onprettige reacties op borstvoeding

03-12-2017 21:19 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Mijn dochtertje is 15 maanden, ze krijgt 2x per dag borstvoeding. Smorgens bij het wakker worden en savonds voor het slapen gaan. Omdat er dan nooit niemand bij mij is buiten mijn partner zijn er niet veel mensen die dit weten. Buiten naaste familie en beste vrienden. Nu was vanavond mijn vader en grootmoeder en tante van vaders kant op bezoek. Deze zie ik niet vaker als 3x per jaar. Ze waren allen nog aanwezig op de slaaptijd van dochter. Dus ik geef zoals elke avond kindje de borst. Krijg ik ineens vreemde blikken van ze en reacties van ' Je geeft toch nog niet meer de borst?? Kindjes die kunnen stappen horen niet meer aan de borst'. Waarop ik zei dat we er beide nog plezier in hebben en ik haar als het lukt en zij en ik willen haar tot haar tweede zelf wou voeden. De reacties waren verschrikkelijk. Van je wilt haar niet laten groot worden tot je hebt haar nog steeds aan de borst als ze 10 is als je nu niet stopt. Ik ben hier serieus van aangedaan. Mijn man zegt dat ik het mij niet mag aantrekken van personen die ik max 3 keer op een jaar zie. En oké daar heeft hij gelijk in. Maar toch het voelt vreemd dat sommige er zo overdenken. Pfff even van me afgeschreven.
Lekker laten gaan. Ieder z'n ding. Waarom ben je niet gewoon even boven gaan voeden?
Sta jij er zelf achter? Zo te horen wel dus lekker niks van aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
En toen ze zo onbeschoft waren tijdens een bezoek bij jou je te schofferen, heb je toch wel van je afgebeten? Zo niet, volgende keer wel doen. Dan voel je je erna echt minder rot.
Alle reacties Link kopieren
Laat gaan, ik voedde altijd boven.
Trek je niets aan van wat ze zeggen. Voor jullie werkt dit, schitterend toch!
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten praten. Het is je eigen beslissing en jij en je kindje voelen jullie er blijkbaar prettig bij.
Ik ben zelf ook een langvoedster. Loop er niet meer te koop, maar als het er ter sprake komt, zal ik het ook zeker niet verbergen. Voed ook alleen in mijn eigen huis of bij mijn (schoon)ouders. Ik trek me er echt niks van aan wat een ander zegt.
Alle reacties Link kopieren
Commentaar krijg je altijd als je kinderen hebt, positief of negatief. Wen er maar aan. Doe wat voor jou/ jullie goed voelt
Lekker van genieten hoor, dat je nog melk genoeg hebt. Laat een ander maar kletsen, ze weten het toch altijd beter. Ik snap dat je het je aantrekt, maar echt, probeer er boven te staan.
Dit lui hadden echt even de 'als je niks leuks kunt zeggen, zeg dan niks' kaart moeten trekken. Wat ren uitkering gedrag. Niks van aantrekken hoor! Je doet het hardstikke goed. Biologisch gezien is doorgaan tot het wisselen van het melkgebit niet abnormaal. Wij zijn alleen niks meer gewend hier.
Alle reacties Link kopieren
Je man heeft gelijk: niks van aantrekken. Dat zij het nodig vinden om jou zo ongezouten hun mening te geven, dát is pas erg! Niet dat jij je kindje nog de borst geeft. Echt niet.
Moet je toch zelf weten!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet best wel dat ik me het niet mag aantrekken en me er boven moet zetten. Maar toch kwam dit hard aan. Ik ben eigenlijk wel best trots op mezelf dat ik het haar al 15 maanden kan bieden, zeker omdat we een moeilijke start hadden. Verschoot er erg van dat ze allen zo reageerde. Van mijn vader alleen zou ik niet zo schrikken, is altijd al een afstandelijk, niet lichamelijke man geweest. Wil ook nooit een kus op wang bij het begroeten en dag zeggen. Maar van mijn grootmoeder en tante had ik dit absoluut niet verwacht. Maar goed, ik doe nog steeds in mijn eigen huis met mijn eigen kind wat ik wil denk ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Pfft wat een stelletje onwetende. Top dat je nog de borst geeft mama :-D
Alle reacties Link kopieren
Waar maak je je druk om, zolang het voor jullie werkt is het toch goed.
Iedereen heeft zijn of haar mening en leuk als ze dat vertellen, maar het is aan jezelf wat je daar verder mee doet.
Het is jullie kind en je bepaalt zelf wel hoe en wat je doet.
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten. Ik baalde echt toen zoon na acht maanden de borst niet meer bliefte, ik had minstens een jaar vol willen maken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Blijf trots op jezelf en probeer je er inderdaad niks van aan te trekken. Ik vind het knap, wou dat het mij ook zo lang was gelukt!
Alle reacties Link kopieren
honingbijtje schreef:
03-12-2017 21:25
Dit lui hadden echt even de 'als je niks leuks kunt zeggen, zeg dan niks' kaart moeten trekken. Wat ren uitkering gedrag. Niks van aantrekken hoor! Je doet het hardstikke goed. Biologisch gezien is doorgaan tot het wisselen van het melkgebit niet abnormaal. Wij zijn alleen niks meer gewend hier.
Uitkering gedrag ? Er zitten twee generaties tussen. Niet zo heel gek dat ze andere ideeen hebben, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom je iets van aantrekken over iets wat de normaalste zaak van de wereld is. Schijnbaar weten ze niet beter. Zelf weet je gelukkig de vele voordelen wel.
Alle reacties Link kopieren
Ene oor in, andere oor uit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
honingbijtje schreef:
03-12-2017 21:25
Dit lui hadden echt even de 'als je niks leuks kunt zeggen, zeg dan niks' kaart moeten trekken. Wat ren uitkering gedrag. Niks van aantrekken hoor! Je doet het hardstikke goed. Biologisch gezien is doorgaan tot het wisselen van het melkgebit niet abnormaal. Wij zijn alleen niks meer gewend hier.
Wtf is uitkeringgedrag?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Ik ben net gestopt, zoon is nu 2,5 jaar. Ik was er klaar mee, hij nog niet. Veel reacties in die 2,5 jaar. Zeker het laatste jaar vrijwel alleen maar negatieve. Maar mijn zoon was en is eigenlijk extreem gehecht aan "zijn" borstje.
Ik ging me er ook voor verontschuldigen, merkte ik. Uiteindelijk werd het onpraktisch en kreeg mijn vriend de indruk dat het doorslapen niet lukte omdat mijn zoon nog borstje bliefde. Ik vond het altijd erg fijne momenten, ook dat laatste jaar.
Ik ben nu een maand gestopt, maar mijn zoon vraagt nog zeker 20 keer per dag om borstje. En ik heb het nog steeds beschikbaar vreemd genoeg.
Gewoon van je af laten glijden, als het voor jou/jullie goed voelt!
Alle reacties Link kopieren
Waarom dan niet even naar boven lopen
Ik hoop maar op een heel slechte autocorrect vwbt "uitkering gedrag".
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de omgeving reageerden juist de zeventig-plussers altijd positief op borstvoeding. "Och kiek, ze legt hom gewoon oan de knolle. Mooi zo, wicht, zo heurt het"."

Leeftijdsgenoten blèrden "Ik bin toch gaain kou????
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
03-12-2017 21:24
Commentaar krijg je altijd als je kinderen hebt, positief of negatief. Wen er maar aan. Doe wat voor jou/ jullie goed voelt
Dit. Er is altijd wel ergens iets op tegen. Te lang borstvoeding. Te vroeg flesvoeding. Te veel suiker. Te weinig suiker. Etc. Etc. Etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven