Entertainment alle pijlers

Gorilla ontsnapt

18-05-2007 16:08 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze gorilla is vanmiddag ontsnapt in Blijdorp!!

Hoe kan dat in hemelsnaam mogelijk zijn?

Je zou er maar gezellig met de kids rondlopen
Alle reacties Link kopieren
Hij is alweer gevangen genomen lees ik net.je schrikt je toch dood dan.....
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
:P
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het waar is, maar hij schijnt getreiterd te zijn. En hij heeft 2 jongen. Wat ik hoorde kan dat ermee te maken hebben gehad. En op het journaal hoorde ik dat hij misschien de stroomdraden heeft geraakt en dat samen met paniek en adrealine hiertoe geleid. Ook is het normaal voor apen om "stoer" te doen, aan bomen te schudden, andere apen een "klap" te geven. Alleen als een aap van 200 kilo je een tikje geeft komt het harder aan dan dat ik je een tikje geef. Mensen vergeten dat het gewoon wilde dieren zijn die reageren uit oer-instinct.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Idd, MV. Ben ook blij dat het beest niet afgemaakt wordt.
'It could be lupus'
Hoi,



Ik schrok toch wel heel erg toen ik het hoorde. Wij hebben een abonnement op Blijdorp en gaan regelmatig met onze dochter van 19 maanden. Vandaag waren we ook weer allebei vrij en het was mooi weer. Gelukkig waren we vorige week al geweest. Ik ben wel benieuwd wat ze er nu aan gaan doen. Nu hij het trucje kent, moeten ze toch wel iets gaan veranderen denk ik.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ze zitten nu in nachthokken. Ze zijn nu aan het bespreken hoe dit probleem opgelost moet worden. Tuurlijk gaat de veiligheid van bezoekers voor. Maar ik heb vandaag gezegd tegen iemand dat er camera's moeten komen dat ook het publiek in de gaten gehouden kan worden. Mensen begrijpen wilde dieren niet. Gaan op ramen bonzen, treiteren. Mannetjes en vrouwtjes dieren reageren daar anders op. Voor het publiek is het zogenaamd grappig. Zijn domme mensen. Maar dierentuinen moeten dus 2 groepen tegen elkaar beschermen. De domme mensen tegen de dieren die uit een instinct reageren. En ons gedrag niet begrijpen. Ik ben blij dat er deze keer niet gekozen is dat het dier fout is. Het dier heeft van oorsprong geen haat naar mensen. Die reageert uit angst, paniek, adrealine, beschermen van zijn jongen/groep en het is normaal gedrag dat ze zich uitsloven om indruk te maken, zie het programma Monkeyworld maar.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Wilde dieren zouden niet opgesloten moeten worden. Dat is waar het fout gaat.

Nooit zal ik een stap in een dierentuin zetten, of nog erger, een circus.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
het verbaasd me dat er nog geen beelden van te zien zijn op het internet,  meestal zijn er wel mensen die dit soort dingen hebben gefilmd met hun telefoon of camera. Niet dat ik de behoefte heb om hier de beelden van te zien hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf ben redelijk geschrokken omdat ik zelf in Blijdorp was die dag. alleen wij hadden de mazzel dat we om half drie (tijd ontsnapping) al ij de uitgang waren. Maar toch zit de schrik er goed in omdat je een uur daarvoor nog voor het gorrillaverblijf stond.



verder is het jennen denk ik wat overdreven. Het is een gorilla die heel erg op mensen reageert dus als die gorilla contact met je maakt, reageer je daarop. Maar het blijft natuurlijk belachelijk dat hij uberhaupt kan ontsnappen, of ie nou wel of niet gejend wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik misschien afwijkend reageer, maar die dieren worden al niet in "gewone" leefomstandigheden gehouden. De gorilla heeft denk ik deels gereageert hoe ze ook in het wild reageren. Kijk naar Monkeyworld. En uit paniek, stress, electriciteitsstoot. enz. Vandaag las ik dat ze in paniek raken als ze hun familie niet meer zien.

Deze dieren horen al niet als poppenkastbeestjes gezien te worden. Of het nu wel of niet zo is, het gros van de bezoekers begrijpt deze dieren niet. En laten ze zeker niet in hun waarde. (niet wetende of het waar is dat de gorilla gepest is). Maar het verbaast mij al jaren dat er geen camera toezicht is bij alle verblijven. Is toch goedkoper om 1 mannetje in een hokje te stoppen dan bij elk verblijf.



Gelukkig wordt het beest niet afgemaakt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Sorry Dopey, ben ik toch niet met je eens. Het zijn gewoon wilde dieren en niet een hondje of een katje. Uiteraard moet de dierentuin zorg dragen dat dieren niet kunnen ontsnappen. Ik zou alleen graag willen zien dat het publiek ook een reprimande kunnen krijgen. Al staat er groot, niet voeren, niet kloppen op het raam enz. menzen doen het toch. Kinderen maar zelf volwassenen met hun stomme kop. Gewoon niet doen, is dat zo moeilijk?

Laatste gedeelte uiteraard algemeen en niet alleen voor jou hoor!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
MV, van mij mogen ze degene die zo'n beest gaat staan treiteren een nachtje bij meneer gorilla in het hok laten logeren. Kijken of hij dan nog treitert. Maar gepest of niet; zo'n dier hoort niet te kunnen ontsnappen.



Enfin, ze dachten ook dat dat niet mogelijk was, dus wel, maatregelen worden genomen. Gelukkig zijn er geen grote ongelukken gebeurd maar ik denk dat je je lam schrikt als zo'n bakbeest je voorbij wandelt in de dierentuin.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Zo eng, als je beelden wilt zien en realplayer hebt kan je de video afspelen (staat onderaan de pagina);



Link
Een dier hoort niet in een hok, zeker niet een wild dier. Logisch dat ie supergefrustreerd werd. Hebmedelijden met dieren die wporden opgesloten. Las vanmorgen in de krant dat hij zelf superbang moest zijn geweest, liet een spoor van diarree achter. Echt zielig.
Sorry voor de schrijffouten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo belachelijk dat hij heeft kunnen ontsnappen. Natuurlijk zou het niet moeten gebeuren. Ze zullen er echter ook echt wel alles aan doen om de kans op ontsnapping tot een minimum te beperken, maar het blijven (wilde) dieren. Niemand kan zo'n beest precies inschatten en niemand zal volledig doorhebben waar het toe in staat is. Zelfs als het om niet agressieve dieren gaat, kan er van alles gebeuren. Een ontsnapping kan je denk ik nooit 100 % voorkomen.



Ik vind dierentuinen trouwens ook niet compleet nutteloos. Natuurlijk horen dieren in de vrije natuur, maar zoals gezegd: dierentuinen werken ook mee aan fokprogramma's. In Ouwehands Dierenpark zitten trouwens allerlei bruine beren die vroeger zijn mishandeld in bijvoorbeeld Rusland, daar wordt dus beren "een tweede kans" geboden die ze anders niet zouden hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik zag op het RTL nieuws dat de vrouw die hij gegrepen heeft eigenlijk een heel "goede" band met hem had, zij en haar man gingen 3 à 4 x per week naar Blijdorp en dan gingen ze ook naar die aap, en dan had zij "contact" met hem. Hij reageerde ook op haar door naar het raam te komen enz.



De man van de vrouw overweegt de dierentuin aan te klagen.

Alle reacties Link kopieren
Ja, dat wou ik net zeggen. Op teletekst stond ook dat ze er bijna iedere dag kwam. Daar stond ook nog dat omstanders en de directie van de dierentuin zeggen dat het hem echt om haar ging mede doordat hij de andere mensen gewoon met rust liet.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik dan niet he, dat mensen al na een dag beginnen over aanklagen en zo. Man, je vrouw ligt nog zwaargewond in het ziekenhuis! Maar nee, er moet meteen een schuldige worden gezocht, aangeklaagd en veroordeeld (met schadevergoeding?). Er zijn altijd dingen die je niet kon voorzien, en dat geldt ook voor een dierentuin.



Je zou ook kunnen zeggen dat deze vrouw het zelf heeft uitgelokt (zo denk ik er niet over, maar als voorbeeld tegenover het aanklagen van de dierentuin)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onderstaande nog niet gelezen of gehoord op het journaal/teletekst. Maar als het klopt vind ik het voorbarig dat er meteen een rechtzaak wordt aangespannen. Ze heeft morgen weer een operatie. Lijkt mij dat je even wat anders aan je hoofd hebt.



Ik vind wel dat er betere beveiligingsmaatregelingen moeten komen. Had er al moeten zijn. Voor de dieren en het publiek. De gracht met stroomdraad is dus gewoon niet veilig genoeg. Ook kan je dan bij alle dieren controle op houden of het publiek geen belastend gedrag vertonen.



De gorilla schijnt in Berlijn ook al diverse keren ontsnapt te zijn. Of hier te weinig rekening mee gehouden is, kan ik niet zo oordelen.



Wat ik jammer vind is dat teveel mensen denken dat de dieren in een dierentuin geen wilde dieren zijn. Zelfs verzorgers die dat soort dieren jaren verzorgen lopen risico. Weten jullie nog de dierentuin directeur wiens hoofd door een nijlpaard is afgebeten omdat het dier jalours was op de nieuwe tractor van die beste man.

Vorige week nog iemand die een panter ofzo had geadopteerd in een dierentuin. Ze ging er dagelijks heen. Maar een keer kroop ze in zijn kooi en toen at hij haar toch op.



Ik vind dus wel dat publiek/ bezoekers beschermd moeten worden. En de dieren voor de mensen ;).



Maar .....................



omdat we ze zo goed willen zien, worden hokken/verblijven zo gemaakt dat de mensen zo dicht mogelijk erbij kunnen.

We willen het zelf.



En wat dacht je bijv. bij de Apenheul. Hoeveel mensen zijn zo dom om geen rekening te houden met de loslopende apen? Gelukkig heeft het park hun regels verandert, nu mag je geen tas (eten) meer meenemen. Maar hoevaak het wel gebeurde dat de apen een greep deden om eten aan de haak te slaan.



Moeten de dieren niet voor de mensen beschermt worden? Denk het wel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag op het RTL nieuws dat de vrouw die hij gegrepen heeft eigenlijk een heel "goede" band met hem had, zij en haar man gingen 3 à 4 x per week naar Blijdorp en dan gingen ze ook naar die aap,





ja, volgens mij was die gorilla verliefd op haar..................?!

(die arme vrouw!!)



'n soort real live King Kong....................

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven