Entertainment alle pijlers

Dream School 2019

21-02-2019 14:37 293 berichten
Van de week is Dream School 2019 gestart. Wie kijkt er nog meer?

Toch maar een nieuw topic aangemaakt want Dream School 2018 en 2019 lopen nu door elkaar heen. En daar ben ik mee begonnen. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het wel volgen, maar moet de eerste aflevering nog even terug kijk.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond even terugkijken!
Ik heb het gezien.

Moet zeggen dat ik het met gemengde gevoelens bekijk.
Ik heb zelf een jeugd ( en daarna ook nog wel) die niet heel warm, veilig en leuk was, net als veel van de kinderen/jongvolwassenen daar.. ik begrijp de meeste dan ook heel erg goed.

Maar ook weer niet qua dat bepaald gedrag en dan ook nog dat gedrag volhouden, drugs, agressie, geen hulp accepteren enz. Vind dat echt zo jammer en irriteer me er ook aan.

Ik was met 17 alleen en moest gewoon werken om te eten en te wonen en normaal doen.

Ik vind die directeur wel capabel. Maar Lucia niet eigenlijk. Ze is wel lief en haar boodschap is goed maar ze is ook veel te slap en te zweverig.

Vind het grappig dat de directeur nu dit jaar wel heeft verboden dat de mobieltjes in de klas bij de leerlingen mag blijven. Scheelt zoveel gezeik.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 15:33
1.17% gewijzigd
Die jongen met die moeder en die verslavingskliniek vond ik echt naar. Met zijn tentje en wel graag willen maar gewoon niet meer weten wat te doen. Maar wel gestopt met blowen al.

Hij leefde ook meteen op toen er werd gezegd dat er werk was voor iedereen die wilde bij de feesten en decorbouw. Als je maar wilde en je best deed.
Hopelijk pakt hij die kans.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
21-02-2019 15:32
Die jongen met die moeder en die verslavingskliniek vond ik echt naar. Met zijn tentje en wel graag willen maar gewoon niet meer weten wat te doen. Maar wel gestopt met blowen al.

Hij leefde ook meteen op toen er werd gezegd dat er werk was voor iedereen die wilde bij de feesten en decorbouw. Als je maar wilde en je best deed.
Hopelijk pakt hij die kans.
Dat was mooi om te zien inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Lucia overdreven toen ze Duncan de les las over dat hij niet in zijn energie zat. Het was de allereerste les, leerlingen tasten elkaar nog af. Ook zo'n dansles meteen op de eerste dag vind ik heftig. Ook zat er geen doel achter. Hadden ze het gekoppeld aan houding en voorkomen, was het logischer geweest.
Ik kan me overigens best voorstellen dat dat meisje met die rode haren dat niet trekt, dat dansen, aanrakingen etc. Dat tante was overleden, was naar mijn idee een smoes om zichzelf af te leiden van wat er eigenlijk speelt.

Tip voor volgend jaar is wellicht eerst te werken aan de groepsdynamiek, door middel van een introductie.

Verder zie ik veel toffe docenten in de leader. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Idd waarom niet eerst even een oefening om iedereen kennis met elkaar te laten maken. Nu moesten ze gelijk dansen, waarvan ze echt wel weten dat de meesten dat niets vinden. Lijkt me niet echt een geschikte les voor de eerste dag. Tenzij je ze direct uit hun comfortzone wilt schoppen, dan moet je dat doen idd. Maar mij lijkt vertrouwen kweken een belangrijker aspect.
Alle reacties Link kopieren
Even tussendoor, bouwstenen, dat zijn toch gewoon regels met een minder negatieve klank??
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
25-02-2019 09:45
Even tussendoor, bouwstenen, dat zijn toch gewoon regels met een minder negatieve klank??
Tuurlijk, want er wordt gevraagd je daaraan te houden. Ze gaan je niet verplichten maar drammen er wel kekker over door.
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
25-02-2019 09:45
Even tussendoor, bouwstenen, dat zijn toch gewoon regels met een minder negatieve klank??
Haha, ja dat viel mij ook al op. Wij noemen ze vaak afspraken. Ik sta zelf voor de klas en 1 van de deelnemers is een bekende. Heftig om zo te zien.

Ik vond het ook erg bijzonder om allemaal jongeren zonder “voorstel iets” gelijk te gaan laten dansen. Dat doen ze bij mij vaak niet eens allemaal als ze elkaar wel kennen. Zeker voor getraumatiseerde kinderen is dat echt een ding.

Ik ben nu al benieuwd naar de volgende aflevering vanavond.
Wat een verschil in de verhalen. Opa en oma's die dood gaan en kinderen die echt zo ongelovelijk veel shit hebben meegemaakt, niet normaal.





Joella is echt boos om niks de hele tijd. Wat een agressie om echt helemaal niks. Vreselijk lijkt me dat. Ook voor dat meisje zelf.
Ik zit nu in aflevering 2.
Wat een ellende weer. Whitney wil denk ik alleen maar 'zichzelf serieus nemen' door niks nieuws te doen.
Maargoed, hoe kun je van deze mensen verwachten dat ze met hun emoties omgaan als ze aan het overleven zijn, geen woonruimte zoals die jongen of inwonen bij je vader in een hoekje zoals Whitney.
Dat was vroeger wel beter geregeld, eerst op adem komen en dan pas verwachten dat je verder kunt.
Alle reacties Link kopieren
Heftig, mooi programma. Kijk nu ook eens mee.
Alle reacties Link kopieren
De lessen van gisteren vond ik waardevol.

Met Whitney is iets aan de hand. Zij is te slim als het aankomt op hulp. Kent alle trucjes ...
Suikerwafel schreef:
26-02-2019 10:50
De lessen van gisteren vond ik waardevol.

Met Whitney is iets aan de hand. Zij is te slim als het aankomt op hulp. Kent alle trucjes ...
Bijzonder ja
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
25-02-2019 09:45
Even tussendoor, bouwstenen, dat zijn toch gewoon regels met een minder negatieve klank??
Dat werd ook gezegd: vorige seizoenen ageerden de jongeren tegen het idee van regels, dus dit jaar noemen ze het bouwstenen. Om ook te laten zien dat je zelf kan bijdragen aan de elementen die je kunnen helpen om alles er uit te halen.

Ik snap de aversie richting Whitney wel. Het had een sterk aandachtvragend gehalte. En er is niks mis met aandacht vragen als je het nodig hebt, knap zelfs. Maar zij komt het op zo’n omslachtige manier vragen, dat het iets irritants heeft. Het zou prettiger zijn als zij in staat was om te zeggen ‘Hé Lucia, ik wil je graag mijn verhaal vertellen en zou willen dat jij alle aandacht hebt voor dat verhaal. En dat je mij daarna dan bevestiging geeft voor de ernst van het verhaal, om vervolgens samen te kijken hoe ik verder moet in dit leven.’
Maar nee, ze draait om de hete brij heen. Ze nodigt uit maar geeft vervolgens niet thuis. Slachtofferschap en geen bereidheid tot aanpakken.
Logisch hoor! Ze heeft dat ook niet geleerd met haar verleden en zit ook niet voor niks daar. Maar dat doet wel iets bij de ontvanger. Ik ben benieuwd of het de docenten gaat lukken er doorheen te komen in zo’n korte tijd.
Alle reacties Link kopieren
Snap wel dat Whitney dat doet, en dat ze dat ook niet met 1 gesprekje kan veranderen. Die heeft sinds dat ze kind is geleerd dat negatieve aandacht haar aandacht geeft (poepen in de kamer??) Ze heeft zich nergens veilig en thuis gevoeld, misschien wel nergens begrepen en gehoord. Ik vind het eerder raar van Lucia en Erik dat ze gewoon maar naar huis gaan. Dat kind schreeuwt van alle kanten "help me, help me" en dan laten ze haar zitten.
Je weet nu eenmaal als je beschadigde kinderen in huis haalt, dan je dan met alleen hulpverlening tussen 9:00 en 17:00 uur niet resultaat gaat bereiken. Daar is intensief begeleiding bij nodig. En dan komt Lucia weer aan dat ze moet vechten en knokken om er te komen. Ja tuurlijk, maar deze kids zijn al zo vaak neergehaald door het leven. Op een gegeven ogenblik ben je ook wel klaar met altijd maar opstaan. Ik vind dat ze daar veel te makkelijk overheen stappen.
Alle reacties Link kopieren
Maar even tussendoor, Whitney vroeg veel aandacht maar die donkere jongen, Ejuanardo..? Damn, die wil leider zijn en laat het zien ook. Hoe hij Marvin ondersteunde met zijn verhaal om hem daarna weer de regie te laten pakken... prachtig.
Deze jongen heeft denk ik alleen inspiratie nodig, en heeft verder alle doorzetting wel in huis om er te komen
Althans, dat zeg ik nu hoopvol op aflevering 2 😊.
Ik heb net de tweede aflevering teruf gekeken. Ik vond die schrijfles echt heel mooi.

Maar die Lucia die heeft ieder seizoen weer acties dat ik denk, wat een misselijk mens. Ze kan zich alleen maar inleven in de mensen die ongeveer zo zijn zoals haar.

En zo’n Whitney is dat duidelijk niet. Maar wat heeft die opgefokte in dat trainingspak te maken met dat hele gesprek dat Whitney aan het voeren was? 0,0. En daar kan Lucia dan wel begrip voor opbrengen, de les voor uitstellen en achter aan rennen.

Maar degene die uitgeblaft word, tot na de les wacht, is een aansteller als ze vervolgens een knoop in haar eigen hoofd krijgt, als ze zich ook nog eens bewust heeft ingehouden voor die andere persoon. :facepalm: Ze gaan naar die school om het te leren toch? Niet om veroordeeld te worden.
YellowLemon schreef:
04-03-2019 18:42
Ik heb net de tweede aflevering teruf gekeken. Ik vond die schrijfles echt heel mooi.

Maar die Lucia die heeft ieder seizoen weer acties dat ik denk, wat een misselijk mens. Ze kan zich alleen maar inleven in de mensen die ongeveer zo zijn zoals haar.

En zo’n Whitney is dat duidelijk niet. Maar wat heeft die opgefokte in dat trainingspak te maken met dat hele gesprek dat Whitney aan het voeren was? 0,0. En daar kan Lucia dan wel begrip voor opbrengen, de les voor uitstellen en achter aan rennen.

Maar degene die uitgeblaft word, tot na de les wacht, is een aansteller als ze vervolgens een knoop in haar eigen hoofd krijgt, als ze zich ook nog eens bewust heeft ingehouden voor die andere persoon. :facepalm: Ze gaan naar die school om het te leren toch? Niet om veroordeeld te worden.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
01-03-2019 22:11
Maar even tussendoor, Whitney vroeg veel aandacht maar die donkere jongen, Ejuanardo..? Damn, die wil leider zijn en laat het zien ook. Hoe hij Marvin ondersteunde met zijn verhaal om hem daarna weer de regie te laten pakken... prachtig.
Deze jongen heeft denk ik alleen inspiratie nodig, en heeft verder alle doorzetting wel in huis om er te komen
Althans, dat zeg ik nu hoopvol op aflevering 2 😊.
Iemand gekeken vanavond? Ik quote dit stukje even omdat ik het interessant vind hoe Erik probeerde Eljereau uit zijn heldenstatus te halen. Volgende week krijgen we eindelijk te zien waarom hij bij Dreamschool zit, want hij doet het veel te perfect.

Heb trouwens alleen het laatste deel gezien, hoop het snel te kunnen terugkijken. Ik viel erin bij Ferry, de jongen die Bataclan overleefde.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gaan kijken, mooi programma.

Wat ik van Erik vind weet ik nog niet zo goed. Best een intrigerende kerel ;-D

Benieuwd of hij Eljereau volgende week weer kan ‘opvangen’.
Met Whitney lukte dat hen uiteindelijk wel goed, dacht ik. Maar ik ben geen pedagoog.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
_CarmiggelT_ schreef:
05-03-2019 21:28


Maar ik ben geen pedagoog.
Dat geldt voor bijna iedereen die dit programma volgt? Maar doet dat er echt toe voor deze deelnemers of is echte interesse en aandacht de clou?
drominique wijzigde dit bericht op 05-03-2019 22:35
Reden: Fout
1.58% gewijzigd
YellowLemon schreef:
04-03-2019 18:42
Ik heb net de tweede aflevering teruf gekeken. Ik vond die schrijfles echt heel mooi.

Maar die Lucia die heeft ieder seizoen weer acties dat ik denk, wat een misselijk mens. Ze kan zich alleen maar inleven in de mensen die ongeveer zo zijn zoals haar.

En zo’n Whitney is dat duidelijk niet. Maar wat heeft die opgefokte in dat trainingspak te maken met dat hele gesprek dat Whitney aan het voeren was? 0,0. En daar kan Lucia dan wel begrip voor opbrengen, de les voor uitstellen en achter aan rennen.

Maar degene die uitgeblaft word, tot na de les wacht, is een aansteller als ze vervolgens een knoop in haar eigen hoofd krijgt, als ze zich ook nog eens bewust heeft ingehouden voor die andere persoon. :facepalm: Ze gaan naar die school om het te leren toch? Niet om veroordeeld te worden.
Ik vind juist dat Lucia het erg goed doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven