Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met intermittent fasting

21-05-2019 20:49 26 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben sinds anderhalve week 'weer' aan het afvallen. De laatste zwangerschaps kilo's moeten er af, en dan de rest wat er al zat. Het leek me leuk samen met anderen af te vallen zodat je elkaar kan helpen/steunen. In de eerste week heb ik er 2.1 af gekregen dus het gaat de goede kant al op!

Ben je ook gemotiveerd of kan je wel wat extra motivering gebruiken, laten we het dan gezellig samen doen!

Liefs, :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik ben na m'n scheiding 10 kilo aangekomen en die moeten er weer af, maar zo snel als jij gaat, lukt het mij niet hoor :-o afgelopen twee weken ongeveer 300 gram per week en dan heb ik echt calorieën geteld en gesport :wtf:

Hoe pak jij het aan? :)
Hoi novasky!

Dat is ook hartstikke netjes toch! Alles wat er af is is er maar weer af :)
Ben je bekend met if? Anders wil ik het wel uit leggen. Ik eet alleen tussen 12:00 en 20:00 buiten die tijden ben ik aan het vasten. Hierdoor is het makkelijker binnen je calorieën te blijven. En er zitten erg veel gezondheid voordelen aan. Verder probeer ik echt gezond te eten. Veel groente fruit ei en minimaal 2 liter water. Dat laatste is ook nogal een dingetje nogmaal. Hiervoor ben ik er al 10 kilo mee afgevallen maar toen kwam de klad er weer in. Ik sport er nu nog niet bij, maar ren we de heledag achter een peuter en een baby aan haha.

Hoe doe jij het? :)
Hoi! Ik doe graag mee.

Ik wil graag 8 kilo kwijt. Ik heb een eetraam van 11:00 tot 19:00.
Ik zit nu in mijn tweede week en heb er ongeveer 600 gram af.
Hoi TeAmoKiwi!

Gezellig goed bezig zeg!
Ik zal eens kijken of het lukt een tabel te maken als jullie dat ook willen? :)
Doe je alleen if of ook paleo erbij?

Groetjes :)
Lissje123 schreef:
22-05-2019 11:28
Hoi TeAmoKiwi!

Gezellig goed bezig zeg!
Ik zal eens kijken of het lukt een tabel te maken als jullie dat ook willen? :)
Doe je alleen if of ook paleo erbij?

Groetjes :)
Wat houd Paleo in? Ben er wel benieuwd naar.

Heb net lekker een sandwich kip naar binnen gewerkt. Ik kan weer even zonder.
Oh heerlijk! Ik ga zo eten heb er nu al zin in haha. Paleo lijkt een beetje het zelfde als koolhydraat arm/ beperkt. Ik doe het niet hoor, maar er zijn mensen die het er bij doen.

Ik vind het nadeel dat als je wel weer koolhydraten gaat eten het er dubbel zo snel aan komt.
Alle reacties Link kopieren
Ja heb me toevallig laatst ingelezen in IF. Maar ik merk dat ik er moeite mee heb. Ik sport 's avonds, maar daarna neem ik bijvoorbeeld nog een proteïne shake, dat is rond 2130. Dan zou ik volgens de app die ik gebruik pas om 14u weer iets mogen eten, en dat red ik niet. Geen shake nemen kan ook, maar dan moet ik met honger slapen en dat lukt niet, en ik ga de volgende dag kapot van de spierpijn.... dus ik vind dit een lastige. Ik probeer nu tot 12u niets te eten en dat lukt me goed, maar dit is pas de eerste week, dus geen idee of het zoden aan de dijk zet ;)
Je doet het hartstikke goed. Het is toch ook gewoon een kwestie van kijken wat het beste bij jou past😊 en waar je je zelf het best bij voelt. Dat hou je ook het langst vol! Je kan altijd nog kijken of je het zou kunnen opbouwen maar als dit goed gaat zo is dat prima😊
Alle reacties Link kopieren
Maar het ligt het toch helemaal aan wat je eet en niet zo zeer tussen welke tijden ? Ik eet eigenlijk altijd alleen maar tussen 11 en 18 maar desalniettemin ben ik veel aangekomen sinds december, zeker 4 kg. Ik snap dus het nut van dat tijdsraam niet zo.
ik doe ook aan IF dan meer om de reden dat ik stoppen met calorieeninname.
Daarnaast houd ik ook bij hoeveel suiker ik eet, en dat was echt veel.
Voorbeeld 4 mini snickers gingen zo in , op 1 dag een taartje en mijn dagelijkse chocolade tikt ook aan.
Ik snoepte meer dan dat ik mijn lichaam voedde.
Nu gaan het prima.
Ik houd mij aan IF
Ik eet minder suiker
Ik eet minimaal 20 min
En ik drink 3,5 of meer per dag.
Rascalles het eetraam is een hulpmiddel om makkelijker minder calorieën binnen te krijgen. Als je binnen die tijd alsnog 3000 calorieën een heeft het weinig zin. Daarnaast zeggen ze dat het vasten opzich wel veel gezondheid voordelen heeft. Maar het zorgt er niet voor dat je afvalt terwijl je eet wat je wilt :)

Lovely 05.
Super goed bezig zeg! Ik kon op slechte dagen ook echt bunkeren. En dan in alles wat super slecht voor je is. Vooral chocola. En echt veel chocola😂 Agja daar door weet ik wel waar de kilo's vandaan komen alhoewel ik altijd wel te zwaar ben geweest😜
Nu weer netjes en opletten! En hopelijk snel lichter dan voor mijn zwangerschappen! 😊
Leuk topic. Ik ben nu een ruime week bezig met Fast-5, waarbij je 19 uur vast en 5 uur eet. Ik had dit al een paar maar eerder geprobeerd waarbij ik in één keer probeerde 's avonds pas te eten, maar kon dit nooit goed volhouden omdat ik licht raakte in mijn hoofd en last kreeg van cravings. Ik start nu mijn eetraam in de middag al, ik eet tussen 14.30 en 19.30 uur. Vaak ben ik echter al eerder klaar en eet ik effectief maar zo'n 4 uur op een dag.

Het verbaast me hoe gemakkelijk het me nu al afgaat s ochtends niet te eten. Ik voel me scherp en gefocust en heb geen last meer van cravings of een after lunch dip. Vanaf het moment dat ik ga eten wordt ik meestal wat 'wolliger' in mijn hoofd. Ik probeer mijn eetraam daarom geleidelijk wat naar achter te schuiven, liefst na werktijd zodat ik ook niets mee hoef te nemen (wat een vrijheid geeft dat!).

Eerder was ik dmv hardlopen ook aan het proberen af te vallen, maar dit kostte me veel moeite, ik was overtraint aan het raken en ik had steeds last van koolhydraat cravings na een training of de dag erna, wat het kcal deficit teniet deed. Nu sport ik alleen wanneer ik daar energie voor heb, neem voldoende tijd voor herstel en ik kan mijn kcals binnen mijn eetraam veel makkelijker aanpassen aan wel/niet sporten zodat ik alsnog afval. Ik wil zo'n 5 kg kwijt en me daarna richten op stabiliseren, maar ik denk dat het eetraam een blijvertje wordt, zo goed bevalt het me!
He littleMindy!

Leuk dat je reageerd! Zo is het toch uitzoeken wat goed bij je past! En dat is voor iedereen weer anders :) willen de kilo's er een beetje af? Ik moet best veel dus het gaat vrij snel.. Maar als je bijna op je streef zit lijkt het me lastiger worden.

Ik merk nu inderdaad ook dat hoe langer hoe makkelijker het word om vol te houden.
Ik zit vandaag al in een vast periode van 20 uur. Puur om mezelf uit te dagen en het 'gevecht' in m'n hoofd tegen te gaan. Klinkt wel heel dramatisch als ik het terug lees haha. Maar is soms wel echt zo.het gaat verrassend goed eigenlijk!

Hierna ga ik kijken hoe ik het verder ga doen. Als in 16/8 of 20/4.. Ik sport er naast niet echt, alleen doe ik af en toe touwtje springen er staan leuke tutorials op YouTube. En het verbrand erg veel!

Veel succes :)
Fijne avond
Ha Lissje, hoeveel kg wil je totaal dan kwijt? Bij mij zijn de eerste kilo's ook vrij rap gegaan (dat was nog voor IF), van 69 naar 65. Sinds ik IF ben ik nog 2 kg afgevallen, zit nu op 63. Ik denk dat grotendeels ook darminhoud en vocht is. Ik zou graag rond de 58 kg wegen, dus ik zit op de helft zegmaar.

De vastenperiode rekken om jezelf uit te dagen klinkt herkenbaar, maar het lukt me nog niet het door te zetten tot na 17 uur.
Ik wil er nu nog 14.4 af en dan kijk ik verder wat ik doe. Dan zit ik op de 75 dat heb ik volgensmij niet meer gewogen sinds ik 12 was ofzo.. Er is nu al 12.5 kilo af wat ik nu af gevallen ben en het grootste deel van m'n vorige poging samen. Dus ik kan het wel nu alleen doorzetten :) ooh super goed bezig zeg! Het eind is dan iedergeval in zicht :)
Alle reacties Link kopieren
Als je zo lang vast op een dag drink je dan wel water/thee/koffie of dat ook niet?
Ja, wel drinken zonder calorieën, dus inderdaad koffie / thee / water.

Goed bezig Lissje!

Ik ga vandaag proberen mijn eetraam naar 18-21 uur te schuiven.
Meestal heb ik binnen 3 uur wel alles binnen wat ik wil eten en vanaf 18 uur zou haalbaar zijn op een normale werkdag.
Gisteren is het me niet gelukt pas om 18 uur te eten, maar ik heb mijn eetraam een half uur op kunnen schuiven naar 15 uur. Het meeste had ik voor 18 uur op, iets voor achten nog een kaasje genomen, totaal dus binnen de 5 uur window gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dit klinkt echt als een eetstoornis in the making, en dat ontkennen met een ‘hype term’. Jezelf uitdagen om steeds langer niet te eten, echt?!! Straks maar hele dagen overslaan?
Pas toch alsjeblieft op.
.
De gezondheidsvoordelen van periodiek vasten / IF zijn gewoon onderzocht hoor, zie o.a: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27810402

Wat ik me afvraag is of jij jouw oordeel dat dit per definitie een eetstoornis in de making is ook op onderzoek baseert, of op je eigen onderbuikgevoel?
Alle reacties Link kopieren
littlemindy schreef:
26-05-2019 10:07
De gezondheidsvoordelen van periodiek vasten / IF zijn gewoon onderzocht hoor, zie o.a: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27810402

Wat ik me afvraag is of jij jouw oordeel dat dit per definitie een eetstoornis in de making is ook op onderzoek baseert, of op je eigen onderbuikgevoel?

Ik zeg helemaal niet dat dit per definitie een eetstoornis is. Al jouw posts bij elkaar geven mij sterk dat gevoel.
Gebaseerd op mijn eigen ervaring, want ja, ik heb zelf een eetstoornis.
Dit is ook niet om jou te bashen, sorry als ik je dat gevoel gaf, eerder zorg omdat ik weet hoe langzaam en geniepig dit zich kan ontwikkelen.
Echt kijk alsjeblieft uit.
.
Je denkt vanuit je eigen referentiekader, wees je daar bewust van.

Niet iedereen dit bezig is met gezonder eten en hoe dat te timen heeft een eetstoornis enkel omdat jij overeenkomsten ziet met jezelf.
Alle reacties Link kopieren
littlemindy schreef:
26-05-2019 13:07
Je denkt vanuit je eigen referentiekader, wees je daar bewust van.

Niet iedereen dit bezig is met gezonder eten en hoe dat te timen heeft een eetstoornis enkel omdat jij overeenkomsten ziet met jezelf.

Ja hehe, iedereen denkt vanuit zijn eigen referentiekader. Ik probeer je alleen te waarschuwen. Hoef je verder niks mee te doen, maar wees je ervan bewust dat spijt altijd te laat komt.
.
Als je werkelijk geïnteresseerd / bezorgd bent en je er bewust van bent dat jij er ook naast kan zitten, dan kun je ook een andere toon aanslaan dan zaken als:
Anoniem262821034 schreef:
26-05-2019 08:26
Wauw, dit klinkt echt als een eetstoornis in the making, en dat ontkennen met een ‘hype term’. Jezelf uitdagen om steeds langer niet te eten, echt?!! Straks maar hele dagen overslaan?
en
Anoniem262821034 schreef:
26-05-2019 13:14
Ja hehe
Je komt nogal betweterig over op deze manier, alsof jij de waarheid in pacht hebt en iedereen die het anders doet dan jij gek is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven