Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen en psychische klachten

08-08-2018 23:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haii iedereen,

Hebben jullie misschien tips om af te vallen als je eigenlijk heel weinig energie hebt om boodschappen te doen en te koken?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Misschien meal preppen? Dat kun je zo gezond maken als je wil en kun je het meeste gewoon in 1 dag maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe staat het met het plan voor een opname?

En moet je nu wel bezig zijn met afvallen? Kun je je niet beter richten op gezond eten en wat beter in je vel komen te zitten en van daaruit afvallen. Door te gaan afvallen zul je in beginsel nóg minder energie hebben...

Verder, doe week boodschappen, haal groot verpakkingen. Kook eens per week meerdere maaltijden en bewaar dat in de vriezer. Dat doe ik ook. Dan maak ik bijvoorbeeld een quiche en dan deel ik die op en vries het in, hetzelfde met lasagne en stamppotten etc. Dan heb ik voor meerdere weken voorraad in de vriezer. Haal je in de ochtend uit de vriezer en warm je het op.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Op 1 dag voor de hele week koken invriezen in porties eet je alleen wel elke dag hetzelfde denk dat je daar ook niet echt vrolijker van wordt aangezien je al last heb van psychische klachten.
Alle reacties Link kopieren
Als je het geld ervoor hebt: koop een stoomkoker! Je doet alles in de mandjes (bijvoorbeeld broccoli, aardappels en zalm), stelt hem in en wacht op de bank tot het klaar is. Hoef je verder helemaal niks aan te doen, groente en aardappels kun je zelfs voorgeschild of gesneden kopen en je kunt er ook rijst in doen etc. Gemakkelijk en gezond.
Alle reacties Link kopieren
Gaat vanzelf als je minder eet.

Je bent niet voor niks dikker geworden; dat komt door simpelweg teveel calorieën eten. Dus je moet altijd inleveren als je wil afvallen (anders was je vanzelf al afgevallen).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
08-08-2018 23:41
Misschien meal preppen? Dat kun je zo gezond maken als je wil en kun je het meeste gewoon in 1 dag maken.
Thanks, dit kende ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
09-08-2018 00:33
Hoe staat het met het plan voor een opname?

En moet je nu wel bezig zijn met afvallen? Kun je je niet beter richten op gezond eten en wat beter in je vel komen te zitten en van daaruit afvallen. Door te gaan afvallen zul je in beginsel nóg minder energie hebben...

Verder, doe week boodschappen, haal groot verpakkingen. Kook eens per week meerdere maaltijden en bewaar dat in de vriezer. Dat doe ik ook. Dan maak ik bijvoorbeeld een quiche en dan deel ik die op en vries het in, hetzelfde met lasagne en stamppotten etc. Dan heb ik voor meerdere weken voorraad in de vriezer. Haal je in de ochtend uit de vriezer en warm je het op.
We hebben het daar niet echt meer over gehad.. alleen over de reden waarom ik het niet wilde en van daaruit steeds over mishandeling enzo en mijn ontkenning daarvan. En door vakantie nu al een tijdje geen afspraak.

Ik denk het wel. Ik ben veel te dik nu. En sommige mensen zeggen dat ook steeds en dat ik echt moet afvallen, dus ik zat te denken naar een diëtiste te gaan, maar ik weet dus niet of dat echt zin heeft, omdat boodschappen/koken dus niet echt lukt.

Weekboodschappen heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dan komt het koken er steeds niet van en dan kan ik alles weer weg gooien.. Maar eens per week meerdere maaltijden koken, nog niet. Misschien helpt dat inderdaad. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
09-08-2018 07:53
Als je het geld ervoor hebt: koop een stoomkoker! Je doet alles in de mandjes (bijvoorbeeld broccoli, aardappels en zalm), stelt hem in en wacht op de bank tot het klaar is. Hoef je verder helemaal niks aan te doen, groente en aardappels kun je zelfs voorgeschild of gesneden kopen en je kunt er ook rijst in doen etc. Gemakkelijk en gezond.
Die kende ik ook nog niet. Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
09-08-2018 08:06
Gaat vanzelf als je minder eet.

Je bent niet voor niks dikker geworden; dat komt door simpelweg teveel calorieën eten. Dus je moet altijd inleveren als je wil afvallen (anders was je vanzelf al afgevallen).
Ik eet eigenlijk helemaal niet zoveel denk ik, maar doordat ik meestal niks in huis heb, eet ik bijna alleen maar brood en ook laat op de avond..
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen laten bezorgen?
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
09-08-2018 17:36
Boodschappen laten bezorgen?
Heb ik aan gedacht, maar dan moet je voor een minimaal bedrag of zo en daar kom ik niet echt aan in mijn eentje..
Alle reacties Link kopieren
-
frutteput wijzigde dit bericht op 09-09-2018 13:52
Reden: Privacy
99.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Frutteput schreef:
09-08-2018 21:13
Ik leef voor mijn wok! Ik koop van die standaard zakken 400 gr groenten!

Vlees in de pan (kip/gehakt/oid)

Groenten erbij gooien (Mexicaans, Aziatisch, Italiaans)

Saus/kruiden erbij (nasi kruiden/tomatensaus/Mexicaanse mix bijv)

Klaarrrrrr

Gezond (of in ieder geval calorie-arm) en lekker!
Dat zeker niet
Alle reacties Link kopieren
Kroketjee schreef:
09-08-2018 21:08
Heb ik aan gedacht, maar dan moet je voor een minimaal bedrag of zo en daar kom ik niet echt aan in mijn eentje..
Geen Picnic in jouw buurt?
Of pick up point, is volgens mij niet zo heel duur maar weet t niet precies.
Alle reacties Link kopieren
-
frutteput wijzigde dit bericht op 09-09-2018 13:53
Reden: Privacy
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven