Lijf & Lijn alle pijlers

Lichaamshaar bij mannen

04-01-2019 16:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn naam is michael en ben nieuw op dit forum zoals de titel al zegt, vraag ik mij af hoe vrouwen denken over lichaamsbeharing bij mannen.

Ik zelf ben 23 jaar en ook al volledig kaal op mijn hoofd daarnaast heb ik ook veel lichaamshaar wat mij onzeker maakt. Ik heb het beharingspatroon van een volwassen man en helaas ook nogal stugge haren aan de bovenkant van mijn rug en schouders. Ik scheer dit elke week en hou het netjes bij echter zitten er dus wel over mijn hele lijf stoppeltjes wat mijn ex ook nooit fijn vond. Ik lees op heel veel plaatsen dat vrouwen nooit een man als dit willen. Ik denk er wel is over om deze haren te laseren echter zou ik dit dan doen voor mijn mogelijk toekomstige partner en niet echt voor mijzelf. Ik wil eigenlijk stoppen met het volledig scheren en gewoon alles netjes bijhouden ik wil niet meer liegen over mijn lichaamsbeharing en vind het ook wel mannelijk. Maar wat vinden vrouwen hier nou van? Ik ben sportief en heb ook een mooi lichaam volgens vele en met deze reden zou ik ook echt wel eens weer willen gaan voor een leuke vriendin. Helaas schaam ik me voor mijn vele lichaamshaar en weet ik dat iedereen walgt van de haren op mijn schouders. Maar vind iedere vrouw dat dan? Niet alle behaarde mannen zijn toch vrijgezel?
Echte volwassen vrouwen nemen je zoals je bent, dus ik zou me niet al te druk maken om dat haar.

Haargedoe is een hardnekkige trend die wel weer een keertje over zal waaien.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-01-2019 16:48
Echte volwassen vrouwen nemen je zoals je bent, dus ik zou me niet al te druk maken om dat haar.

Haargedoe is een hardnekkige trend die wel weer een keertje over zal waaien.
Dit! Geen noodzaak om het weg te halen als je dat niet wilt.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als het uiterlijk van mijn man. Toen hij jonger was, was hij ook niet blij met haar op rug en schouders, en met een terugwijkende haargrens.
Inmiddels scheert hij zijn hoofd al jaren kaal en met de lichaamsbeharing heeft hij ook al lang geen moeite meer, heeft dat ook nooit geschoren godzijdank want haar is altijd nog prettiger en zachter dan stoppels.
Er zullen ongetwijfeld vrouwen zijn die het niks vinden, maar ik heb er als zijn vrouw nog nooit moeite mee gehad (we waren 17 en 19 toen we verkering kregen).

Alle reacties Link kopieren
Ik ken genoeg erg behaarde mannen die allemaal een vrouw hebben. Maar geen van hen is een onzeker type.

En de vraag: "Maar vind iedere vrouw dat dan?" is nogal dom. Nee natuurlijk denkt niet iedereen hetzelfde over dingen :facepalm: En hij is zeker dom nadat je zegt: "ik weet dat iedereen walgt van de haren op mijn schouders", want als je dat toch al weet, waarom dan nog vragen of het echt zo is? :roll:

Echt kweek wat zelfvertrouwen als het aankomt op je uiterlijk. En dan bedoel ik niet dat je jezelf perfect hoeft te vinden, maar dat je jezelf accepteert zoals je bent.
Alle reacties Link kopieren
Oh en omdat ik toch bezig ben... "Ik ben sportief en heb ook een mooi lichaam volgens vele en met deze reden zou ik ook echt wel eens weer willen gaan voor een leuke vriendin" Hoezo met deze reden?
Alle reacties Link kopieren
Stoppeltjes zou ik ook niet moeten nee. Vriend is ook erg behaard. Ik knip het wel bij als het zomer wordt. Maar scheren? Neuh, niet doen.
Als een vrouw je leuk vind, maakt dat haar weinig meer uit. Er zullen vast vrouwen zijn die zich er niet overheen kunnen zetten. Maar dat is niet jouw probleem he. Die zoeken maar even verder.
Gebrek aan zelfvertrouwen vind ik persoonlijk erger dan haar. Haar maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, met uitzondering van enorm lang oksel en schaamhaar. Beetje kortwieken zou ik wel graag van je willen.

Zou jij geen vrouw willen met haar, als ze verder het helemaal voor je is?
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen wat oppervlakkige ontmoetingen hebt met seks als doel dan zou ik me richten naar de laatste mode; als het je om een liefdesrelatie gaat dan maakt het niets uit zolang je niet stinkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je verliefd bent is het normaal om onzeker te zijn; immers er staat nogal wat op het spel en het kan zelfs schattig staan zolang het binnen de perken blijft. Met losse sekscontacten bekijk je dat meer als een ruil, dus jij geeft een uitje en jij krijgt seks en hopelijk vindt zij er ook wat aan. Waarmee ik niet wil zeggen dat het haar alleen om het etentje gaat. Misschien lust zij er ook pap van; dat weet je nooit :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
04-01-2019 17:05
Als je alleen wat oppervlakkige ontmoetingen hebt met seks als doel dan zou ik me richten naar de laatste mode; als het je om een liefdesrelatie gaat dan maakt het niets uit zolang je niet stinkt.
Waarom?! Hij is goed zoals ie is hoor, en denkt een mevrouw (losse scharrel of evt. relatiemateriaal) daar anders over, is dat haar probleem en heeft ie dus niet de goeie voor zich.

Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
04-01-2019 17:16
Waarom?! Hij is goed zoals ie is hoor, en denkt een mevrouw (losse scharrel of evt. relatiemateriaal) daar anders over, is dat haar probleem en heeft ie dus niet de goeie voor zich.
Ligt eraan hoe goed je profiel het doet op de datingsite. Als je een ruim aanbod krijgt dan zal je er makkelijker over doen dan als er maar één per maand reageert. Dan wil je niet dat je date gillend uit je slaapkamer wegrent bij wijze van spreken. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat bedoel ik nou jongen. Dat is precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
04-01-2019 17:20
Ligt eraan hoe goed je profiel het doet op de datingsite. Als je een ruim aanbod krijgt dan zal je er makkelijker over doen dan als er maar één per maand reageert. Dan wil je niet dat je date gillend uit je slaapkamer wegrent bij wijze van spreken. ;-)
Als de dame gillend de deur uit rent vanwege wat lichaamsbeharing, terwijl er verder wel een klik is, is het sowieso een behoorlijk oppervlakkig type als je het mij vraagt. Lekker laten rennen dan.

retrostar schreef:
04-01-2019 17:11
Als je verliefd bent is het normaal om onzeker te zijn; immers er staat nogal wat op het spel en het kan zelfs schattig staan zolang het binnen de perken blijft. Met losse sekscontacten bekijk je dat meer als een ruil, dus jij geeft een uitje en jij krijgt seks en hopelijk vindt zij er ook wat aan. Waarmee ik niet wil zeggen dat het haar alleen om het etentje gaat. Misschien lust zij er ook pap van; dat weet je nooit :)
Whahaha een ruil.. ik ben best wel vaak wat gaan eten op date. Nooit iets tegenover gezet. Hij mocht met mij aan tafel zitten. Dat vond ik wel genoeg. Ze hoefde het ook nooit te betalen voor mij. Bood altijd 50/50 aan. Maar mannen die de eerste keer alles betalen vind ik persoonlijk een stuk leuker. Als ik ze leuk vond nam ik het aan, dan betaalde ik de volgende date. Als ik ze niet leuk vond nam ik het niet aan, maar stegen ze wel in achting. Ik houd van gulle mensen. Vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Of vrouwen van lichaamsbeharing houden bij mannen? Ik wel, ik vind het mannelijk en knuffelig, mits een beetje bijgehouden. Uiteindelijk doet het er niet toe als je de man in kwestie lief vindt... Mijn man is helemaal niet behaard, en ik vond dat ook geen dealbreaker. Zoek een partner die op jou als persoon valt, dan is dat haar helemaal geen issue.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
04-01-2019 16:57
Oh en omdat ik toch bezig ben... "Ik ben sportief en heb ook een mooi lichaam volgens vele en met deze reden zou ik ook echt wel eens weer willen gaan voor een leuke vriendin" Hoezo met deze reden?
Haha ja dit is wel een rare zin inderdaad.
Ik ben vanuit vroeger een heel onzeker persoon,echter nu helemaal niet meer. Ik vind het zelf alleen zeker niet chill dat ik vergeleken mijn leeftijdsgenoten al zo behaard ben en dat maakt mij dan weer wel onzeker. Gelukkig heb ik wel weer andere voordelen. Zo krijg ik enorm veel complimenten over mijn lichaam waar ik dan ook heel trots op ben en gelukkig staat een kaal hoofd ook enorm goed hoor ik vaak. Ik krijg deze complimenten alleen nooit echt van types die bij mij passen.


Ik bedoel meer te zeggen. Ik zou wel weer eens een leuke vriendin willen die hier niet zoon issue van maakt. De mensen waarvan ik de complimentjes krijg zijn vaak mensen die lichaamshaar echt niks vinden. Daarom vraag ik mij ook af of iedere vrouw dit zo erg vind. Ik hou bijvoorbeeld echt niet van tattoeages waardoor zulke mensen snel bij mij wegvallen. Echter is iets als een tattoeage altijd nog een keuze en lichaamsbeharing helaas niet. Helaas ken ik ook echt niemand met lichaamshaar op zijn schouders net als mij. Dat maakt mij vooral onzeker.
Nee joh, niet druk om maken! Zeker als je een mooi, sportief lijf hebt is lichaamsbeharing echt geen enkel probleem. Echt zonde dat je je daar druk om maakt. Ik persoonlijk zou het zelfs jammer vinden als mijn vent zich zou scheren terwijl hij een goed gebouwd lichaam heeft, het staat wel mannelijk juist. Stoppels zijn trouwens inderdaad niet prettig, dus ik zou gewoon stoppen met scheren :lol:
Alle reacties Link kopieren
Niet druk om maken idd!
Mijn ex had er quasi geen, en liefst had ik ook zn baard af. Want ik val ook niet zo op mannen met veel lichaamshaar.

Dácht ik. Want nu ben ik samen met het tegenovergestelde: baard, best wel stug haar, en veeeel lichaamshaar. Ja ook tot op de schouders.
En weet je wat? Stoort me totaal niet. Het past bij wie hij is en vind m perfect zo!
dus euh. . geen zorgen maken. Beetje zelfvertrouwen kweken en komt zeker goed!
Alle reacties Link kopieren
Als iemand bij je past is lichaamshaar echt geen probleem hoor. Had het nooit gedacht, maar vriend heeft hier een volle baard, snor, wijkende haargrens en veel lichaamsbeharing. Ook op schouders en rug. Geen enkel probleem mee. Had er wel een probleem mee gehad als hij het zou scheren. Ten eerste zijn stoppels niet fijn, ten tweede zegt dat iets over hoe hij naar zichzelf kijkt. Iemand die blij is met zichzelf is een stuk aantrekkelijker!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor al jullie meningen . Geeft me wel echt vertrouwen 😁.

Fijn om te horen dat er vrouwen zijn die haar op de rug en schouders wel accepteren. Ik denk dat zoon persoon ook het beste bij mij past omdat ik zelf ook merk dat ik vrij weinig om uiterlijk geef. Zolang iemand maar lief, een beetje sportief, slim is en een gezonde levensstijl heeft en geen tattoeges heeft in het zicht. ben ik echt heel erg gelukkig. En er komt vast nog wel iemand die daar ook zo over denkt 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven