Lijf & Lijn alle pijlers

IPL ontharen, werkt dat nou echt?

30-12-2018 17:21 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk al een tijdje erover om met IPL-2 mijn oksels en onderbenen te laten ontharen. Omdat je een tijdje niet in de zon mag na behandeling lijkt me het begin van het nieuwe jaar een mooie tijd om er aan te beginnen.
Wat zijn jullie ervaringen? Blijft het echt weg, of scheelt het maar een beetje? Ik zou al blij zijn als ik in de zomer niet om de dag hoef te scheren. Ik heb een lichte huid met niet hele donkere haartjes. (alhoewel het lijkt alsof ze steeds donkerder worden)
En dan nog een (stomme) vraag, ik zie prijzen staan op verschillende sites, bijvoorbeeld oksels 35 euro en onderbenen 60 euro. Is dat per behandeling?

Wat zijn jullie ervaringen? Vond je het het geld waard?

Ik heb trouwens gezocht naar een recent topic hierover, maar kon niets vinden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Mijn belangrijkste reden is trouwens dat ik na het scheren altijd veel jeuk heb, met name op onderbenen. Die krab ik vaak 's nacht kapot in mijn slaap. En natuurlijk het werk dat ik ermee heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n apparaat. Het werkt heel goed, maar niet definitief. Je zal altijd moeten blijven IPL'en. En dat is wel veel meer werk dan scheren. Maar mijn huid lijdt er niet onder en het haar blijft wel steeds langer weg.

Laserontharing is wel definitief trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik was van plan om het bij een salon te laten doen. Maar misschien is zo'n IPL apparaat kopen ook wel een optie. Hoe vaak doe jij dat nu dan?

Ga ook even zoeken op laserbehandeling.
Alle reacties Link kopieren
In het begin is het eens in de 2 weken (en dan was ik ook wel echt 1.5 uur bezig met alleen mijn benen... maar misschien heb ik wel heel harige benen haha). De haartjes doen er nu steeds langer over om terug te komen dus nu is het ongeveer eens in de maand, 6 weken.
Hai!

IPL heb ik nooit gedaan maar doe al 8 jaar laserontharen.
Ook dat is niet altijd permanent! Dat is namelijk afhankelijk van jouw lichaam, bij mij moet het om de 3 maanden bijgewerkt worden, want dan krijg ik weer wat haartjes (ik noem dat onderhoud). In het begin moest ik om de 4 weken tot 10x en doen was de haargroei zo weinig dat ik om de 3 maanden kan gaan. Op sommige plekken blijft het kaal, maar op sommige plekken komt het terug, dus die worden dan opnieuw gedaan.

Ik laat het doen in bij de esthetische poli in het ziekenhuis. Bij mij gaat het dan ook om haartjes in het gezicht en ik wilde zeker weten dat een professional aan het werk ging. Laat je goed informeren en voorkom dat je met een kwakzalver aan de gang gaat, want ik gun je GEEN littekens.
Alle reacties Link kopieren
IPL gedaan.
En nee niet alles is weg. Ik moet mij nu ongeveer 1x per 5 dagen ontharen op mijn benen. Heb wel een donkere huid en donkere haren.
Het kost een aardige duit. Laat je dus goed informeren.
Ik hoor ook mensen die het via social deal erg goedkoop laten doen ik vraag mij af of dat wel echt effectief is.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij had ik veel IPL behandelingen nodig voor mijn oksels. Voor mijn benen en bikinilijn heb it Soprano-laser gehad. Dat werkte bij mij veel beter.

Het is al weer een paar jaar geleden dat ik de laatste behandelingen heb gehad.

Oksels hoef ik zelden te scheren, bikinilijn ook heel weinig. Benen iets vaker maar veel haartjes zijn ook blonder, die zie je vrijwel niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een apparaat, van Braun. Werkt echt goed. Oksels zijn in ern minuut geflitst en ik hoef het echt maar af en toe nog te doen. In het begin elke week, maar dat werd al snel langer.
En onderbenen doe ik in een half uurtje en die haartjes blijven ook steeds langer weg.
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Ben ook aan het kijken hiervoor. Eigen apparaat is dus ook nog een optie als ik het zo lees
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel IPL als VPL gehad. De IPL was goedkoper, maar hielp niet echt. VPL is vele malen duurder, maar het heeft beter geholpen. Sommige plekken zijn kaal, het weinige haar wat er nog zit is blond, zacht en dun.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de behandelingen bleef het weg, daarna kwam het net zo hard terug. Dus nee, niet gewerkt bij mij.
Heb nu zo’n apparaat voor thuis.
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
30-12-2018 17:23
Mijn belangrijkste reden is trouwens dat ik na het scheren altijd veel jeuk heb, met name op onderbenen. Die krab ik vaak 's nacht kapot in mijn slaap.
Ik lees met je mee. Ik wordt helemaal gek van de jeuk op mn benen en krab tot bloedens toe. Enkel harsen geeft een weekje verlichting, maar daarna komt de jeuk weer vrolijk terug.
Heb IPL/laseren wel overwogen, maar vind het toch een beetje eng, dus hoop dat goede ervaringen me over kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een ipl apparaat thuis. Heb nu ongeveer 4x gedaan op mijn benen en er zijn idd al stukken waar geen haar meer groeit. Het haar wat wel groeit groeit veel minder hard en is zachter en iets lichter lees donkerbruin ipv zwart. Ipv iedere dag scheren volstaat nu om de 5 dagen dus dat is al een hele winst!
Alle reacties Link kopieren
Kit_Kat schreef:
30-12-2018 19:35
Ik lees met je mee. Ik wordt helemaal gek van de jeuk op mn benen en krab tot bloedens toe. Enkel harsen geeft een weekje verlichting, maar daarna komt de jeuk weer vrolijk terug.
Heb IPL/laseren wel overwogen, maar vind het toch een beetje eng, dus hoop dat goede ervaringen me over kunnen halen.
Ik vind het niet eng, alleen het prijskaartje schrikt me nog wat af. Maar als het werkt dan heb ik er wel best wat geld voor over. Dat jeuken is inderdaad verschrikkelijk. Ik heb ook littekens op mijn benen van het krabben en loop standaard met wondjes rond in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
30-12-2018 18:11
Bij mij had ik veel IPL behandelingen nodig voor mijn oksels. Voor mijn benen en bikinilijn heb it Soprano-laser gehad. Dat werkte bij mij veel beter.

Het is al weer een paar jaar geleden dat ik de laatste behandelingen heb gehad.

Oksels hoef ik zelden te scheren, bikinilijn ook heel weinig. Benen iets vaker maar veel haartjes zijn ook blonder, die zie je vrijwel niet.
Hmm.. Dus dat laseren os wel effectiever zoals ik het lees hier. Er zit vlakbij mij een kliniek hiervoor, misschien eens een afspraak maken ter oriëntatie. Ben bang dat oksels em onderbenen wel een aardige duit gaat kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind laseren of zo'n apparaat ook eng en veel geld... Maar heb helaas veel haargroei, donker en het groeit erg snel, dus in de zomer moet ik eigenlijk elke dag scheren om het echt glad te houden... heel vervelend! Ben bang dat het ondanks die IPL of laseren gewoon terugkomt... Heb ook een gevoelige huid, epileren wordt knalrood wat je een week blijft zien. Dus ik hou dit topic even in de gaten!
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek altijd naar een goede aanbieding. Op Groupon staat vaak goede aanbiedingen. Ik kom daarmee toch bij een goede salon terecht die ook artsen in dienst heeft.

Laatst zag ik op Groupon dat ze alleen nog maar de aanbieding hadden voor de ‘s’ behandeling zoals bovenlip. Ik heb toen gewoon naar ze gebeld en kon de aanbieding voor ‘L” behandeling nog gewoon krijgen.

Als het op Groupon staat bel ik zelf altijd de behandelaar en betaal daar hetzelfde bedrag. Ze moeten als bedrijf ook nog een flink percentage afstaan aan Groupon. Zo houden ze er zelf nog meer aan over.

Zo’n thuisapparaat is niet sterk genoeg om het langdurig weg te krijgen. Vaak krijg je ook blondere haren terug. Gelukkig zie je die minder maar het apparaat werkt alleen op donkere haren.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn de afgelopen jaren meerdere topics hierover geweest en iedere keer voel ik weer de behoefte mijn ervaring erin te delen.

Ik herken het probleem van jeukende bultjes en ontstoken en ingegroeide haren enorm. Heb de afgelopen 15 jaar dan ook vanalles geprobeerd. En dat heeft een lieve duit gekost.

Het laseren in de salon werd me op een gegeven moment te duur. En ik voelde me er ook niet prettig bij. Het gaf wel resultaat, dat wel.

Heb uiteindelijk zo’n thuislaser aangeschaft en ben er echt zo tevreden over. Iedere euro dubbel en dwars waard. 100% haarvrij ben ik niet. Maar ik ben ook niet altijd even konsekwent in het gebruik van dat ding. Ik sla wel es een maandje of twee, drie over.

En toch blijf ik, ook dan nog, redelijk ‘glad’. Maar het grootste voordeel is dat ik die jeuk en rode plekjes niet meer heb! Die enkele verdwaalde haren kan ik snel even wegscheren zonder schade nadien.

Ik moet wel zeggen dat ik het ideale huid/haar type heb. Dat maakt ook uit natuurlijk.

Voor wat betreft die jeuk kan ik nog een tip geven: ik gebruikte hiervoor een haarborstel met van die stugge varkensharen. Daarmee roste ik even flink over mijn benen. Ik maakte de huid niet stuk maar zorgde er wel voor dat de nieuwe haren beter ‘door konden komen’ en de jeuk was over.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Vera, waarom voelde je er niet prettig bij? En wat voor een apparaat heb jij gekocht?

Ik wil in het nieuwe jaar het laseren in een kliniek gaan proberen en kijk hoe het bevalt. Twijfel of ik dan met benen of oksel begin. Benen zijn eigenlijk het grootste "probleempje" bij mij, maar ook gelijk het duurste.
Alle reacties Link kopieren
En dat laseren, dat moet je dan ook in een kliniek bijhouden? Of ben je na een x aantal behandelingen klaar?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het al zo’n vijftien jaar geleden en was het nog erg duur. Ik betaalde geloof ik zo’n 175 per keer voor de bikinilijn. En er zouden toch wel zo’n 8 tot 12 sessies nodig zijn aleer alles echt permanent weg zou zijn.

Ik ben denk ik een keer of vier geweest. Ik voelde me dan erg ongemakkelijk wanneer een onbekende meid (ongeveer mijn eigen leeftijd) mijn onderkantje dan onderhanden moest nemen. En het deed enorm zeer!!!!!

Net toen kwamen die thuislasers in zwang. Ik koos na een aantal jaren wikken en wegen voor de Lumea van Philips. Liever acht tot tien keer per jaar in mijn eigen bad/slaapkamer, op mijn eigen moment, in de weer (waarbij ik ook benen en oksels kon doen). En dus een groter resultaat.

Ok, het is dan niet permanent. Maar ik heb mijn Lumea nu een jaar of vier (kostte €550,-) en ik schat in dat ik er in dit tempo zeker nog wel vier jaar mee toe kan. Dan is het aantal flitsen wel op vermoed ik en moet ik een nieuwe aanschaffen. En heb je dus weer kosten, al zijn ze nu al weer goedkoper en beter dan destijds.

Dus tja, wat is nu beter? Laseren bij een salon is ook niet meer zo kostbaar als voorheen. En als je even doorzet ben je wel definitief er van af.

Maar ik geef dus de voorkeur aan de thuislaser. Het resultaat is voor mij nagenoeg vergelijkbaar (haarvrij). Alleen ik moet dus wat vaker zelf aan de bak. Maar dat vind ik juist wel fijn.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaar terug wilde ik ook wel een behandeling maar was niet geschikt voor blonde haren. Is dat inmiddels verandert?
Alle reacties Link kopieren
Even een "update". Ik heb deze week een IPL apparaat besteld bij de lidl. Deze kost 199.-. Bij een kliniek kon ik hiervoor 1 behandeling doen voor alleen mijn benen. Naar aanleiding van dit topic en de goede ervaringen met thuisapparaten heb ik dus besloten om het zelf maar te gaan doen. Als het me de helft aan scheerbeurten scheelt ben ik al heel tevreden.
Ik ben benieuwd hoe hij bevalt.

Ik overweeg dus wel om naar een huidkliniek te gaan voor laseren. Maar lees ik het goed dat het dus bij niemand permanent is? Ik zou dan ook 199,- kwijt zijn per keer.

En heeft iemand ervaring met die speciale laser? De Diode ofzo?
anoniem_651d480a3d1d1 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 22:56
Reden: aanvulling
13.98% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven