Lijf & Lijn alle pijlers

Welke shampoo? Drogist versus kapsalon

31-10-2018 20:02 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds vaker zie ik berichten dat goedkope shampoos van merken als Andrelon, elvive, guhl, huismerken etc slecht voor je haar zijn vanwege de hoeveelheid silicone die gebruikt wordt.
Mijn haar wordt steeds dunner er doffer, ik heb half lang krullend haar. Ik gebruik altijd Andrelon shampoo en conditioner.
Ik zou best weleens shampoo van de kapper willen proberen (Kerastase), maar vind het zo ontzettend duur. (+- €20,-)
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met kapsalon shampoo, merk je echt verschil?
Zo ja:
Wat voor haartype heb je en welk merk shampoo gebruik je?
Ik gebruikte eerst altijd Andrélon shampoo voor gekleurd haar. Prima spul en haar zag er altijd goed uit. Nu hebben ze bij de kapper shampoo speciaal voor het type haarverf dat ik gebruik en die bevalt net wat beter. Maar Andrélon is echt geen slechte shampoo, zegt ook mijn kapster.
Misschien eens wisselen van shampoo?

Ik heb zelf normaal haar met slag en droge punten en een droge hoofdhuid. Ik wissel om de paar flessen van merk of soort shampoo. Heb nu nog een bar Soak & Float liggen van Lush die ik nu afwissel met de Nivea micellair shampoo. Vind beide niet echt geweldig meer in combinatie met mijn haar. Vooral die van Nivea niet maar heb zoiets van eerst op maken en dan nieuwe kopen.

Bij mijn kapper wassen ze met goldwell shampoo maar naast het feit dat het lekker ruikt merk ik weinig verschil.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk hoor. Volgens mij komen bij verschillende testen juist de goedkopere varianten als beste uit de test, Kruidvat b.v..

En een goede behandeling werkt maar tot een volgende wasbeurt, ik heb daar het geld niet voor over.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Geen van beide , kijk eens op de curlygirl method website en zoek een shampoo online welke alle ingrediënten niet bevat die jouw krullen niet mogen. Zoals siliconen, sulfaten , alcohol . Of kijk eens in de groene winkel. Altijd dus ingrediënten checken hoe duur de shampoos ook zijn.
Alle reacties Link kopieren
Af en toe wisselen van shampoo.
Van de kapper is onnodig duur. Ik heb er althans nig nooit een gehad die ik het geld waard vond.
De merken die jij noemt zijn goed genoeg, maar het is wel even zoeken voor je weet welke het op jouw haar goed doen.
impala wijzigde dit bericht op 31-10-2018 20:35
16.63% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Garnier heeft zonder siliconen.
Alle reacties Link kopieren
De beste shampoo die ik ooit gehad heb was van Nr. 4.
https://www.number4hair.com/all-products/shampoo/
Maar die is écht duur, dus op dit moment gebruik ik Guhl (vochtinbrengend) en Frieda (brilliant brunette) . Frieda heeft wel veel siliconen, die kan ik niet te vaak achter elkaar gebruiken.
Maar soms bestel ik de kleine flesjes van Nr. 4.
Kerastase ook wel eens gehad maar die kon daar niet aan tippen. Die vond ik het geld niet waard. Rook wel erg lekker.

Edit : de NL webshop van Nr4 doet raar en de hydraterende shampoo die ik zo fijn vond komt helemaal niet in beeld. Lijkt een aflopende zaak...
impala wijzigde dit bericht op 31-10-2018 20:43
66.48% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik shampoo bars van Lush oa en die bevallen mij heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Guhl en als mijn haar wat futlozer wordt gebruik ik een paar dagen een andere shampoo.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb krulhaar en gebruik shampoo en Happy Curls Créme van Andrélon.
Dit bevalt mij het beste.
Alle reacties Link kopieren
TO, als je kerastase wil uitproberen kun je hem goedkoper via internet bestellen. Dan betaal je niet ook nog een deel aan je kapper. Tenzij je dat graag wil natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik l´anza. Hij kost 26 euro maar je hebt de hoeveelheid nodig die in een erwtje past. Akkoord, met lang haar twee erwtjes. Goed opschuimen tussen je handpalmen. Ik gebruik soms iets teveel en dan moet ik daarna de afvoer ontstoppen. Ik doe met zo´n fles een half jaar ongeveer, ik was mijn haar bijna elke dag.

Geweldig spul.
Dik haar, grijs, met slag. En dochter heeft dubbel haar, half lang, met slag.

Maar dunner en doffer kan ook met verven te maken hebben. Toevallig laatst bij een tv programma gezien. Blijkbaar kan de boel verstoppen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb shampoo van de kapper, maar bestel die al jaren online. Daar koop ik hem voor 1/4 van de prijs die hij bij de kapper kost.
Alle reacties Link kopieren
Omdat je krullen hebt, kan ik je de tip geven om lid te worden van de Curly forever groep op Facebook. De leden passen bij HU. Haar de curly gril methode toe, dwz wassen met conditioner, minder vaak shampoo, belang van leave in conditioner, wijze van stelen etc. En heel belangrijk is dat je juiste producten gebruikt voor jouw type haar. Er staan daar tips om erachter te komen wat voor type haar je hebt. Als je dat weet, Kun je vervolgens kijken welke merken geschikt zijn. Het is even je inlezen en uitproberen, maar het zeker waard, vond ik.
Alle reacties Link kopieren
Aargh die spellingcontrole ook, wijze van stylen, bedoelde ik.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
31-10-2018 20:41
ik gebruik shampoo bars van Lush oa en die bevallen mij heel goed.
+1
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
31-10-2018 22:10
Ik gebruik l´anza. Hij kost 26 euro maar je hebt de hoeveelheid nodig die in een erwtje past. Akkoord, met lang haar twee erwtjes. Goed opschuimen tussen je handpalmen. Ik gebruik soms iets teveel en dan moet ik daarna de afvoer ontstoppen. Ik doe met zo´n fles een half jaar ongeveer, ik was mijn haar bijna elke dag.

Geweldig spul.
Dik haar, grijs, met slag. En dochter heeft dubbel haar, half lang, met slag.

Maar dunner en doffer kan ook met verven te maken hebben. Toevallig laatst bij een tv programma gezien. Blijkbaar kan de boel verstoppen.
Qua verven laat ik ongeveer 1 x per jaar een paar highlights zetten, dus daar zal het niet van komen. Wellicht door veelgebruik van shampoo of door schommelende hormonen.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
31-10-2018 21:21
TO, als je kerastase wil uitproberen kun je hem goedkoper via internet bestellen. Dan betaal je niet ook nog een deel aan je kapper. Tenzij je dat graag wil natuurlijk.
Goedkoper is altijd beter!
Ik ga eens Googlen op de shampoo
Alle reacties Link kopieren
lalalila schreef:
31-10-2018 20:17
Geen van beide , kijk eens op de curlygirl method website en zoek een shampoo online welke alle ingrediënten niet bevat die jouw krullen niet mogen. Zoals siliconen, sulfaten , alcohol . Of kijk eens in de groene winkel. Altijd dus ingrediënten checken hoe duur de shampoos ook zijn.
Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte altijd weinig verschil tussen kappersproducten en drogist. Althans niet genoeg om er zoveel geld voor neer te leggen.

Alleen een jaar terug moest ik op zoek naar een nieuwe kapper en sindsdien koop ik Kerastase. Mijn haar is eerlijk gezegd nog nooit zo gezond en mooi geweest. Merk hier wel echt verschil mee. Ik gebruikte eerst trouwens wel de discipline lijn van kerastase, maar daar werd mijn haar snel vet van. Die moet je echt alleen gebruiken als je haar heel erg weerbarstig is.

Een tip! Ik kreeg een mail en tot 24.00 uur vanavond krijg je korting op de website van haarshop. (Ik weet niet of dit mag)
lieverdanlief schreef:
31-10-2018 22:21
Omdat je krullen hebt, kan ik je de tip geven om lid te worden van de Curly forever groep op Facebook. De leden passen bij HU. Haar de curly gril methode toe, dwz wassen met conditioner, minder vaak shampoo, belang van leave in conditioner, wijze van stelen etc. En heel belangrijk is dat je juiste producten gebruikt voor jouw type haar. Er staan daar tips om erachter te komen wat voor type haar je hebt. Als je dat weet, Kun je vervolgens kijken welke merken geschikt zijn. Het is even je inlezen en uitproberen, maar het zeker waard, vond ik.
is dat niet illegaal?
Alle reacties Link kopieren
De laatste jaren valt mijn haar heel veel uit, door medicijnen, en inmiddels heb ik heel veel verschillende shampoos gebruikt. De meeste “standaard” shampoos zijn fijn voor een week maar daarna merk ik gewoon dat het niet genoeg is voor mijn haar en ook vooral voor mijn hoofdhuid.

Ik wissel nu af met Big shampoo en Retread conditioner van Lush en als ik weer meer last krijg van haaruitval gebruik ik een tijdje Mediceuticals van de kapper (kun je ook online bestellen). Beide shampoos zijn niet goedkoop maar je hebt er maar weinig van nodig.

Goedkopere shampoos kopen is voor mij uiteindelijk duurder omdat ik inmiddels 15 halflege flessen heb staan waar ik uiteindelijk toch niet meer tevreden mee was :’)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven