Lijf & Lijn alle pijlers

Alternatief? Zuivel = darmprobleem, soja = acné

24-10-2018 17:43 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb ik weer. Na een paar weken zuivelloos ben ik erachter waar mijn darmprobleem komt. Exit yoghurt, melk, kaas en alles.
Dus sinds een week of 2 aan de sojayohurt. Krijg ik me een puistjes! Zelfs 1 op mijn buik, ieuwks.
En de kokosyoghurt vond ik echt goor qua textuur.
Is er nog een ander alternatief voor yoghurt?
Alle reacties Link kopieren
Kan je wel tegen lactose-vrije producten? Lactofree van Arla heeft ook yoghurt.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Huilen? Nee flauw, maar ik ben nog nooit een 'alternatief' tegen gekomen dat de naam waardig was. Weet je welk aspect je op reageert? Dan zou je nog eens kunnen experimenteren met lactosevrije varianten oid.
Geiten- of schapenyoghurt al geprobeerd?
Soja moet je niet willen eten vanwege isoflavonen, fyso-oestrogenen.
Waarom wil je persé yoghurt?
Lactose vrij spul van minus-L?
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
24-10-2018 17:46
Kan je wel tegen lactose-vrije producten? Lactofree van Arla heeft ook yoghurt.
Geen idee! Ga ik proberen!
Bepaalde producten van Melkunie Protein zijn lactosevrij/arm:
Afbeelding
Arla:
Afbeelding
Alternatief voor melk:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
24-10-2018 17:48
Huilen? Nee flauw, maar ik ben nog nooit een 'alternatief' tegen gekomen dat de naam waardig was. Weet je welk aspect je op reageert? Dan zou je nog eens kunnen experimenteren met lactosevrije varianten oid.


Ik vrees ook dat er eigenlijk geen alternatieven zijn met ongeveer dezelfde kwaliteit.

Het is dus schrappen uit de voedingslijst, er zit niks anders op
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
24-10-2018 17:48
Huilen? Nee flauw, maar ik ben nog nooit een 'alternatief' tegen gekomen dat de naam waardig was. Weet je welk aspect je op reageert? Dan zou je nog eens kunnen experimenteren met lactosevrije varianten oid.
Ojee, geen idee waar ik op reageer. Ik dacht dat het dan sowieso lactose was.
Ben aan t elimineren geweest en zuivelloos bleek te zorgen voor rustige darmen.
DitaVonTeese1969 schreef:
24-10-2018 17:58
Ojee, geen idee waar ik op reageer. Ik dacht dat het dan sowieso lactose was.
Ben aan t elimineren geweest en zuivelloos bleek te zorgen voor rustige darmen.
zure zuivel bevat amper lactose en is juist goed voor de darmen
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
24-10-2018 17:48
Geiten- of schapenyoghurt al geprobeerd?
Soja moet je niet willen eten vanwege isoflavonen, fyso-oestrogenen.
Waarom wil je persé yoghurt?
Nee nig niet geprobeerd. Ga ik wel doen.
Yoghurt is al jaren mijn ‘Go to food’ als ik trek heb en geen tijd. Ben er ook echt gek op. Zelfs de soja vind ik te doen.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
24-10-2018 17:56
Bepaalde producten van Melkunie Protein zijn lactosevrij/arm:
Afbeelding
Arla:
Afbeelding
Alternatief voor melk:
Afbeelding
Kan geen foto zien op mobiel :(
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-10-2018 17:59
zure zuivel bevat amper lactose en is juist goed voor de darmen
Serieus??? Dan ben ik wel heel benieuwd wat t dan bij mij is lol.
DitaVonTeese1969 schreef:
24-10-2018 18:00
Kan geen foto zien op mobiel :(
Wacht je tot je thuis bent.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat soort producten perse moeten eten? Soja is een bekende allergeen en is bij te veel ook hormonaal van invloed. Het bevat fyto-oestrogenen.

Misschien amandelmelk?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
24-10-2018 18:05
Waarom zou je dat soort producten perse moeten eten? Soja is een bekende allergeen en is bij te veel ook hormonaal van invloed. Het bevat fyto-oestrogenen.

Misschien amandelmelk?
Dat snap ik dan weer wel. Ik hou ook van yoghurt bij het ontbijt. Da's redelijk onvervangbaar door iets anders. Boterham zit ik met lange tanden aan bijvoorbeeld.
DitaVonTeese1969 schreef:
24-10-2018 18:01
Serieus??? Dan ben ik wel heel benieuwd wat t dan bij mij is lol.
misschien ben je lactose intolerant maar dat wil niet zeggen dat je geen lactose kan innemen. darmklachten kunnen zoveel oorzaken hebben. voeding is lang niet altijd de boosdoener
Alle reacties Link kopieren
Lactovrije producten.
Havermelk/amandelmelk..
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dst kefir yoghurt wel werkt voor je!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-10-2018 18:11
misschien ben je lactose intolerant maar dat wil niet zeggen dat je geen lactose kan innemen. darmklachten kunnen zoveel oorzaken hebben. voeding is lang niet altijd de boosdoener
Ik heb echt een aantal maanden voeding geëlimineerd. Brood, suikers, vlees, zuivel (en dan Mn yoghurt want andere zuivel at ik amper) En altijd klachten. Tot ik een paar dagen geen zuivel at. En sindsdien niet meer gegeten en geen lachten. En deze week (zonder nadenken) wat huttekase en een bakje yoghurt en hoppa. Dus er zit echt iets in die hoek.
Alle reacties Link kopieren
spin1234 schreef:
24-10-2018 18:13
Het kan zijn dst kefir yoghurt wel werkt voor je!
Dat kan je tegenwoordig gewoon in de supermarkt kopen he? Ga ik ook proberen! Thnx!
Alle reacties Link kopieren
Als je inderdaad lactose intolerant bent, kun je gerust harde kazen eten, maar dit terzijde.

De ene met lactose intolerantie verdraagt yoghurt beter dan de ander. Kwestie van uitproberen. Griekse yoghurt bevat bijvoorbeeld minder lactose aldus dr. google ;'
DitaVonTeese1969 schreef:
24-10-2018 18:16
Ik heb echt een aantal maanden voeding geëlimineerd. Brood, suikers, vlees, zuivel (en dan Mn yoghurt want andere zuivel at ik amper) En altijd klachten. Tot ik een paar dagen geen zuivel at. En sindsdien niet meer gegeten en geen lachten. En deze week (zonder nadenken) wat huttekase en een bakje yoghurt en hoppa. Dus er zit echt iets in die hoek.
een eliminatiedieet is nog niet zo eenvoudig. onder begeleiding van een dietist want elimineren is niet voldoende. Na de eliminiatie krijg je de provocatietest. Voor lactose intolerantie hoeft dat niet, is eenvoudig aan te tonen met een ademtest of LTT test. Dus ga naar een internist. Veel mensen denken onterecht (na zelfdiagnose) dat ze een voedingsallergie of intolerantie hebben terwijl er iets heel anders aan de hand is
Alle reacties Link kopieren
Ik maak soms havermout voor ontbijt. Ij meng de avond ervoor al amandelmelk (de ongezoete. Die gezoete is echt vies vind ik) met havermout. 's morgens voeg ik er aan toe waar ik zin in heb zoals fruit, fruitspread, kwark (maar die gaat voor jou dus niet) , nootjes, zaden.

Nee niet hetzelfde als yoghurt maar voor mij een heel prima alternatief in een periode dat ik geen yoghurt kon eten maar dit wel.
Dahlia74 schreef:
24-10-2018 18:17
Als je inderdaad lactose intolerant bent, kun je gerust harde kazen eten, maar dit terzijde.

De ene met lactose intolerantie verdraagt yoghurt beter dan de ander. Kwestie van uitproberen. Griekse yoghurt bevat bijvoorbeeld minder lactose aldus dr. google ;'
ja harde kazen en yoghurt en kwark en karnemelk bevatten niet veel lactose. En het is geen allergie. De 1 kan rustig twee glas melk drinken karnemelk en de ander krijgt na een half glas problemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven