Pestgedrag en leerkracht

20-09-2017 15:30 48 berichten
-
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 13:31
0.00% gewijzigd
Vraag even naar het pest-protocol van de school
hierin staat alles wat de school er aan doet.
Alle reacties Link kopieren
Dat ze die 2 etterbakkies erop aanspreekt en ze bestraft als ze ze op heterdaad betrapt op pesten. Tenminste dat zou ik doen maar ik heb geen kinderen en ben pedagogisch volgens mij ook vrij bruut :biggrin:
Ja en?
Wauw, voor keel doorsnij bewegingen gaan ze er een dag uit. Dan een gesprek met mij en dan met de andere betrokkenen.
Het is gewoon bedreigen.

Ik zou het hoog spelen.
Pestprotocol gelezen. Dat volgt juf dus niet in dit geval. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lastig, waarschijnlijk zijn de andere kinderen, net als je zoon, niet zo sociaal vaardig en probeert de juf het wel op te lossen, maar lukt dat niet direct.
Ik zou vragen wat ze extra aan sociale vaardigheden gaan doen en ook of zoon, wat minder bij betreffende kinderen in de buurt mag zitten, totdat ze beter geleerd hebben, dat soort rare dingen niet meer te doen.
Hetvrijewoord schreef:
20-09-2017 15:35
Pestprotocol gelezen. Dat volgt juf dus niet in dit geval. ;-)
Haar zeker hierop aanspreken en vragen hoe ze dit probleem definitief gaat oplossen.
Ik zou er op staan dat ze ook de ouders van deze kinderen inlicht over hun gedrag.
(ik spreek uit ervaring als ouder van een gepest kind)
-
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 13:31
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
keeldoorsnijbewegingen vind ik wel ernstig trouwens.

Even in alle rust met juf (en het protocol) om tafel hoor
Alle reacties Link kopieren
Abnormaal gedrag van die kinderen zeg, keeldoorsnijbewegingen maken vind ik echt een brug te ver. Dat vind ik geen plagen meer. Ik denk dat je toch wel mag verwachten dat de juf daarin wat adequater optreedt. Inderdaad het pestprotocol erop naslaan. Je kind moet zich toch veilig kunnen voelen op school?
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu. Ik vind dat je meer van je juf mag verwachten dan dit in ieder geval.
Als mijn overbuurman voor het raam gaat staan en keeldoorsnijbewegingen naar me maakt, zal ook niemand tegen mij gaan zeggen dat ik het naast me neer moet leggen. Waarom dit dan wel van een kind vragen.
Het is goed dat hij methoden leert om hiermee om te gaan, maar daar mag het niet bij blijven.

Andersom zou ik het trouwens ook niet wenselijk vinden dat als een van mijn kinderen pestgedrag vertoond, dit maar gewoon op zijn beloop gelaten wordt.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen opwachten. Mes op keel. Opgelost...


Nee onzin natuurlijk, maar misschien is voor zichzelf opkomen beter dan negeren. Een keer goed een punt maken, als hij dat durft, kan helpen
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
Geen goede aanpak van de juf. Zeker als je zoon al zo goed aan kan geven wat dat met hem doet, dan hoor je dat serieus te nemen.

Het is niet dat hij zich verdrietig voelt omdat Pietje gele sokken aan heeft. Ik kan me best voorstellen dat dergelijke bewegingen hem verdrietig kunnen maken.

Ik ben wel benieuwd naar de verdere toelichting van het standpunt van de juf.
Alle reacties Link kopieren
Keeldoorsnij beweging vind ik wel ernstig, ik vind dat de juf er te laks mee om gaat, sneu voor jou zoontje dat hij zich dan zo alleen voelt.
Alle reacties Link kopieren
Keel doorsnij bewegingen maken is bedreigen van jouw zoon met de dood en jij vraagt je in de openingspost af of het wel echt pesten is. De juf zegt dat hij het maar moet negeren.

Die gastjes moeten gewoon keihard aangepakt worden.

Iemand met de dood bedreigen kan echt niet.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
20-09-2017 15:37
Haar zeker hierop aanspreken en vragen hoe ze dit probleem definitief gaat oplossen.
Ik zou er op staan dat ze ook de ouders van deze kinderen inlicht over hun gedrag.
(ik spreek uit ervaring als ouder van een gepest kind)
Ouders inlichten is natuurlijk altijd goed maar je kan thuis tegen je kind zeggen dat het niet mag maar als de juf het dan wel tolereert begin je nog weinig.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig kwam dochter ook thuis met het verhaal dat meisje in de klas dit gebaar maakt. Wij hebben maandag afspraak met juf afhankelijk wat hier uit komt bespreek ik dit ook met desbetreffende ouders. Vind dit echt een no go gebaar.

Lees even mee voor tips.
sugarmiss schreef:
20-09-2017 15:55
Ouders inlichten is natuurlijk altijd goed maar je kan thuis tegen je kind zeggen dat het niet mag maar als de juf het dan wel tolereert begin je nog weinig.
Het punt is dat sommige scholen de ouders van pestende kinderen helemaal niet inlichten. Onbegrijpelijk natuurlijk.
Wij zijn destijds zelf naar de ouders van het pestende kind gegaan en die waren niet ingelicht door de school. Deze ouders waren natuurlijk onaangenaam verrast door ons maar we hebben het probleem wel samen met hun opgelost. Onze dochter is naderhand nog jaren lang bevriend geweest met haar pestkop!!
Alle reacties Link kopieren
De juf mailen dat je wenst dat ze dit nu serieus gaat oppakken. Doet ze er niets mee de directie mailen. Dit slaat nergens op dat de juf hier niets mee doet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is dit al gaande? Heb je de juf er al eerder over gesproken? Zo niet, ga open het gesprek in. Geef de juf de kans om het aan te pakken zover dat kan.

Het kan zijn dat de situatie zo was dat ze niet in kon grijpen (qua tijd misschien) en daarom je kind het advies gaf om het zich niet aan te trekken.

Je schrijft ook dat je zoon gevoelig en niet assertief is. Ik denk dat dan juist hem goed uit te leggen is dat dit gedrag erg onaardig is en niets met hem te maken heeft, maar alles met die kinderen zelf. Hoe oneerlijk dit ook klinkt.

Ik hoop dat de juf het op pakt en dat de ouders van de pestende kinderen er ook voor open staan om het op te pakken.

Ik begrijp dat het erg verdrietig moet zijn. Een van mijn kinderen heeft helaas ook een tijdje zoiets meegemaakt, alleen niet op zo'n grove manier.
Alle reacties Link kopieren
Wow...dat ze aangeeft dat je zoon dat moet negeren vind ik vrij tactloos van haar zeg. Ik zou het een stapje hogerop pakken en de directeur of ib-er erop aanspreken.
Vriendelijk doch zakelijk een gesprek aanvragen met de juf. Hier je zorgen bespreken, ook die keeldoorsnijbewegingen noemen en hoe je zoon het omschrijft (heel treffend en heel verdrietig, wat mij betreft). Dan geef je haar de kans het zelf nog op te pakken. Mocht dat niet gaan, dan kun je verder stappen zetten.

Dat is wat ik zou doen.
Sneu voor je zoontje... Ik vind dat je mag verwachten dat je zoon zich veilig voelt op school. Je hebt hem trucjes geleerd die hij toepast, en als dat nog niet werkt stapt hij naar de juf. Dan is het toch echt aan haar om in actie te komen. Heb je met haar besproken dat je zoon alleen naar haar toe komt als hij het zelf niet kan oplossen?
En keeldoorsnijgebaren.... Waar wonen die etterbakken?? :furious:
Wat ontzettend sneu voor hem!
En wat jammer dat jij hier dit topic moet openen..
Dat je niet weet hoe of wat.

JA NATUURLIJK IS DIT PESTEN.

Juf is incapabel!
Dus of ga in gesprek met de directie,
zoek een andere school,
of, en dat zou ik doen (en ik ben geen tokkie);
spreek die ouders van deze 2 kansenparels aan en wees een leeuwin voor je kind!
Man man man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven