ik weer eens zit te klagen. Ach zal wel vrouweneigenschap wezen.
Alle reacties Link kopieren
Het epileren "rukt" een haartje uit het haarzakje. Wanneer er een nieuw haartje in het haarzakje gaat groeien moet dat nieuwe haartje zich weer 'naar buiten wurmen" door de opening waar het oude haartje uit is getrokken. 



Die opening is -omdat het oude haartje er al een tijdje weg is- een beetje nauwer geworden. Wanneer het nieuwe haartje naar buiten wil groeien komt het niet- of bijna niet meer door de opening heen en gaat dan onderhuids doorgroeien. Want het haartje kan niet "ontsnappen".

Het haartje rolt zich min of meer op onderhuids en veroorzaakt daardoor bultjes en ontstekingen.



Hetzelfde kan gebeuren als de haartjes te kort afgeschoren worden. Maar dat komt iets minder vaak voor, omdat afgeschoren haren iets sneller terugkomen bij epileren. De opening heeft dan wat minder lang de kans gehad om te vernauwen.



Over het algemeen veroorzaakt het ontharen door middel van een ontharingscrème de minste problemen.
Alle reacties Link kopieren
. Maar dat komt iets minder vaak voor, omdat afgeschoren haren iets sneller terugkomen bij epileren.
Maar dat komt iets minder vaak voor, omdat afgeschoren haren iets sneller terugkomen dan bij epileren.
Alle reacties Link kopieren
Had ook altijd last van ingegroeide haren. Ben Tendskin gaan gebruiken (dunne lotion) na het epileren en dat werkt echt.

(helaas bleek ik allergisch voor dat spul dus moest ik stoppen)



Ff googelen en dan kan je er wat over lezen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de reacties,

het ziet er naar uit dat er niet s anders op zit dan gewoon scheren scrubben en me er niet zo veel van aantrekken. ontharingscreme heb ik al eens geprobeerd. Maar ik heb zulk dik haar dat het er lang op moet, en dan gaat mij huid helemaal branden, ik kan er niet tegen.

maar bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven