Leuk dagje uit?

15-10-2017 14:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen graag volgende week een dagje iets leuks doen met onze kinderen (10/13 jr).
Door omstandigheden kiezen we nu niet voor zwemmen, schaatsen of een klimbos o.i.d.
Mijn man vindt de bioscoop niet zo leuk en daar vul je ook maar 1,5 uur mee.

We willen niet: museum (al jaarkaart gehad en zo ongeveer alle leuke musea al gezien), zwemmen, bios, Irrland, midgetgolfen of bowlen (is maar zo kort), dierentuinen vinden de kinderen niet zo geweldig, Dolfinarium vorig jaar nog geweest. In Amsterdam ook al veel gezien.

Maar wat dan wel? We zoeken een beetje dagvullend of zeker een lange middagvullend iets.
Helaas is het volgend weekend regenachtig weer, dus dagje strand zien we dan ook niet zo zitten.

Ik zit al de hele tijd van alles te bedenken, maar niks is het waarvan ik denk 'dat wordt em'.
Weten jullie iets leuks dar ik over het hoofd zie?
In welke omgeving? En met volgende week bedoel je dan vanaf 23 oktober of vanaf morgen?
Alle reacties Link kopieren
Efteling of ander pretpark?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Naar Kijkduin of Zoetermeer om te gaan pokemonnen.
Naar SeaLife in Scheveningen, evt met een middag Madurodam erbij.
Kijk of de bieb een paar leuke activiteiten heeft.
Sowieso een middag naar de bieb: boeken, strips, dvd's en games halen.
Dagje naar een stad: lunchen, bezienswaardigheden bekijken, shoppen.
Escape room voor kinderen
Fun forrest/klimbos.
Alle reacties Link kopieren
Wat willen de kinderen zelf? Die zijn oud genoeg om iets te verzinnen lijkt me.

Btw je wil wel héél veel niet hé. Blijft weinig over.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
15-10-2017 15:33
Btw je wil wel héél veel niet hé. Blijft weinig over.
Dat heeft een reden.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad escape room. Die hebben wij laatst ook gedaan met onze kinderen van 10 en bijna 13 en was een succes. En als je het in stad doet die ze niet kennen, heb je meteen dagvullende activiteit met daarna de stad ontdekken.
Binnenkort gaan we eens indoor skydiven. Is dat iets? Wel niet dagvullend, maar in combi met iets anders? Of een workshop? Chocolade maken of zo?
Pretpark lijkt mij ook een logische. We zijn ook niet zo lang geleden eens een dagje naar Xanten (het archeologisch park) in Duitsland geweest. Wel met een museum, maar heel anders. Als dat niet te ver rijden is? Oudste doet hier Latijn dus die was sowieso wel mee met heel het Romeinse thema.
Alle reacties Link kopieren
bubje schreef:
15-10-2017 14:59
In welke omgeving? En met volgende week bedoel je dan vanaf 23 oktober of vanaf morgen?
Ik bedoel volgende week zondag idd. Omgeving maakt niet veel uit. Wonen zelf regio Gelderland/N-Brabant, maar willen best een uurtje rijden ofzo.
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 15-10-2017 15:39
22.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga es kijken naar Xanten, nooit van gehoord.
Sealife ook nooit geweest, maar twijfel of de kinderen dat nog leuk vinden. In Madurodam al geweest.
Hier zijn ze niet van de Pokémon.
Klimbos/indoor skydiven weet ik niet of dat iets is, moet ik overleggen.
Maar een escaperoom zou ook kunnen ja, in combinatie met iets anders ofzo.
Kun je wat met de suggesties, To?
Check of de bieb nog iets leuks heeft. Vaak hebben die in de vakanties gratis activiteiten, of bijna gratis activiteiten.
Kijk of er ergens in de buurt meerdere activiteiten te combineren zijn met elkaar.
Het hoeft toch niet alleen naar op 1 plek plaats te vinden.
Ga naar een trampolinepark bijv en combineer met een leuk museum voor een uurtje of 2 of ga karten erbij , ook leuk voor die leeftijd.
Ooit eens ergens in Drenthe geweest , museum met opgezette dieren en leefwereld eromheen met daarbij een roofvogelshow.
Kinderen vonden het geweldig.
Lasergamen en dan uit eten? Hier in de omgeving zit dat zelfs in hetzelfde restaurant.
Alle reacties Link kopieren
Dag of middag vullend is er gewoon niet zo veel. Niet als één activiteit iig. Verder als pretpark en dierentuin kom je dan niet.
Omstandigheden die iets actiefs verhinderen doet me denken aan een gebroken been of andere medische reden. Maar dan is een pretpark ook geen doen lijkt me.
Zou het toch zoeken in meerdere dingen die op elkaar aansluiten. Met de boot naar de zaanse schans en daar rondkijken en daarna bowlen met steengrillen erbij bv. Bowlen is te kort schrijf je maar dat zijn bijna alle activiteiten.
Boot naar texel en daar eten?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
15-10-2017 15:38
Ik ga es kijken naar Xanten, nooit van gehoord.
Sealife ook nooit geweest, maar twijfel of de kinderen dat nog leuk vinden. In Madurodam al geweest.
Hier zijn ze niet van de Pokémon.
Klimbos/indoor skydiven weet ik niet of dat iets is, moet ik overleggen.
Maar een escaperoom zou ook kunnen ja, in combinatie met iets anders ofzo.
Sealife is zeker niet dagvullend. Verderop zit wel een glow in the dark golf ding. En in die buurt aan het strand kun je ook lekker wokken.
Alle reacties Link kopieren
Zit te denken aan iets technisch, ook best leuk. De ontdekhoek in Den Bosch (en meerdere vestiging is gesloten), de Ontdekfabriek in Eindhoven kan wel maar ik twijfel of die nog leuk is voor een ruim 13-jarige. En Nemo Amsterdam zijn we al geweest. Nog tips in die richting wellicht?

En vliegtuigen spotten Schiphol is ook altijd leuk, alleen zou ik dan eens die Behind the Scenes tour willen doen en die zijn alleen nog om 9.30 en 16.30 beschikbaar. Dat is voor ons ruim 1.5 uur rijden dus dat vind ik geen prettige tijden. Jammer, als eerder tours nog beschikbaar waren was dat zeker een optie geweest want de oudste is gek op alles wat met vliegtuigen te maken heeft.
Dus eigenlijk zoek je tips voor iets heel specifieks?

Idee: zoek proefjes op op internet, en ga die een middag doen. Ga je daarna lekker uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat je schrijft dat je geen museum wil, maar gezien de passie voor vliegtuigen: het militair museum in Soest al gedaan? Er is een app met een zoektocht en opdrachten. Zowat de enige museumgame ever die onze jongens leuk vonden.
Alle reacties Link kopieren
Zeche Zollverein in Essen https://www.zollverein.de/service/nederlandse-pagina. Er zijn veel dingen in het Ruhrgebied die leuk en interessant zijn.

Evt dagje Oberhausen met bezoek aan de Gasometer. http://www.gasometer.de/nl/. Te combineren met het CentrO Oberhausen. om te winkelen bij slecht weer. Ik vind de LVR Industiemusea ook erg leuk. http://www.industriemuseum.lvr.de/de/ob ... ausen.html.
rapanui wijzigde dit bericht op 15-10-2017 18:07
Reden: Aanvulling
47.12% gewijzigd
Ik weet dat je vraagt om geen museum maar voor de zekerheid opper ik het toch even: Corpus (bij Leiden)

Evt icm een van de volgende activiteiten (niet dagvullend)
* lasergamen
* escaperoom
* schaatsen (weet niet helemaal zeker wanneer het schaatsseizoen is geopend weer)
* indoor skieeen/snowboarden
* theater (soldaat van oranje al gezien?)

[EDIT] Anders lees ik even beter. Schaatsen is dus niet van toepassing;-) [/edit]
mamaonbekend schreef:
15-10-2017 16:58


En vliegtuigen spotten Schiphol is ook altijd leuk, alleen zou ik dan eens die Behind the Scenes tour willen doen en die zijn alleen nog om 9.30 en 16.30 beschikbaar. Dat is voor ons ruim 1.5 uur rijden dus dat vind ik geen prettige tijden. Jammer, als eerder tours nog beschikbaar waren was dat zeker een optie geweest want de oudste is gek op alles wat met vliegtuigen te maken heeft.
Behind the scenes tour stelt maar bar weinig voor. Je rijdt een rondje op/bij schiphol maar echt dichtbij kom je nergens. Plus je mag nergens de bus uit. 3 jaar geleden deze tour gedaan met kids van kennissen. Hadden er veel meer van verwacht.

Ik zou ook kijken naar iets in de richting van escaperoom met karten/lasergamen en dan tussendoor ergens lekker lunchen.
Wat willen ze zelf?
Alle reacties Link kopieren
Walibi fright nights? Volgens mij kun je ook gewoon overdag gaan in Halloween-thema.
Legoworld in Utrecht?
Een voorstelling/musical en dan uit eten naar iets wat de kinderen leuk vinden?
Indoor skydiven
Ribvaren in Rotterdam
Karten
Lasergamen
Alle reacties Link kopieren
Maar een pretpark ofzo is toch ook leuk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven