Entertainment alle pijlers

IDFA 2doc Pilotenmasker, over kinderen met kanker...

22-11-2017 21:14 30 berichten
Och wat heb ik moeten huilen. Mijn hart is helemaal aan gruzelementen en ik ben er kapot van. Als je het aankan is het echt de moeite waard om naar te kijken. Het geeft het meest realistische beeld dat ik ooit gezien heb vanuit het kinderperspectief over kanker weer. Rauw en niet geregisseerd. Wat dat betreft een must-see.
Maar wat vind ik dit een mooie documentaire. Wat is het echt. Integer. Lief. Schrijnend. Verdrietig. Mooi. Treffend. Integer. Dichtbij; je kan die schitterende kindjes bijna aanraken. De angst en wanhoop is zo voelbaar.
Elke traan raakte me tot in mijn ziel. Hartverscheurend en confronterend.
Ik zit al twee dagen met een knoop in mijn maag en een brok in mijn keel.
Want deze kinderen waren ooit mijn kind........
Alle reacties Link kopieren
Heb het niet gekeken, want lijkt mij te heftig. Maar Yggdrasil, deze is voor jou. :hug: :rose:
Ik huil bij het minste of geringste sinds zoon geboren is, dus ik stel het kijken nog even uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zitten snikken als een klein kind bij het zien van deze documentaire.
Ik ben even in gedachten bij elke ouder of kind die dit door moet maken en wat voel je je gezegend met een stel gezonde kinderen in bed wanneer je dit hebt gezien.
Prachtige documentaire maar wat vreselijk verdrietig .
Alle reacties Link kopieren
xxx
pimpom wijzigde dit bericht op 27-05-2018 12:39
0.00% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Het is jaren onze wereld geweest en het staat in mijn ziel gekerfd.
Het is als de dag van gisteren, en toch tegelijkertijd zo ver weg...
Dit verdriet en deze angst gaan nooit meer over. En deze kinderen zijn zulke dappere strijders. Ik neem mijn petje af voor elk kind en elke ouder in deze nachtmerrie. Het is de hel op aarde.
Alle reacties Link kopieren
Heb net alicia zitten kijken. Ook verschrikkelijk ...
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
22-11-2017 22:13
Heb net alicia zitten kijken. Ook verschrikkelijk ...
Verschrikkelijk, heel wat traantjes gelaten net.

To, ik heb het van relatief dichtbij meegemaakt, daar moest ik al mijn best doen om mijn tranen in te houden elke keer als ik op de afdeling rondliep. Wat een horror. Oneerlijk. Heftig. Kan mij voorstellen dat het weer opnieuw pijn in je buik veroorzaakt!
Ik heb ook pilotenmasker gekeken en net alicia. Beide heel erg aangrijpend.

Ik heb zo'n zin om mijn kind te knuffelen nu..

Wat hebben we het toch goed, ik hoop zo dat alicia gelukkig wordt ooit, en al die andere kinderen in de tehuizen en uit liefdeloze gezinnen.
Ik heb hem ook gezien. Erg mooi en aangrijpend. Hoewel ik het wat langdradig vond, zit ik er steeds mee in mijn hoofd. Vooral dat pillendrama, moeder die stug doortelt tot 5 en dan het medicijn bij het kind naar binnen duwt, terwijl het kind paniekerig roept dat ze van het tellen écht niet rustiger wordt. Vraag me af hoeveel trauma's ze al wel niet zou hebben op zo'n jonge leeftijd... en ik vind het lastig om de aanpak van die moeder te begrijpen. Maar dat ligt misschien ook aan hoe ze het in beeld hebben gebracht.
LilyP schreef:
22-11-2017 22:30
Ik heb hem ook gezien. Erg mooi en aangrijpend. Hoewel ik het wat langdradig vond, zit ik er steeds mee in mijn hoofd. Vooral dat pillendrama, moeder die stug doortelt tot 5 en dan het medicijn bij het kind naar binnen duwt, terwijl het kind paniekerig roept dat ze van het tellen écht niet rustiger wordt. Vraag me af hoeveel trauma's ze al wel niet zou hebben op zo'n jonge leeftijd... en ik vind het lastig om de aanpak van die moeder te begrijpen. Maar dat ligt misschien ook aan hoe ze het in beeld hebben gebracht.
Die moeder vond ik heel doortastend en ondertussen heel liefdevol, ik vond het juist knap, het moet hoe dan ook gebeuren en als je 1 keer toegeeft dan blijf je voortaan worstelen en je moet die medicijnen geven anders gaat je kind dood.. moeder is inmiddels zelf een halve verpleegster na al die behandelingen.
Maar heb ook heel wat tranen gelaten om die kleintjes die huilend rotbehandelingen ondergaan en misselijk worden en ronddraaien in scans.
Ik vond het ook heel heftig om te zien. Wat een hel voor de
ouders en de kinderen. En je hebt geen keus, je moet wel.
Wat zal het zwaar zijn geweest Yggdrasil!
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat een kleine dappere dodo’s allemaal met hun enorm lange kanjerkettingen. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Heb het nav dit topic gekeken. Ik vond het prachtig, indrukwekkend. Wat een stoere kinderen, liefdevolle en dappere artsen, zusters en papa's en mama's.
Alle reacties Link kopieren
Net begonnen met kijken. Och dat smurfje dat meezingt met frozen. :heart:

Dappere smurfjes allemaal. :heart:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Trip down memory lane...ben even gestopt met kijken halverwege :"-( nu nog wéér moed verzamelen voor deel twee. Wat een hel....en je moet,moet door...no way back.Hoe grenzen oprekken... :cry: maar bovenal véél liefde en respect voor de ouders die voor deze vuren staan en hebben gestaan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Heb gisteravond gekeken en ook wat traantjes gelaten. Die moeder was juist duidelijk met die medicijnen, vond het vooral voor die moeder ook heftig want ze wil het zelf ook niet zo maar ze moet want die medicijnen moeten geslikt worden. Denk als ze 1x toegeeft dat het ritueel alleen maar langer wordt. Je bent als ouder zo onmachtig.
Alle reacties Link kopieren
Trapkast schreef:
23-11-2017 07:53
Heb gisteravond gekeken en ook wat traantjes gelaten. Die moeder was juist duidelijk met die medicijnen, vond het vooral voor die moeder ook heftig want ze wil het zelf ook niet zo maar ze moet want die medicijnen moeten geslikt worden. Denk als ze 1x toegeeft dat het ritueel alleen maar langer wordt. Je bent als ouder zo onmachtig.
Idd, het moet toch gebeuren en kinderen zijn sterk hoor. Mijn naaste familielidje heeft twee jaar in de ellende gezeten, wordt goed in de gaten gehouden nog steeds, maar pakt het leven weer als een 'normaal' kind op.
Alle reacties Link kopieren
Ik had zo’n intens medelijden met Thomas.
Hij moest contact met zijn klas hebben en volgens mij wilde hij dat helemaal niet.
Hoe hard is het om als 4jarige te moeten zien hoe je vriendjes lekker op school zitten en jij niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen het laatste kwartier niet gezien, toen MOEST ik weg.

Ik vond het wel indrukwekkend, vooral ook in het begin. Owen die niet in de tunnel wilde. Die paniek. En dan de ouders die (begrijpelijk) een beetje moedeloos werden en wat ongeduldig, want het moet toch gebeuren.

Ik vond het verder wel een vrij rommelige documentaire. Ik wist op een bepaald moment niet meer helemaal zeker naar welk kindje ik nu zat te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook gekeken en keihard zitten huilen. Mijn moederhart brak, maar wat een respect voor ouders en kinderen die deze hel doorstaan. En niet te vergeten hun omgeving. Hoe machteloos ben je als kind dit door moet maken.
Ik vond het mooi gefilmd ook, alles vanuit het perspectief van het kind, maar wel met flarden van de gesprekken van de de volwassenen op de achtergrond. Het gesprek van de ouders met Owen over hoe ze hem moeten vertellen dat hij was uitbehandeld vond ik echt hartverscheurend, vooral omdat je dat opgeblazen zieke koppie steeds zag. En dat hij zo ziek was dat hij nauwelijks kon genieten van zijn rit in de politieauto...

Ik heb mijn zoontje overdreven veel geknuffeld na het kijken...
Alle reacties Link kopieren
Wat een horror.
Ik herkende het ziekenhuis direct door de ondergrondse gang.
Ik haatte die gang, ook al wist ik dat mijn dochter weer gezond mee naar huis zou gaan uiteindelijk.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
22-11-2017 22:13
Heb net alicia zitten kijken. Ook verschrikkelijk ...

Ik kijk nu. En ik huil . Verschrikkelijk.
rascalles schreef:
23-11-2017 12:17
Ik kijk nu. En ik huil . Verschrikkelijk.
Ja.. :hug:

Ik snap niet dat ze die kinderen in zo'n kil tussenstation stoppen, lijkt wel of ze op school wonen.

Met van die simpele tijdelijk ingerichte kamers zodat je je nooit ergens thuis voelt bovenop dat je geen thuis hebt.
Daar zou zoveel in verbeterd kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
alinea schreef:
23-11-2017 12:25
Ja.. :hug:

Ik snap niet dat ze die kinderen in zo'n kil tussenstation stoppen, lijkt wel of ze op school wonen.

Met van die simpele tijdelijk ingerichte kamers zodat je je nooit ergens thuis voelt bovenop dat je geen thuis hebt.
Daar zou zoveel in verbeterd kunnen worden.
Afschuwelijk. Ik kan er niet over uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven