Lijf & Lijn alle pijlers

botten onder borst

11-03-2019 19:37 32 berichten
Hallo iedereen

Ik zit hier al jaren mee dus ik dacht eindelijk raad te vragen of iemand te vinden die hetzelfde probleem heeft.
Ik heb dus van borsten een A cup (zo goed als niks) waar ik me persoonlijk een beetje over schaam. Daarbij heb ik dan ook onder mijn borsten juist botten uitsteken waardoor mijn borsten nog kleiner lijken. Als ik eet zwelt het meteen op onder mijn borsten, terwijl mijn buik platter lijkt te zijn.

Dit vind ik er heel vreemd uit zien. Ik zoek hier een oplossing voor en vraag me af of dit normaal is. Een corset helpt misschien al denk ik niet dat het iets veelvoorkomend is.

iemand tips?

x Jolien
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet naar je tieten staren na het eten.
Alle reacties Link kopieren
Botten onder je borst... bedoel je je ribben?
What a nuanced anxiety
Je hebt geen idee hoe je lichaam in elkaar zit neem ik aan als je niet weet hoe die botten heten. Hoe oud ben je?
En inderdaad, ga je dan voor een spiegel zitten eten zonder kleren aan? Dat is wel raar hoor!
tyche schreef:
11-03-2019 19:40
Botten onder je borst... bedoel je je ribben?
Ja zoiets, mijn excuses voor de gekke benaming. Het is nogal moeilijk te omschrijven
SadButTrue999 schreef:
11-03-2019 19:43
Je hebt geen idee hoe je lichaam in elkaar zit neem ik aan als je niet weet hoe die botten heten. Hoe oud ben je?
En inderdaad, ga je dan voor een spiegel zitten eten zonder kleren aan? Dat is wel raar hoor!
Met kleding aan zie je ook hoe je buik er uit ziet na het eten
Alle reacties Link kopieren
acceptatie dat niemand perfect is en iedereen wel iets heeft?
Een corset? Doe normaal.
Ga eens met je huisarts in gesprek over je ideeen.
Alle reacties Link kopieren
Paar kilo aankomen, kan ook helpen
Jolien123 schreef:
11-03-2019 19:45
Met kleding aan zie je ook hoe je buik er uit ziet na het eten
Jaja, maar hoe oud ben je?
SadButTrue999 schreef:
11-03-2019 19:55
Jaja, maar hoe oud ben je?
20 jaar
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn je ribben, je bent waarschijnlijk niet zo zwaar en met een A cup zijn idd soms de ribben goed zichtbaar. Het is wel normaal, ieder lichaam is anders gebouwd. In plaats van proberen het 'op te lossen' met een corset zou ik werken aan hoe je dit kunt gaan accepteren en hoe je blijer kunt worden met je lichaam.
Ik had het overigens ook toen ik zwaar ondergewicht had. Toen ik op normaal gewicht kwam viel het eigenlijk niet meer op.
Pinda-Kaas schreef:
11-03-2019 19:57
Dat zijn je ribben, je bent waarschijnlijk niet zo zwaar en met een A cup zijn idd soms de ribben goed zichtbaar. Het is wel normaal, ieder lichaam is anders gebouwd. In plaats van proberen het 'op te lossen' met een corset zou ik werken aan hoe je dit kunt gaan accepteren en hoe je blijer kunt worden met je lichaam.
Ik had het overigens ook toen ik zwaar ondergewicht had. Toen ik op normaal gewicht kwam viel het eigenlijk niet meer op.
ik ben nu een normaal gewicht.. zeker geen ondergewicht dus bijkomen zit er niet in denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je, ik heb dat ook gehad. Het zijn idd je ribben, en misschien heb je een 'kippenborstje' ( zo noemde mijn arts vd oude stempel het als je onderste ribben iets verder naar voern steken dan de andere ribben)
het enige wat helpt is gezegd door lilalinda; beetje aankomen. Nu ik iets zwaarder ben ( en met een bmi van 20.5 écht niet zwaar) zie je er niets meer van
Alle reacties Link kopieren
Maar voor de zekerheid TO, je snapt toch wel dat het niet goed is om een corset te gaan dragen tegen 'uitstekende' botten. (Ze steken niet uit, ze zitten waar ze horen te zitten)
Pinda-Kaas schreef:
11-03-2019 20:05
Maar voor de zekerheid TO, je snapt toch wel dat het niet goed is om een corset te gaan dragen tegen 'uitstekende' botten. (Ze steken niet uit, ze zitten waar ze horen te zitten)

Hoe weet je dat zo zeker? TO ga eventueel naar de huisarts als je denkt dat het echt niet normaal is.

Mijn onderste ribben zijn na een zwangerschap verder naar buiten komen te staan. Met inderdaad een kleine Acup heel erg opvallend bij strakke kleding.
Wat Joy een kippenborst noemt, is volgens mij (gangbaardere benaming) een trechterborst. Jeugdvriendin van mij had dat ook; niet heel extreem, maar zij vond het wel ontsierend. Is het zoiets, TO? (Ff googelen)...
Alle reacties Link kopieren
Jolien123 schreef:
11-03-2019 19:58
ik ben nu een normaal gewicht.. zeker geen ondergewicht dus bijkomen zit er niet in denk ik

Je bent nu een normaal gewicht.
Bijzonder geformuleerd.

Was dat eerder niet zo?
Hoelang ben je? Hoeveel weeg je?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
11-03-2019 20:20
Hoe weet je dat zo zeker? TO ga eventueel naar de huisarts als je denkt dat het echt niet normaal is.

Mijn onderste ribben zijn na een zwangerschap verder naar buiten komen te staan. Met inderdaad een kleine Acup heel erg opvallend bij strakke kleding.
op eigen houtje botten en organen in de verknelling brengen?
Ja dat weet ik heel zeker dat dat een lijf geen goed doet
Ademhalingsproblemen, spierverslapping, maagproblemen, gevallen van ribfracturen en nierfalen.
Allemaal veel voorkomende problemen van jonge meiden die op onverantwoorde wijze corsetten gebruiken om te voldoen aan een schoonheidsideaal. Tegenwoordig worden ze heel hip 'waisttrainers' genoemd.
Jolien123 schreef:
11-03-2019 19:56
20 jaar
En dan niet weten dat dat je ribben zijn? Sorry, nog nooit meegemaakt... ik dacht dat je 11 jaar was en net borsten begon te krijgen.
Alles is al gezegd: als je denkt dat je gewicht goed is en je ribben abnormaal uitsteken, het niet weg te werken is met een bh met vulling of zo zou ik even langs de dokter gaan.
Kleding doet wonderen, en mss kan er best een paar kilo bij voor het mooie. Je kan weinig wegen maar als je erg weinig vet in je borsten hebt kan een beetje aankomen zo een cup schelen. Sterkte!
Pinda-Kaas schreef:
11-03-2019 20:30
op eigen houtje botten en organen in de verknelling brengen?
Ja dat weet ik heel zeker dat dat een lijf geen goed doet
Ademhalingsproblemen, spierverslapping, maagproblemen, gevallen van ribfracturen en nierfalen.
Allemaal veel voorkomende problemen van jonge meiden die op onverantwoorde wijze corsetten gebruiken om te voldoen aan een schoonheidsideaal. Tegenwoordig worden ze heel hip 'waisttrainers' genoemd.

Dat zeg ik niet, dat is zeker geen goed idee. Maar even advies vragen aan een professional kan zeker geen kwaad. Wij op Viva kunnen door het beeldscherm niet zien dat die ribben inderdaad goed zitten.
SadButTrue999 schreef:
11-03-2019 20:32
En dan niet weten dat dat je ribben zijn? Sorry, nog nooit meegemaakt... ik dacht dat je 11 jaar was en net borsten begon te krijgen.
Alles is al gezegd: als je denkt dat je gewicht goed is en je ribben abnormaal uitsteken, het niet weg te werken is met een bh met vulling of zo zou ik even langs de dokter gaan.
Kleding doet wonderen, en mss kan er best een paar kilo bij voor het mooie. Je kan weinig wegen maar als je erg weinig vet in je borsten hebt kan een beetje aankomen zo een cup schelen. Sterkte!
Jij lult uit je nek. Beetje badinerend doen tegen TO "dat ze dat had moeten weten", maar van achter je scherm kan je helemaal niet zien of het haar ribben zijn. Mensen kunnen ook een uitstekend borstbeen hebben, en dat dan omschrijven als TO.
Voor vergroeiingen aan het borstbeen bestaan operaties.
Ik hoop voor TO dat het inderdaad uitstekende ribben zijn en dat het allemaal reuze meevalt. Maar ga nou niet iemands vragen wegwuiven als irrelevant omdat je er zelf gewoon niet echt iets van weet, en denkt dat er alleen kleine variaties op jouw eigen lijf bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Vermoedelijk is je bovenlijf te mager; en zit niet genoeg vet op je ribben; daarom steken ze uit.

Ik weet niet hoe je eruit gaat zien als je wat aankomt, want dat kan de methode zijn om grotere borsten en minder zichtbare ribben te krijgen. Als je dan vooral een dikke buik, bovenbenen en achterste krijgt zal dit niet de goede methode zijn en moet je het zo laten of een compromis verzinnen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
11-03-2019 20:25
Wat Joy een kippenborst noemt, is volgens mij (gangbaardere benaming) een trechterborst. Jeugdvriendin van mij had dat ook; niet heel extreem, maar zij vond het wel ontsierend. Is het zoiets, TO? (Ff googelen)...
Kippenborst is een uitstekend borstbeen, trechterborst een ingevallen borstbeen. Kan allebei in extreme gevallen voor flinke medische problemen zorgen.

TO, als je denkt dat het echt abnormaal is, ga naar de dokter en vraag diens mening! En als je zegt dat je nu een normaal gewicht hebt, kijk daar nog eens kritisch naar. Wat is je BMI? Ik moet, net als andere forummers blijkbaar, zonder het te kunnen zien denken aan iemand met ondergewicht.
je bedoelt je ribben. je bent dus erg mager en daardoor zie je misschien het volume in je maag als je gegeten hebt. Dat is normaal bij mensen, de maag kneedt je voedsel voordat het in de darmen verwerkt wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven