Entertainment alle pijlers

Klassieke muziek & soundtracks: iets vergelijkbaars?

13-08-2007 19:19 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik weet niet hoe het zit met de klassieke muziekliefhebbers onder ons, maar ik heb voor de kenners dan wel een vraagje..



Ik luister zelf heel graag naar de muziek uit films. Zo heb ik albums van The Gladiator, Pirates of the Carribean I en de LOTR films.. Maar, aangezien ik dit écht heel mooi vind, maar ook mijn kennis naar klassieke muziek graag wil uitbreiden, wat is er dan op de markt wat hier op lijkt?



Ik ken eigenlijk alleen een beetje Mozart, ook voornamelijk van de film Amadeus (wil ik het album ook van hebben). Is daar iets van aan te raden of weet iemand anders iets?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben niet een echte kenner van klassieke muziek maar ik heb wel de CD chill:classical. Vind ik zelf op een paar nummers na echt een super cd.

Er staan ook een paar nummers op uit films nl. Titanic, Braveheart, Bladerunner, Pearl Harbor, The Time Machine en Schindlers List.



Verder staat er muziek op van zo'n beetje alle bekende componisten, mooie en niet te zware kklassieke muziek.

Ik had de CD toen gekocht naar aanleiding van een Levis reclame op tv van Handel
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zelf ooit gedaan heb om een beetje ´in´ de klassieke muziek te komen, was een aantal verzamel cd´s kopen (of lenen bij de bieb). Vaak kun je voor een paar euro wel ergens de 100 mooiste klassiekers oid kopen (bij het Kruidvat bv).

Meestal zijn dat niet de mooiste uitvoeringen, maar dan heb je wel van alles wat en kun je beluisteren wat je mooi vindt of je aanspreekt. En dan kun je daar weer op verder zoeken.

Ik heb ook ooit een luistercursus klassieke muziek op cd gekocht. Met heel veel uitleg erbij, dat was ook een ideale introductie. Misschien is er nog wel zoiets te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven