Leuke basisschool in Wassenaar

22-11-2017 13:36 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wordt mijn zoontje 4 en ik wil graag dat hij dan meteen op de basisschool begint.

Wij wonen in Wassenaar in de omgeving van de Van Hogendorpstraat.

Onze eisen zijn: goede medewerkers, geen overdreven kak en vooral een school die de kinderen als leuk ervaren

Wij hebben ook al gekeken naar het schoolgeld, een school valt af omdat daar 1400 euro schoolgeld wordt gevraagd. Wij willen niet dat ons kind opgroeit te midden van ouders die vanwege het schoolgeld hun kind op een bepaalde school zetten om zo "het plebs" te ontlopen. Tegen schoolgeld van max. 500 euro is geen bezwaar.

Iemand die ons een leuke school kan aanraden?
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_314453 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 13:48
82.35% gewijzigd
De school waar de kids van Wim-Lex en Max zitten natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ben je niet vreselijk laat met een school zoeken? Ik zou beginnen om te kijken welke scholen er in de buurt zitten, bellen of daar überhaupt nog plek is en zo ja, of je kunt komen kijken. Je gevoel is het belangrijkste hierin denk ik. En misschien kun je o.b.v. de schoolgidsen al vergelijken waarin de scholen verschillen en wat jouw voorkeur dan heeft (wel/geen continurooster bijvoorbeeld).
Ik ken Wassenaar vrij goed, maar geen ervaring met de basisscholen.
Kind heeft nog geen leerplicht vanaf 4 toch? Heb je de tijd tot september en stel je de maatschappelijke gevangenisstraf voor je kind nog 'n half jaartje uit.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-11-2017 13:48
De school waar de kids van Wim-Lex en Max zitten natuurlijk!
Dat is de Bloemcampschool, maar die is niet in de buurt bij TO. Dat is praktisch Den Haag (en waarschijnlijk ook veel schoolgeld).
Ik woon in Tweedeexloermonvaltherdiepsterdallen zo'n beetje, maar ik had al rond de tijd dat mijn gebroed drie werd een brief van de gemeente in de bus met de vraag waar ik mijn gebroed wilde hebben. Dus je bent opmerkelijk laat.
Ben je niet een beetje laat? Ik zou eerst maar eens gaan rondbellen/mailen waar er überhaupt nog plek is.
vrouwjagersma schreef:
22-11-2017 13:51
Ik woon in Tweedeexloermonvaltherdiepsterdallen zo'n beetje, maar ik had al rond de tijd dat mijn gebroed drie werd een brief van de gemeente in de bus met de vraag waar ik mijn gebroed wilde hebben. Dus je bent opmerkelijk laat.

Ik vind wel meer dingen aan deze OP opmerkelijk.
nerdopviva schreef:
22-11-2017 14:02
Ik vind wel meer dingen aan deze OP opmerkelijk.
Idd.
Het is ook niet alsof je keuze hebt uit 100 basisscholen in Wassenaar.
nerdopviva schreef:
22-11-2017 14:02
Ik vind wel meer dingen aan deze OP opmerkelijk.
Ik probeerde het een beetje voorzichtig te formuleren, voor je het weet heb ik een waarschuwing aan de broek, immers. Maar eens.
o ik dacht dat ik de enige was die het wat vreemd vond. Maar gelukkig niet.

Ik denk dat Skylar wat eerder ingeschreven had moeten worden op een school. Want dit gaat hem niet meer worden vermoed ik.
Ga maar even bellen met de scholen en als je pech hebt is er alleen op de school met veel schoolgeld nog plek. In sommige gemeenten kun je dan compensatie aanvragen voor dat schoolgeld als je inkomen onder een bepaalde grens is.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook onzin. de gemeente is verplicht om je kind te plaatsen en je kan niet gedwongen worden het schoolgeld te betalen. Je hebt misschien alleen geen keuze waar je het kind op school doet. Dus dat kan ook een school aan de andere kant van de gemeente zijn of net die ene school die je niet wilde.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... ik denk dat je te laat bent hoor.. ik woon heel dichtbij Wassenaar en toen ik de scholen belde toen mijn kind 1,5 jaar oud was kreeg ik al te horen dat ik er wel erg laat bij was... Had geluk dat 1 school nog plek had en dat dat toevallig de school met onze voorkeur was.
Valia_1 schreef:
22-11-2017 14:30
Dat is ook onzin. de gemeente is verplicht om je kind te plaatsen en je kan niet gedwongen worden het schoolgeld te betalen. Je hebt misschien alleen geen keuze waar je het kind op school doet. Dus dat kan ook een school aan de andere kant van de gemeente zijn of net die ene school die je niet wilde.
Ik denk dat dat schoolgeld de zgn "vrijwillige" ouderbijdrage is.
Die is bij veel scholen in zoverre vrijwillig dat als je betaald, de kinderen mee kunnen op schoolreisjes, uitstapjes enz. Als je niet betaald, dan dus niet.

En de gemeente kan ook niet zomaar een stoeltje erbij schuiven hé? Volle scholen zijn volle scholen. Dat kan je niet alleen op de gemeente afschuiven. Dan moet je in buurgemeentes gaan kijken of er nog plek is. Ouders hebben hier ook een verantwoordelijkheid in, niet alleen een gemeente die geen plekken erbij kunnen toveren
Duidelijk weer dat de meeste reageerders Wassenaar niet kennen. Het is de zwartste gemeente van Nederland (deels door instroom Iraniërs die gevraagd worden hier te komen werken) en mensen die noodgedwongen moeten verhuizen worden vaak “gedumpt” in Wassenaar, bv. Oostdorp.

OT: over de Sint Jozef hoorde ik altijd goede verhalen. De Bloemcampschool vraagt 50 euro per jaar en voorziet vooral Kerkehout dus daar kan je je kind gerust op zetten.
Nutsschool is wel duur, het is ook een soort speciaal type onderwijs.
Weet je, dat moet je echt zelf ervaren. Bel ff een rondje. Kijk waar plek is. Ga sfeer proeven, bij school staan als deze uitgaat. Dan kan je zien welke types er rondlopen.
Binnen je postcodegebied is er in ieder geval 1 (openbare) school verplicht jouw kind te plaatsen.
Mocht er geen plek zijn dan kan de gemeente wellicht iets betekenen.
anoniem64727371 schreef:
22-11-2017 14:41
Duidelijk weer dat de meeste reageerders Wassenaar niet kennen. Het is de zwartste gemeente van Nederland (deels door instroom Iraniërs die gevraagd worden hier te komen werken) en mensen die noodgedwongen moeten verhuizen worden vaak “gedumpt” in Wassenaar, bv. Oostdorp.

OT: over de Sint Jozef hoorde ik altijd goede verhalen. De Bloemcampschool vraagt 50 euro per jaar en voorziet vooral Kerkehout dus daar kan je je kind gerust op zetten.
Nutsschool is wel duur, het is ook een soort speciaal type onderwijs.
Want?
anoniem64727371 schreef:
22-11-2017 14:41
Duidelijk weer dat de meeste reageerders Wassenaar niet kennen. Het is de zwartste gemeente van Nederland (deels door instroom Iraniërs die gevraagd worden hier te komen werken) en mensen die noodgedwongen moeten verhuizen worden vaak “gedumpt” in Wassenaar, bv. Oostdorp.

OT: over de Sint Jozef hoorde ik altijd goede verhalen. De Bloemcampschool vraagt 50 euro per jaar en voorziet vooral Kerkehout dus daar kan je je kind gerust op zetten.
Nutsschool is wel duur, het is ook een soort speciaal type onderwijs.

Wat een opmerkelijke reactie.
nerdopviva schreef:
22-11-2017 14:44
Wat een opmerkelijke reactie.
Bijzonder ook om speciaal een profiel aan te maken om te vertellen dat Wassenaar de zwartste gemeente van Nederland is...
SallySpectra schreef:
22-11-2017 14:50
Bijzonder ook om speciaal een profiel aan te maken om te vertellen dat Wassenaar de zwartste gemeente van Nederland is...
De rest van de info klopt ook niet.
MoirenPhae schreef:
22-11-2017 14:54
De rest van de info klopt ook niet.
Klopt.
nou als wassenaar zo'n dump gemeente is, dan zal het inderdaad zo zijn dat het vol is. Want dan zitten alle scholen dus vol met iraniers.

Niet dat iemand het daar over had, of het had over kak scholen enz. Het ging vooral over volle scholen, wachtlijsten en TO die te laat was met inschrijven. Maar goed! Jij zal het weten
MoirenPhae schreef:
22-11-2017 14:54
De rest van de info klopt ook niet.
Waarom is dat zo volgens jou?
JuliaChild schreef:
22-11-2017 14:56
nou als wassenaar zo'n dump gemeente is, dan zal het inderdaad zo zijn dat het vol is. Want dan zitten alle scholen dus vol met iraniers.

Niet dat iemand het daar over had, of het had over kak scholen enz. Het ging vooral over volle scholen, wachtlijsten en TO die te laat was met inschrijven. Maar goed! Jij zal het weten
Ik woon zelf niet in Wassenaar, maar ken wel behoorlijk wat mensen die daar wonen.
Mensen die bijvoorbeeld in een vechtscheiding liggen en zo in een huurwoning in Oostdorp terecht zijn gekomen.
En ook redelijk wat mensen die in Zuid wonen, wat vooral allochtonen zijn.

Het Noordelijke deel van Wassenaar is overigens gewoon een dorp. Alleen zijn de belastingen wel hoger, Wassenaar is best duur om te wonen.

Als ik eerlijk ben is het ook een vrij rottige gemeente om in te wonen, zeker als je kinderen en geen auto hebt.
Er is net als in bijvoorbeeld Oegstgeest ook erg veel stille armoede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven