Lijf & Lijn alle pijlers

Muggenbeet / littekencreme?

31-07-2019 13:50 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo iemand die in de zomer dus helemaal wordt lek gestoken. Met als gevolg dat mijn benen en armen bedenkt zijn onder de donkere plekjes die niet meer weggaan. Het ziet er gewoon echt niet meer zo fraai uit en ik schaam mij best wel een beetje voor mijn benen. Kent iemand een goede crème die deze plekjes kan verminderen?

Ik vraag mij ook af of hier mensen zijn die wat smeren tegen de muggen? Ik gebruik liever niet elke dag Deet. Maar misschien is er een ander middel dat effectief is?
Alle reacties Link kopieren
Ik spray zelf altijd volop met de insectenspray van het Kruidvat, geen mug die dat overleefd. Al werkt dat natuurlijk alleen als je binnenshuis lek geprikt wordt.

Ik heb zelf best snel plekjes na het hebben van een puistje en zweer echt bij dit spul:
https://www.paulaschoice.nl/nl/aa-boost ... gISbvD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Om muggen te weren, het huismerk van de DM (zonder DEET, op vakantie wel met DEET).

Ik slik de hele zomer van die hooikoortstabletten om de gigantische bulten te voorkomen (soort allergische reactie, kreeg dat na mijn zwangerschap). Om die verkleuringen tegen te gaan smeer ik P-CL-E crème of Biafine. Het is dan niet binnen een week weg maar ze gaan tenminste weg.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
En wat diediear schrijft: die crème met azelaic acid werkt maar smeer dan de behandelde plekken goed in met factor 50 anders krijg je de verkleuringen nooit meer weg.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
haha @ diediear: na de insectenspray te hebben gegoogled begreep ik dat je dit dus in huis spuit en niet op je lichaam. Ik begreep al niet waarom het alleen binnenshuis zou werken.

Ik heb precies zo'n spray in huis omdat ik het vorig jaar gebruikte tegen de vliegen. Heb er geen seconde aan gedacht dat het ook van toepassing kan zijn op muggen.

Ik vind de crème van Paula's choice best prijzig. Ik zal eens beginnen met PCLE. Bedankt voor de tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven