Genieten van de pubertijd

11-12-2017 23:22 6 berichten
Oké achteraf is altijd makkelijker praten en met mijn jongens van 22, 20 en 16 hebben we het ergste wel gehad. Maar ik heb oprecht genoten van mijn kinderen in de pubertijd. Natuurlijk hebben ze lekker hun buien gehad en hebben vooral mijn oudste 2 alles gedaan wat ik niet voor ogen had....(helaas). Maar, met humor hebben we ons er doorheen gesleept en achteraf kijk ik er met een glimlach op terug.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, hoe vinden/vonden jullie je kinderen in de pubertijd? En wat vonden jullie makkelijker? De basisschooltijd of de pubertijd? Brand los 😁
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog lang niet maar ik vind het best spannend. Het loslaten, ze hun eigen fouren moeten laten begaan ondanks dat je ze wil behoeden voor vaballes en nogwat. Ik hoop dat ik ze genoeg mee kan geven zodat ze zelfstsndig verstandige keuzes kunnen maken. Ik zie in mijn werk veel probleemjongeren wat mijn beeld natuurlijk kleurt. Maar als je als ouder merkt geen grip meer te hebben lijkt me dat heel moeilijk. Bijv bij verkeerde vrienden, blowen, gameverslaving, sexting, tienerzwangerschap, voortijdig schoolverlaten etc. Of uitgescholden worden in boze buien of dat je huis half wordt gesloopt. En het waren (bijna) allemaal lieve kindjes en ‘fatsoenlijke’ ouders.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet meevallen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee
Bloemetjefresia schreef:
11-12-2017 23:51
Ik ben er nog lang niet maar ik vind het best spannend. Het loslaten, ze hun eigen fouren moeten laten begaan ondanks dat je ze wil behoeden voor vaballes en nogwat. Ik hoop dat ik ze genoeg mee kan geven zodat ze zelfstsndig verstandige keuzes kunnen maken. Ik zie in mijn werk veel probleemjongeren wat mijn beeld natuurlijk kleurt. Maar als je als ouder merkt geen grip meer te hebben lijkt me dat heel moeilijk. Bijv bij verkeerde vrienden, blowen, gameverslaving, sexting, tienerzwangerschap, voortijdig schoolverlaten etc. Of uitgescholden worden in boze buien of dat je huis half wordt gesloopt. En het waren (bijna) allemaal lieve kindjes en ‘fatsoenlijke’ ouders.
Ik snap dat je daarom een gekleurd beeld hebt... het is ook hartstikke spannend en moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb geregeld nieuwe humor aan moeten schaffen. Nu kan ik opgelucht adem halen dat we ook die storm doorstaan hebben. En ja, nu kan ik er wel om lachen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven