Lijf & Lijn alle pijlers

Eet schema.

06-07-2019 19:30 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Tot mijn 30e kon ik eigenlijk alles eten en kwam geen gram aan. Ik eet ook gewoon best veel, maar heb het gevoel dit nodig te hebben. Echter:) kom ik afgelopen jaar/anderhalf jaar steeds een beetje aan. Niet dramatisch, maar inmiddels begin ik het toch wat te merken aan kleding etc. En ik wil liever niet opeens 15 kilo zwaarder zijn, en richting een ongezond bmi.

Ik ben 1.72 en weeg nu 65/66 kilo.
Mijn "oude gewicht" was 61/62 kilo. Voor mij zou 63 kilo al prima zijn, alleen verdorie afvallen is lastig! Ben dit ook gewoon echt niet gewend!

Even wat ik vandaag heb gegeten. Ik vind dit dus erg weinig en ik viel om 4 uur dan ook bijna van m'n graatje :| Misschien kan iemand even kritisch meekijken en vertellen wat misschien minder calorieën bevat, maar wel meer vult/energie geeft?

Ontbijt; Een donker broodje met kaas/rauwe ham en rucola + een rijstewafel met een klein laagje boter.

TD; een bakje druiven, 2 wilde perzikken en een halve komkommer

Lunch; salade a 300 calorieën (sla, komkommer, tomaat, van die harde brood/soepstukjes en dressing + 1,5 ei

TD; 3 rijstewafels met pindakaas, een handje noten (ongezouten etc) en een stuk paprika

Diner; stamppot met spekjes
Toetje; chocolademousse

Nu ik het zo opschrijf denk ik, best veel! Maar normaliter eet ik hier nog wel 4 boterhammen, pakje sultana, dropjes en bakje chips savonds bij. En dan heb ik soms zelfs nog trek....

Ps, Sport 2 keer per week. Doe wel alles op de fiets, maar zit ook veel op kantoor.
Waarom rijstwafels, dat vult toch niets?
En ik vind het best veel.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 19:35
44.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-07-2019 19:33
Waarom rijstwafels, dat vult toch niets?
Nee, das waar. Maar wat dan wel? Cracker misschien beter...
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-07-2019 19:34
En ik vind het best veel. Wat doe je qua activiteiten op een dag?
Fiets ongeveer 5 km heen en terug naar mijn werk, sport 2 keer per week, wandel wel veel.... En loop op het werk paar keer per dag wat trappen op en af.
Even uitsluiten bij huisarts dat het niet je schildklier is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit ook veel. Ik sport meer, eet veel minder en heb ook moeite op gewicht te blijven. Maar iedereen is anders natuurlijk hoor. En ik ben ook 10cm korter.

Je ochtendtussemdoortje bevat alleen maar snelle suikers kan me voorstellen dat je daarna honger krijgt. Je kan beter iets nemen waar ook wat eiwit en/of vet inzit.

Rijstwafels vullen niet maar rijstwafels met pindakaas wel. Ik zou alleen liever 1 of volkoren crackers nemen dan rijstwafels.

Je lunch vind ik weinig. Daar zou ik ook extra eiwit/vet instoppen: iets van vis, vlees of kaas, of avocado. Zelf doe ik meestal vis een een halve avocado. Ik probeer zelf koolhydraten wat te beperken maar anders kun je er ook een volkoren broodje of cracker bij eten.
eefje677 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 19:47
4.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Calorieën tellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
eefje677 schreef:
06-07-2019 19:44
Ik vind dit ook veel. Ik sport meer, eet veel minder en heb ook moeite op gewicht te blijven. Maar iedereen is anders natuurlijk hoor. En ik ben ook 10cm korter.

Je ochtendtussemdoortje bevat alleen maar snelle suikers kan me voorstellen dat je daarna honger krijgt. Je kan beter iets nemen waar ook wat eiwit en/of vet inzit.

Rijstwafels vullen niet maar rijstwafels met pindakaas wel. Ik zou alleen liever 1 of volkoren crackers nemen dan rijstwafels.

Je lunch vind ik weinig. Daar zou ik ook extra eiwit/vet instoppen: iets van vis, vlees of kaas. Vis zou ikzelf doen. Ik probeer zelf koolhydraten wat te beperken maar anders kun je er ook een volkoren broodje of cracker bij eten.
1,5 ei erbij schrijft ze
Alle reacties Link kopieren
Ja, denk het niet hoor. Misschien ben ik ook gewend om veel te eten en moet ik nu of meer gaan sporten of wennen aan wat minder voedselinname.
Alhoewel ik laatste bijna niet te doen vind :rofl:
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-07-2019 19:45
Calorieën tellen.
Ja., daar heb ik zo'n gruwelijke hekel aan. Maar ben bang dat er niets anders op zit.
Alle reacties Link kopieren
Wat drink je? Daar kunnen ook veel 'verborgen' kcal inzitten. Ik probeer zelf geen kcal te drinken, muv een latte macchiato. Dus dat betent vooral thee/koffie zonder suiker, en water. Frisdrank light kan, maar doe ikzelf liever niet omdat het schijnt dat je lichaam daar hetzelfde op reageert als op gewone suiker, qua insulineafgifte. Geen vruchtensappen en yoghurtdrankjes enzo.

In een lunchsalade kunje ook Avocado doen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-07-2019 19:46
1,5 ei erbij schrijft ze
Ja heb ik gezien. Ik vind dat nog steeds weinig vulling voor een hele lunch. Maar ieder zijn mening/gewoontes.
weinig lunch
en je snapt zelf ook wel dat dubbel beleg (kaas en ham) op brood en chocolademousse niet geschikt zijn
verder snap ik die smakeloze rijstewafels niet, neem gewoon een boterham
veel mensen eten “een handjevol” noten. Dat snap ik ook niet. Zelden is het namelijk echt “een handje” en noten zijn gezond maar baggervet en calorierijk
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-07-2019 20:01
veel mensen eten “een handjevol” noten. Dat snap ik ook niet. Zelden is het namelijk echt “een handje” en noten zijn gezond maar baggervet en calorierijk
Ik val meer over dat geneuzel over 'ongezouten' Alsof je dik wordt van een beetje zout.

Verder ben ik een beetje uitgeluld over gezond eten en afvallen/op gewicht blijven, dus verder geen tips van mij. Internet puilt ervan uit.
impala wijzigde dit bericht op 06-07-2019 20:09
19.85% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Je eet veel producten waar veel calorieën/vetten in zitten waar wel alternatieven voor zijn die minder calorieën en/of vet bevatten. Dubbel beleg in de ochtend, druiven en 2 perziken (beide niet verkeerd maar het is wel dubbelop), croutons door de salade (bevatten relatief veel calorieën en leveren verder niets), pindakaas (hoeveel? een heel dun laagje is prima maar zou het ook kunnen vervangen door bv kipfilet), handje nootjes (een handje is al snel meer dan er aanbevolen wordt, weeg voor de gein eens hoeveel je werkelijk pakt), spekjes bij de stamppot en chocomousse..... Tja ik denk dat je zelf wel weet dat dat beide niet echt mager is.
Verder mis ik de zuivelproducten. Vervang eens een tussendoortje door een bakje magere kwark. Wat drink je door de dag? Is het water en thee zonder suiker of is het frisdrank en chocomel?
Alle reacties Link kopieren
Je gewicht vind ik best laag voor je lengte.

Maar misschien is project gezond wat voor je. Dagmenu's passend bij je lengte en gewicht. Ook voor eventueel afvallen.
ik ben dan weer verbaasd dat mensen dit veel vinden.
Ik zou ook rammelen met dit.
Overigens vind ik je gewicht echt verre van te zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Kan ik wel wat mee.

Nee ben ook zeker niet te zwaar hoor. Maar wil niet elk half jaar er weer een kilootje bij. Dus probeer toch mijn eetpatroon/beweegpatroon wat aan te passen.
eefje677 schreef:
06-07-2019 19:50
Wat drink je? Daar kunnen ook veel 'verborgen' kcal inzitten. Ik probeer zelf geen kcal te drinken, muv een latte macchiato. Dus dat betent vooral thee/koffie zonder suiker, en water. Frisdrank light kan, maar doe ikzelf liever niet omdat het schijnt dat je lichaam daar hetzelfde op reageert als op gewone suiker, qua insulineafgifte. Geen vruchtensappen en yoghurtdrankjes enzo.

In een lunchsalade kunje ook Avocado doen.
Gelukkig niet, want dan konden diabetici ook niet zomaar light frisdrank drinken en gelukkig kan dat wel. Er gaan echter wel verhalen dat je lichaam door de zoetstof denkt dat er eten komt, dat komt er niet en daardoor zou je lichaam een hongergevoel aanmaken..of dat klopt is een tweede, maar dan is het alsnog meer psychisch. Ik heb er gelukkig geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Silvy schreef:
06-07-2019 20:09
Je eet veel producten waar veel calorieën/vetten in zitten waar wel alternatieven voor zijn die minder calorieën en/of vet bevatten. Dubbel beleg in de ochtend, druiven en 2 perziken (beide niet verkeerd maar het is wel dubbelop), croutons door de salade (bevatten relatief veel calorieën en leveren verder niets), pindakaas (hoeveel? een heel dun laagje is prima maar zou het ook kunnen vervangen door bv kipfilet), handje nootjes (een handje is al snel meer dan er aanbevolen wordt, weeg voor de gein eens hoeveel je werkelijk pakt), spekjes bij de stamppot en chocomousse..... Tja ik denk dat je zelf wel weet dat dat beide niet echt mager is.
Verder mis ik de zuivelproducten. Vervang eens een tussendoortje door een bakje magere kwark. Wat drink je door de dag? Is het water en thee zonder suiker of is het frisdrank en chocomel?
Nootjes zijn niet veel. Zuivel kan ik wel wat mee. Bakje kwark zou op 't werk ook wel optioneel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
06-07-2019 20:24
Je gewicht vind ik best laag voor je lengte.

Maar misschien is project gezond wat voor je. Dagmenu's passend bij je lengte en gewicht. Ook voor eventueel afvallen.

BMI 22 vs streef van 21,3. Wat is daar nou weer laag aan?
.
Alle reacties Link kopieren
Drinken verder geen calorieën trouwens. Thee, water en 1/2 zwarte koffie. Alcohol drink ik helemaal niet meer. Op een feestje is het nu spa of cola.
impala schreef:
06-07-2019 20:06
Ik val meer over dat geneuzel over 'ongezouten' Alsof je dik wordt van een beetje zout.

Verder ben ik een beetje uitgeluld over gezond eten en afvallen/op gewicht blijven, dus verder geen tips van mij. Internet puilt ervan uit.
doe mij maar zoute noten, veel lekkerder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven