Welk luizenspul?

22-11-2017 13:34 36 berichten
Mijn dochter krapt zich al een paar weken een ongeluk. Ik luizenpluis als een gek, maar kan niets vinden. (net als mijn moeder en de luizenpluis op school)
Geen neet, geen luis. Maar toch krabt ze.

Omdat het heerst als een gek, wil ik graag luizenspul in de kast hebben staan voor het geval het er ineens toch is.
Of bij haar broertjes.

Tot nu toe altijd de dans ontsprongen met luizen, maar voor de zekerheid wil ik het in huis hebben. Maar wat moet ik kopen?
Er is zoveel spul. En waar zijn de luizen niet resistent voor?
Help!! Graag tips
Alle reacties Link kopieren
XT luis, soort olie achtig goedje dat de luizen verstikt. Raken ze niet resistent voor. Het beste is kammen, en dat doe je al.
Ik kam op dit moment niet met een luizenkam, want er is niets te luizenpluizen/kammen.
Er zitten geen neten of luizen in haar haar. Er is zelfs geen flintertje roos in haar haar te vinden. Raad jij dan toch aan een luizenkam door het haar te halen?
Nyda, en kammen. En cremespoeling, maakt het kammen makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Elk middel met Dimeticon is goed, dat hoeft niet beslist XT-luis te zijn. Prioderm heeft bijvoorbeeld ook een middel gebaseerd op dimeticon.

Hoe goed zijn je ogen? Als je bijna aan een leesbril toe bent dan zie je de babyluisjes gemakkelijk over het hoofd is mijn ervaring.
nimbus wijzigde dit bericht op 22-11-2017 13:52
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch voor de zekerheid eens een shampoo erdoor? Ik zag ook niks bij kammen, maar toen ze toch zat te krabben en andere kindjes luizen hadden heb ik voor de zekerheid een shampoo gebruikt. Toch maar niet wachten tot je wel beestjes ziet (al hebben wij gelukkig altijd nog geluk gehad). Ik kan straks thuis wel kijken welke wij hebben staan, het rook niet vies, ze had er geen last van in de ogen en daarna niks meer te zien of te merken.
Alle reacties Link kopieren
Als ze geen luis heeft en toch krabt, zou het dan misschien zijn dat ze denkt dat ze luis heeft en het daardoor jeukt? Ik zou een placebo gebruiken en kijken of het weggaat.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zou niet elke dag met een luizenkam in de weer als er niks zit. Wat je kunt doen is regelmatig achter de oren en bij de nek de luizenkam erdoor halen (daar zitten ze graag), als steekproef zeg maar.
fairy1 schreef:
22-11-2017 13:39
XT luis, soort olie achtig goedje dat de luizen verstikt. Raken ze niet resistent voor. Het beste is kammen, en dat doe je al.

Juist, perfect!
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
22-11-2017 13:51
Elk middel met Dimeticon is goed, dat hoeft niet beslist XT-luis te zijn. Prioderm heeft bijvoorbeeld ook een middel gebaseerd op dimeticon.

Hoe goed zijn je ogen? Als je bijna aan een leesbril toe bent dan zie je de babyluisjes gemakkelijk over het hoofd is mijn ervaring.
Eens
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
22-11-2017 13:51
Elk middel met Dimeticon is goed, dat hoeft niet beslist XT-luis te zijn. Prioderm heeft bijvoorbeeld ook een middel gebaseerd op dimeticon.
Dit!
Wij kammen alleen iig van luizen; is erg effectief (en een stuk goedkoper). Sinterklasjournaal of iets dergelijks aan, en uitgebreid kammen maar.

Even over de andere boeg; In ons huis hebben we te kampen met nogal wat allergieen, ook voor cosmetische producten als shampoo. Uit zich oa in jeuk. Ben je onlangs veranderd van shampoo/conditioner etc?
Of heeft ze een gevoelige (eczeem-achtige) huid? Nu de verwarmingen weer aan gaan, steken huidproblemen zich ook eerder de kop op.
Dimeticon is een middeltje dat de levende luizen doet stikken, letterlijk omdat ze niet meer kunnen ademen. Het tast de eitjes niet aan, die zul je er dus uit moeten kammen.
Ik ga inderdaad straks even een shampoo halen voor de zekerheid.

Ik ben allergie dingen allemaal al in mijn hoofd afgegaan. We wassen haar haar niet heel vaak, en in de tijd dat ze is gaan krabben ook geen ander merk/fles oid gebruikt. Maar dan zou ik ook iets van uitslag op haar hoofdhuid moeten zien. Maar heb voor de zekerheid wel shampoo van neutral gehaald, daar nog niet mee gewassen.

Ik heb geen leesbril nodig (denk ik?) En mijn moeder heeft een loepje gebruikt in de 2x dat zij heeft gekeken (die ze normaal niet gebruikt, dus ook geen slechte ogen loep). Ook de luizenpluis op school zag niets.
Dus in het geval van mijn eventuele slechte ogen zou ik gedekt moeten zijn, toch?

O shit, nu heb ik ook jeuk op mijn hoofd..... komt van dit onderwerp.

Ik heb een nachtje naast haar geslapen, als moeder/dochter slaapfeestje (zij sliep, ik was gebroken ;-) ) en daar merkte ik dat ze zelfs in haar slaap krabt. Dus het idee dat ze denkt dat er iets zou kunnen zitten en dezelfde jeuk als ik nu heb, is het denk ik ook niet.

Maar vandaag dsu even langs de drogist, een kam en shampoo halen.

Ik las ook iets over een electrische kam. Is dat beter/slechter?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt luizen en neten niet makkelijk vinden helaas. Mijn dochter had ook al 2 weken jeuk, ik checkte haar telkens en vond niets! Toen ik en man ook jeuk begonnen te krijgen heeft mijn man haar gecheckt met een zaklamp app op zijn telefoon (haha) en pas toen vonden we ze. Als je niets vindt, raad ik aan om (met conditioner in het haar) met een netenkam te kammen. Vind je dan niets dan heeft ze waarschijnlijk echt geen luizen. Heeft ze ze wel, dan werkt Prioderm i.c.m. kammen kammen en nog eens kammen! Succes ;)
glamourgirl schreef:
22-11-2017 14:06
Je kunt luizen en neten niet makkelijk vinden helaas. Mijn dochter had ook al 2 weken jeuk, ik checkte haar telkens en vond niets! Toen ik en man ook jeuk begonnen te krijgen heeft mijn man haar gecheckt met een zaklamp app op zijn telefoon (haha) en pas toen vonden we ze. Als je niets vindt, raad ik aan om (met conditioner in het haar) met een netenkam te kammen. Vind je dan niets dan heeft ze waarschijnlijk echt geen luizen. Heeft ze ze wel, dan werkt Prioderm i.c.m. kammen kammen en nog eens kammen! Succes ;)
ik weet van mijn moeder dat dit bij mij ook ooit het geval was, maar ik had rode vlekken op mijn hoofdhuid.

Vanavond toch even de kam, en shampoo doen
Alle reacties Link kopieren
Xt luis is lekker vettig dat kamt makkelijk, wij hebben hier thuis allemaal dik lang krullend haar...

Ik laat het wat langer intrekken, daarna meteen nog de dode neten en luizen eruit kammen.. en nog een tijdje dagelijks door kammen ter vontrole. Bestr is om dan na exact 10 dagen nogmaals dimeticon/xt luis te doen, dan heb je de hele levenscyclus te pakken en zijn ze zeker dood...
Computer says nooooo
summer73 schreef:
22-11-2017 14:11
Xt luis is lekker vettig dat kamt makkelijk, wij hebben hier thuis allemaal dik lang krullend haar...

Ik laat het wat langer intrekken, daarna meteen nog de dode neten en luizen eruit kammen.. en nog een tijdje dagelijks door kammen ter vontrole. Bestr is om dan na exact 10 dagen nogmaals dimeticon/xt luis te doen, dan heb je de hele levenscyclus te pakken en zijn ze zeker dood...
hier ook een dochter met dik, lang en krullend haar. Bij de jongens haal ik zo de tondeuze erover, maar dat gaat bij haar toch wat ver.

Ik rij zo vanuit huis langs de drogist en hoop dat het vanavond na het sporten nog lukt.
Alle reacties Link kopieren
Succes!!
Computer says nooooo
In mijn ervaring betekent krabben (en zeker ´s nachts) toch echt dat er luizen zijn. In eerste instantie zag ik ook niks, maar met kammen met luizenkam (met conditioner) kwam ik toch wat tegen.
Ik zou dus toch aan de slag gaan.
Sowieso kam ik in tijden van luizen in de klas standaard eens per week met de luizenkam. Zo ben ik er hopelijk in het vervolg vroeg bij.
IJskoffie schreef:
22-11-2017 14:18
In mijn ervaring betekent krabben (en zeker ´s nachts) toch echt dat er luizen zijn. In eerste instantie zag ik ook niks, maar met kammen met luizenkam (met conditioner) kwam ik toch wat tegen.
Ik zou dus toch aan de slag gaan.
Ja idd, dat gaan we toch maar even doen. Dank voor de eyeopener.
is die xt shampoo ook zinnig om de rest van het gezin ermee te wassen? Uit voorzorg zeg maar?
Mijn moeder föhnde ons droge haar altijd vóór het kammen omdat de hitte alle neten en luizen dood. We hoefde dat maar 1x per luizenplaag te doen terwijl klasgenootjes er weken me liepen.

Toevallig kwam ik vandaag een reclame tegen van een Luizenkliniek. Daar doen ze o.a. een behandeling met een ingewikkelde föhn op 58,8 graden.

Ze geven zelf aan dat hun föhn beter is dan een normale föhn. Maar als ik zo kijk en met hoeveel precisie zij föhnen dan verschilt dat niet veel van wat ik doe voordat ik een avondje uit ga. Namelijk laag voor laag, goed heet, elke haar in model föhnen.. :lips:
Alle reacties Link kopieren
Even een ranzig detail: luizen zijn lichtschuw dus als je er met zo'n bouwlamp op gaat schijnen zie je waarschijnlijk niks maar als je een paar seconden wacht zie je dan toch ineens wat lopen... :-?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven