Onjuiste diagnoses door schermpjes

10-03-2017 20:19 452 berichten
"Het lijkt wel alsof we verveling niet meer kennen, niet weten hoe we ons moeten vermaken zonder scherm en dat daardoor onder andere sociaal we ons niet meer goed ontwikkelen. "



Niemand die doorheeft dat dit de kern van de OP is. Tuurlijk is het slecht als kinderen in een eigen wereldje leven achter de tv ipv dat ze met elkaar spelen en sociale vaardigheden opdoen.



Icm de OP gaat dit topic natuurlijk over dat het misschien wel mogelijk kan zijn dat kinderen door dit alles een onjuiste diagnose kunnen krijgen. Dus dat ze autistisch worden bevonden als ze dat niet zijn wat heel slecht is want de echte autist wordt zo niet serieus genomen en krijgt minder goede begeleiding omdat die niet wordt aangepast aan echte autisten maar aan iedereen die maar een stempel heeft terecht of niet. :*
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, het ligt allemaal aan vaccinaties. En de opvoeding van tegenwoordig. En de waterkwaliteit.

Wie heeft er nog aanvullingen?
Alle reacties Link kopieren
Vroeger werd je dom van lezen en je verpestte er ook nog je ogen mee.

Gezeur is van alle tijden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren




Vroeger werden kinderen autistisch omdat ze van de commode waren gevallen.
grapjas
Alle reacties Link kopieren
De enigen die dit echt denken, zijn degenen die geen kinderen met een diagnose in hun directe omgeving hebben.
Van vaccinatie toch?
Autisme of ADHD is toch een ziekte of virus die je "kan krijgen" ...

Allé, volgens sommige idioten mensen toch.
Alle reacties Link kopieren
Nee gelukkig niet
Nee.



Zeker autisme is vrijwel altijd een aangeboren afwijking, dit ontstaat niet door naar een schermpje te kijken. Net als dat je niet scheel wordt van te dichtbij de tv zitten (zoals onze ouders vroeger beweerden.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pikkie22 schreef op 10 maart 2017 @ 20:23:





Vroeger werden kinderen autistisch omdat ze van de commode waren gevallen.

Joh, mijn jongste is ooit van de commode gevallen :'-(en zit vaak achter een schermpje, heeft geen autisme. Mijn oudste is wel autistisch maar nooit van de commode gevallen.

Mijn bazin denkt dat het door vaccinaties komt, haar kids zijn dan ook niet ingeent.
Niet het hele verhaal gelezen maar ik denk dat het in de categorie "Vroeger waren er geen homo's" of "Vroeger had men geen kanker." past. Natuurlijk was dat er wel maar men hield het stil of de technieken/kennis waren nog niet zo ver om kanker te herkennen.
quote:layla1969 schreef op 10 maart 2017 @ 20:26:

[...]



Joh, mijn jongste is ooit van de commode gevallen :'-(en zit vaak achter een schermpje, heeft geen autisme. Mijn oudste is wel autistisch maar nooit van de commode gevallen.



[Professor Gobelijn]

De één heeft de ander gewoon aangestoken .

[/Professor Gobelijn]
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft ADHD. Ik denk dat dat komt omdat ik tijdens de zwangerschap regelmatig met een laptop op schoot heb gezeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 10 maart 2017 @ 20:28:

[...]





[Professor Gobelijn]

De één heeft de ander gewoon aangestoken .

[/Professor Gobelijn], dat is het!
Op de vrije school hebben ze juist een broertje dood aan schermpjes. Dat zou jou dan toch juist moeten aanspreken.
Ik zou je schermpje maar snel afsluiten, voor het te laat is.
Alle reacties Link kopieren
Straling toch??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 10 maart 2017 @ 20:30:

Straling toch??



Ja.



En zure regen.
quote:sushilala schreef op 10 maart 2017 @ 20:29:

Ik zou je schermpje maar snel afsluiten, voor het te laat is.





Een volwassene met ADHD of autisme ... dat bestaat toch gewoon niet ?

Zoiets "neemt toch af en gaat toch weg met de leeftijd" ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zo ver willen gaan dat dergelijke aandoeningen door schermpjes veroorzaakt worden. Wat ik wel veel zie, is dat veel kinderen geen rust meer hebben. Na een lange dag op school/BSO, komen ze in een huis waar het ook spitsuur is na het werk, en drukte alom. En komen ze wél thuis na school, dan staat er vaak een TV te blèren, of een radio, of zitten ze aan de computer.



Als ik vroeger thuis kwam uit school, was het huis eigenlijk gewoon stil. Geen TV, geen radio, meer dan het tikken van de klok hoorde je eigenlijk niet. En dan even lekker met je nieuwste boek op de bank kruipen. En tot het avondeten was het rustig. Je had dus gewoon een rustmoment, en ik denk dat veel kinderen dat tegenwoordig niet meer hebben. En dat is niet altijd goed, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Mietrot schreef op 10 maart 2017 @ 20:31:

[...]





Een volwassene met ADHD of autisme ... dat bestaat toch gewoon niet ?

Zoiets "neemt toch af en gaat toch weg met de leeftijd" ?



Tuurlijk.



Sowieso zijn al die diagnoses verzonnen door ouders die ook wel eens willen kunnen geuren met hun Bijzondere Kind.
quote:Tale schreef op 10 maart 2017 @ 20:22:

Nee joh, het ligt allemaal aan vaccinaties. En de opvoeding van tegenwoordig. En de waterkwaliteit.

Wie heeft er nog aanvullingen?En de scheidingen, wel of geen borstvoeding, wel of niet laten huilen, en suiker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven