Lijf & Lijn alle pijlers

Opgezette klieren achter mijn oor

31-05-2019 13:35 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren ontdekte ik ineens 2 bultjes achter m’n oor (1 kant). Waren ook gevoelig als ik eraan zat. Niet heel pijnlijk maar wel zeurderig en straalt een beetje uit naar m’n nek. Voel het dan ook als ik m’n hoofd heen en weer beweeg.

Vanmorgen naar de huisarts geweest en die kon het niet verklaren. Het zijn ieg opgezette lymfeklieren achter m’n oor.

Hij vond het gek want ik ben verder niet verkouden, geen koorts, geen signalen van een ontsteking ergens. Alleen een gebroken enkel maar dat heeft er niks mee te maken. Heb eigenlijk zelden opgezette klieren voor zover ik weet.

Hij adviseerde me het een paar weken aan te kijken en aan de bel te trekken als het niet over gaat of als ik er opeens wel veel last van krijg.

Iemand ervaring met opgezette klieren achter het oor? Trok het vanzelf weer weg?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik heb het als mijn weerstand minder is. Toevallig had ik er een aantal weken geleden last van. Volgens mijn huisarts is het niks alarmerends. Het kan komen door een infectie ergens in je lichaam.
Alleen toen ik Pfeiffer had waren mijn lymfeklieren enorm opgezwollen, maar dat was hele hals, ook bij mijn oren inderdaad. Pfeiffer is gewoon uitzieken, daar kun je verder niets aan doen. Dus dat zal bij wat jij hebt inderdaad vast hetzelfde zijn.
TinPanAlley schreef:
31-05-2019 13:42
Ik heb het als mijn weerstand minder is. Toevallig had ik er een aantal weken geleden last van. Volgens mijn huisarts is het niks alarmerends. Het kan komen door een infectie ergens in je lichaam.
Ik ook. Kan zijn dat ik dan een week later verkouden (of echt ziek) word. Heb het overigens ook als ik moe ben.
Ik heb dat ook weleens als er ergens een wondje in de buurt zit ofzo. Of als m'n weerstand wat laag is inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het al jarenlang. Zijn nooit weggegaan. Niet achter oor maar in hals. Destijds weleens mee naar de arts geweest maar ze waren in orde. Je kunt ze beter voelen zitten wanneer je minder vet hebt.
Mijn dochter heeft het gehad, aan een kant. Volgens de dokter kon het geen kwaad en het was ook in twee weken weer weg. Het deed geen pijn trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook een verstopte oorspeekselklier zijn.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
31-05-2019 16:07
Het kan ook een verstopte oorspeekselklier zijn.
Dat zit volgens mij ergens anders. Dit zit echt achter m'n oorschelp.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
31-05-2019 18:57
Dat zit volgens mij ergens anders. Dit zit echt achter m'n oorschelp.
Oorspeekselklier zit daar waar je oorlel je kaakbot raakt. In dat kuiltje.
Om het zo maar even te omschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Beetje raar van hem om te zeggen dat zoiets gek is. Heb het zelf ook wel eens en het heeft geen specifieke reden.
Geen zorgen. Wat er zomaar is gaat meestal ook vanzelf over.
Alle reacties Link kopieren
Ddukbokki schreef:
01-06-2019 14:04
Beetje raar van hem om te zeggen dat zoiets gek is. Heb het zelf ook wel eens en het heeft geen specifieke reden.
Geen zorgen. Wat er zomaar is gaat meestal ook vanzelf over.
Het stelde mij daardoor niet helemaal gerust. Vooralsnog zitten de 2 bultjes er nog. Het is vandaag wel minder pijnlijk maar dat komt ook doordat de huisarts er gisteren aan had gezeten denk ik. Hoe minder ik eraan zit, des te minder pijnlijk zijn ze.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook op die plek een tijd lang een bobbeltje gehad. Het leek een lymfklier, vond ook de huisarts, maar bleek toch een speekselkliergezwel. Die is toen verwijderd.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is. Maar even in de gaten houden kan geen kwaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven