muurverf 100% dekking?

24-06-2019 06:25 8 berichten
Gisteren heb ik mijn woonkamer geverfd. Op een muur zijn kleurverschillen te zien, niet alle plekken zijn volledig gedekt door de verf. Dat moet dus nog een keer. Nu vraag ik me af of ik de randen, die ik met de kwast heb gedaan, nog een keer moet doen. Deze zijn namelijk sowieso 100% gedekt.
Ik ga ervan uit dat als de dekking 100% is en de muren straks ook, er geen kleurverschillen meer zullen zijn. Of beter gezegd, lichtere en donkerdere stukken. Klopt mijn gedachtegang?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit meegemaakt dat met schilderen, 1 laag genoeg is.
Of het nu om je plafond, muur of houtwerk gaat, het moet altijd 'minstens' 2x.
Wat je met een kwast hebt gedaan zal nu iets dikker in de verf staan. Dit verschil zal weggaan wanneer de rest van je muren ook beter gedekt is.
Gewoon weer opnieuw alles verven. Geen plekjes gaan overslaan, dan ontstaan juist weer nieuwe oneffenheden.. doorgaan tot het egaal is.
Pindakaasjes schreef:
24-06-2019 06:42
Ik heb nog nooit meegemaakt dat met schilderen, 1 laag genoeg is.
Of het nu om je plafond, muur of houtwerk gaat, het moet altijd 'minstens' 2x.
Wat je met een kwast hebt gedaan zal nu iets dikker in de verf staan. Dit verschil zal weggaan wanneer de rest van je muren ook beter gedekt is.
Gewoon weer opnieuw alles verven. Geen plekjes gaan overslaan, dan ontstaan juist weer nieuwe oneffenheden.. doorgaan tot het egaal is.
Thanks, ik had een deel van de muur met de hand gedaan en een deel met de roller op de stok. En daar zie je verschil. Ga hem nu helemaal opnieuw doen met de roller op de stok.
Alle reacties Link kopieren
Alle randen moet je sowieso met kwast doen en daarna alles met roller.
Alle reacties Link kopieren
Ook met de duurdere merken ga ik er altijd nog een tweede keer verdund overheen met het laatste restje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik doe altijd eerst de grote vlakken en daarna wat te moeilijk te bereiken is met een kwastje. Dat heeft het voordeel dat je als de kleur niet precies is wat je wil de boel sneller kan overschilderen zonder de randjes weer opnieuw te hoeven doen, en je hebt ook geen overlapping.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de randen nooit 2 keer, de rest wel. Omdat de randen inderdaad al gedekt zijn door de kwast. Als het allemaal dezelfde kleur is, zie je dat daarna niet meer.
Zo, ben al klaar :-D

Randen niet opnieuw gedaan. Ik zie nu geen donkerdere plekken meer. En het droogt met dit weer heel snel, is mooier geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven