Met dreumes naar een concertzaal, tips?

16-11-2017 22:41 150 berichten
Toevoeging: Oppas is niet mogelijk. Alle oppassers staan zelf in de zaal :-D

Normaal zou ik het niet doen maar over 1,5 week staat mijn man op het podium bij een concert. En omdat ik dit soort dingen normaal niet doe met dreumes van 14,5 maand, weet ik niet zo goed wat handig is.

Het concert van 2 uur lang staan is dicht bij huis (met de fiets) en is niet iets lawaaiigs of engs en dreumes is wel wat gewend. We hebben allemaal oordoppen. Maar ik kan niet met een (rug)tas daar binnen rondlopen of met een kinderwagen. Daarvoor is het te druk, echt stampvol. Kinderwagen achterlaten in de lobby is niet mogelijk. Er zijn wel grote toiletten met verschoonplekken.

Normaal zou ik dreumes in een draagzak op mijn rug nemen maar ik heb hem niet 1-2-3 van en op mijn rug als ik alleen ben. En manlief is te druk met muziek maken. Normaal maak ik dit soort uitstapjes niet alleen of kan ik alle attributen makkelijk meenemen.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Behalve thuisblijven ;) Dreumes in een ringsling? Luier in je handtas proppen? Ik ben heel benieuwd naar tips :)
anoniem_350958 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 22:46
3.86% gewijzigd
ik zou dit als medetoeschouwer niet waarderen. dat kind is toch niet twee uur stil?
Alle reacties Link kopieren
Een oppas natuurlijk, wat heeft je baby nou bij een concert te zoeken?!
Of je kind heeft last van de muziek of de andere toeschouwers van je kind. Of allebei.
montblanc wijzigde dit bericht op 16-11-2017 22:45
37.99% gewijzigd
Pffff ik snap dat je echt wilt gaan, maar wat een onderneming.. vooral dat je moet staan 2 uur lang.. loopt dreumes al?
Alle reacties Link kopieren
Oppas regelen.
S-Meds schreef:
16-11-2017 22:43
ik zou dit als medetoeschouwer niet waarderen. dat kind is toch niet twee uur stil?


Het is geen huiler. Maar dan nog zullen de medetoeschouwers het niet horen tussen de gezelligheid.
Alle reacties Link kopieren
Een draagzak is toch best te doen? Mensen zat om je heen, je vraagt gewoon of ze je even willen helpen je dreumes weer op je rug te hijsen als hij er af is geweest. Draagdoek is lastiger.

Twee uur is misschien wat lang, maar je kan toch kijken hoe lang je kind het volhoudt, en als het klaar is, weggaan? Kinderen die de draagzak gewend zijn, houden het vaak best lang vol. Lekker dicht bij mama. En luiers steek je inderdaad in je handtas of nog beter, in de draagzak.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 16-11-2017 22:48
8.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kind niet meenemen. Punt.
Ik heb even toegevoegd dat alle oppassers zelf in de zaal staan... Of zelf muziek maken B-)
Alle reacties Link kopieren
Tja, dan gewoon proberen. Kind op je arm en tussendoor even de zaal uit lopen en even zijn gang laten gaan. Het lijkt mij niks, maar thuisblijven wil je niet en een oppas kan niet. Veel meer smaken zijn er niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je een ringsling hebt zou ik die doen.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen...
miems schreef:
16-11-2017 22:44
Pffff ik snap dat je echt wilt gaan, maar wat een onderneming.. vooral dat je moet staan 2 uur lang.. loopt dreumes al?


Jaa dat van die onderneming is mijn gevoel ook wel. Maar ik dacht 'ik geef het eens een kans'. Dreumes loopt al wel maar zo tussen de mensen lijkt mij niet fijn.
S-Meds schreef:
16-11-2017 22:43
ik zou dit als medetoeschouwer niet waarderen. dat kind is toch niet twee uur stil?
Dit.

Er is toch wel een of andere puber in te huren voor die avond als oppas?
BahcoBarbie schreef:
16-11-2017 22:47
Ik heb even toegevoegd dat alle oppassers zelf in de zaal staan... Of zelf muziek maken B-)
Maar dan is er toch hulp genoeg om kind in en uit de draagzak te helpen?

Verder: idd luiers en misschien wat te snacken in je handtas. En gaan met de instelling dat je er bent zolang het leuk is. Vindt je dreumes het niks meer, dan ga je weer naar huis.
BahcoBarbie schreef:
16-11-2017 22:47
Ik heb even toegevoegd dat alle oppassers zelf in de zaal staan... Of zelf muziek maken B-)
Dus de hele middelbare schoolpopulatie, alle buren, alle vrienden, alle familie staat in de zaal?
patchouli_ schreef:
16-11-2017 22:46
Een draagzak is toch best te doen? Mensen zat om je heen, je vraagt gewoon of ze je even willen helpen je dreumes weer op je rug te hijsen als hij er af is geweest. Draagdoek is lastiger.

Twee uur is misschien wat lang, maar je kan toch kijken hoe lang je kind het volhoudt, en als het klaar is, weggaan? Kinderen die de draagzak gewend zijn, houden het vaak best lang vol. Lekker dicht bij mama. En luiers steek je inderdaad in je handtas of nog beter, in de draagzak.

:) Ik kan sowieso weggaan als het ons blieft. Onze dreumes is idd de draagzak gewend en zit daar altijd tevreden in.

Luiers in de draagzak had ik nog niet bedacht :idee: Dankjewel!
redbulletje schreef:
16-11-2017 22:51
Dit.

Er is toch wel een of andere puber in te huren voor die avond als oppas?


:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Je niet druk maken over hoe jij er uit ziet en een safaribroek aan doen. 2 Luiers, minipakje doekjes en wat te knagen voor je dreumes in je zakken doen. Kind op je rug.
Dat komt dan best goed hoor.
Ga met het kind inde coulissen zitten. Ik zou echt zo balen van een baby om me heen.
Bloemenzee schreef:
16-11-2017 22:51
Maar dan is er toch hulp genoeg om kind in en uit de draagzak te helpen?

Verder: idd luiers en misschien wat te snacken in je handtas. En gaan met de instelling dat je er bent zolang het leuk is. Vindt je dreumes het niks meer, dan ga je weer naar huis.


Ja dat is ook wel zo :) Ik ben misschien niet zo graag afhankelijk van derden.
Dat kind hoort daar niet en mensen gaan niet naar een concert om daar naast een moeke met baby te staan. Of je regelt een andere oppas (opa,oma, buren) of je blijft zelf thuis.
patchouli_ schreef:
16-11-2017 22:55
Je niet druk maken over hoe jij er uit ziet en een safaribroek aan doen. 2 Luiers, minipakje doekjes en wat te knagen voor je dreumes in je zakken doen. Kind op je rug.
Dat komt dan best goed hoor.


:biggrin: Leuk zo'n positief bericht. Ik moet maar eens kijken of ik een broek met zakken aan de zijkant heb.
BahcoBarbie schreef:
16-11-2017 22:58
Ja dat is ook wel zo :) Ik ben misschien niet zo graag afhankelijk van derden.
Je bezorgt liever je concert bezoekende medemens overlast door je baby mee te zeulen.

Gewoon 'n paar tientjes er tegen aan smijten en een niet concertbezoekende oppas regelen dus.
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
16-11-2017 22:54
:) Ik kan sowieso weggaan als het ons blieft. Onze dreumes is idd de draagzak gewend en zit daar altijd tevreden in.

Luiers in de draagzak had ik nog niet bedacht :idee: Dankjewel!
Ik had altijd bij zulke gelegenheden een zakje met 2 luiers en zo’n minipakje doekjes in een plat toilettasje bij me.
Kind op de rug, toilettasje erbij steken, sleutel in mijn zak, pinpas en telefoon in mijn bh en gaan.
En een safaribroek :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven