Lijf & Lijn alle pijlers

Niet kunnen boeren

17-08-2019 14:49 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Dit klinkt voor velen misschien heel raar maar ik heb ontzettend last van het feit dat ik niet kan boeren, ook niet na het drinken van koolzuurhoudende drankjes.
Dit maakt dat ik heel snel last heb van een opgeblazen gevoel en men buik er na een maaltijd of drankje al uitziet alsof ik hoogzwanger ben. Ik heb er ook echt lichamelijk last van dat de lucht opgehoopt zit. Zijn er nog mensen die hier last van hebben?
Heb dit ook al gezegd bij de huisarts maar die bekeek me gewoon even raar en zei dat ik moest 'oefenen' met cola of bruisdrank om het kunstmatig op te wekken maar dat lukt me dus echt niet...

Ik wil gewoon weten of ik echt de enige ben met dit probleem of dat het toch wel vaker voorkomt dat iemand helemaal niet kan boeren. :|

Bedankt !
Alle reacties Link kopieren
Andere oplossing: zorgen dat er minder lucht in je maag komt, of op een andere manier de lucht uit je buik krijgen (windje laten)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet op commando. Wel kan ik het na het drinken van cola.

Maar daardoor raakt je buik toch niet opgeblazen of zie je er hoogzwanger uit?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik kan ook niet boeren en heb daardoor ook regelmatig last van mijn maag. Geen idee wat je eraan kunt doen, heb ook nog nooit van iemand gehoord dat die het ook had.

Een tip: vermijd het gebruik van maagzuurremmers zoals Rennie.
Laatst had ik veel last van maagzuur en probeerde ik voor het eerst een Rennie. Man vertelde er niet bij dat die dingen veel gas veroorzaken, wist ik veel. Ik zal je besparen wat er in het uur daarna gebeurde, maar ik had me al lang niet zo ziek gevoeld :-[
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het ook niet en heb er ook last van :( Ik hou bijv heel erg van een glas cola of een biertje, maar kan dat echt niet drinken. Dan moet ik boeren, maar het komt er gewoon met geen mogelijkheid uit.. Super irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet boeren, hoewel ik kan me 1 keer herinneren een paar jaar geleden dat ik een boer liet toen ik erg moest hoesten.
Omdat er toch gas uit moet heb ik soms een soort borrelaanval waarbij ik eigenlijk haast niet kan ademen. Moet zeggen dat dit vrijwel verdwenen is sinds ik astma medicatie gebruik.

Het klinkt als iets grappigs of iets wat niets uit maakt maar soms is het echt vervelend want het schijnt wel opluchting te kunnen geven.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook nooit gekund, heel irritant
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het ook niet en herken je klachten. Meestal los ik het op door met een tandenborstel een kokhalsreflex op te wekken, dan lukt het wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het ook niet. Zullen we een club oprichten? :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven