Zwarte basisschool.

23-05-2018 10:39 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-05-2018 11:03
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
99.52% gewijzigd
Eindcijfers zeggen mij geen bal.

Ben je al op bezoek geweest bij de scholen? Hoe voelde het aan?
Hoe was de sfeer.

Ik ben sowieso niet voor witte of zwarte scholen. Ik hou van een goede menging. Ik zou voor de school kiezen met een lager eindcijfer.

De hoofddoek van de juf zou mij niets doen.
Waarom is een juf met een hoofddoek een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Als je moeite hebt met scholen waar veel allochtone kinderen op zitten had je beter naar Schubbekuttenveen kunnen verhuizen ipv naar Rotterdam. Had je waarschijnlijk ook een witte buurt gehad en geen Turkse slager etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou verhuizen naar 'n wittere buurt als die verhoudingen zo slecht liggen daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik adviseer je om iets aan je vooroordelen te doen of om te verhuizen naar een klein 'wit' dorp.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
23-05-2018 10:42
Als je moeite hebt met scholen waar veel allochtone kinderen op zitten had je beter naar Schubbekuttenveen kunnen verhuizen ipv naar Rotterdam. Had je waarschijnlijk ook een witte buurt gehad en geen Turkse slager etc.
Ik ben verhuist ivm goed betaalde baan hier in de buurt. Dus verhuizen naar een andere plaats zit er niet in.
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
23-05-2018 10:41
Eindcijfers zeggen mij geen bal.

Ben je al op bezoek geweest bij de scholen? Hoe voelde het aan?
Hoe was de sfeer.

Ik ben sowieso niet voor witte of zwarte scholen. Ik hou van een goede menging. Ik zou voor de school kiezen met een lager eindcijfer.

De hoofddoek van de juf zou mij niets doen.
De sfeer was bij beide scholen goed. Leraren waren erg vriendelijk .. bedankt voor je advies.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-05-2018 10:42
Ik zou verhuizen naar 'n wittere buurt als die verhoudingen zo slecht liggen daar.
Kun je dan niet beter gaan forenzen en wél elders gaan wonen? Vanuit bijv. Roosendaal ben je met de trein snel in Rotterdam centrum en rond Roosendaal liggen veel witte dorpen.
Alle reacties Link kopieren
Genoeg ' wit ' om r'dam...
Alle reacties Link kopieren
Vuurtorens schreef:
23-05-2018 10:44
Ik ben verhuist ivm goed betaalde baan hier in de buurt. Dus verhuizen naar een andere plaats zit er niet in.
Als je baan echt zo goed betaald was zou je in hartje Kralingen zijn gaan wonen.
Of net buiten Rotterdam.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
een school kies je toch vooral om de sfeer??
Ga ook op het schoolplein kijken, waar voel je je het meest thuis??
Je moet nog jaren met deze mensen optrekken.
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid ; ik heb geen problemen met allochtone mensen etc. Maar wel als mijn kind in een klas zit waar de helft niet goed Nederlands spreekt of een achterstand heeft
Wat is je moeite met een juf met een hoofddoek? En als er een meester met een kruisje om zijn nek loopt op de andere school. Wat dan?

Cijfers zeggen natuurlijk wel iets maar de sfeer en manier van omgaan met elkaar zou voor mij zwaarder wegen.

Mijn zoon heeft op een zwarte school gezeten. Ik zie er vooral voordelen in. Veel van elkaar geleerd , oa dat je prima met een moslim, christen, Jehova, atheïst kunt samen werken en spelen .
Alle reacties Link kopieren
Hillegersberg lijkt me ook redelijk wit :popcorn:
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_369949 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 11:05
99.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vuurtorens schreef:
23-05-2018 10:48
Voor de duidelijkheid ; ik heb geen problemen met allochtone mensen etc. Maar wel als mijn kind in een klas zit waar de helft niet goed Nederlands spreekt of een achterstand heeft
Nou, dan kijk je naar de eindcijfers en de uitstroom naar voortgezet onderwijs. Als kinderen die tot hun vierde thuis een andere taal spraken, in groep acht prima meekomen, is het een goede school.
Vuurtorens schreef:
23-05-2018 10:48
Voor de duidelijkheid ; ik heb geen problemen met allochtone mensen etc. Maar wel als mijn kind in een klas zit waar de helft niet goed Nederlands spreekt of een achterstand heeft
Waarom dan überhaupt benoemen dat er een juf met een hoofddoekje rondloopt?
Serieuze vraag
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
23-05-2018 10:49
Wat is je moeite met een juf met een hoofddoek? En als er een meester met een kruisje om zijn nek loopt op de andere school. Wat dan?

Cijfers zeggen natuurlijk wel iets maar de sfeer en manier van omgaan met elkaar zou voor mij zwaarder wegen.

Mijn zoon heeft op een zwarte school gezeten. Ik zie er vooral voordelen in. Veel van elkaar geleerd , oa dat je prima met een moslim, christen, Jehova, atheïst kunt samen werken en spelen .
Top thanks. Dat is waar misschien ben ik ook overdreven hoor.
Klopt dat is wel een voordeel
Alle reacties Link kopieren
Je man klinkt verstandig.
Wat zou je dochter er aan over kunnen houden, behalve dat ze meer open zal staan voor andere culturen en religies, omdat haar vrienden en vriendinnetjes verschillende afkomsten hebben?
Wat is het negatieve aspect, als de school gewoon goed scoort en goede leraren heeft?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-05-2018 10:45
Kun je dan niet beter gaan forenzen en wél elders gaan wonen? Vanuit bijv. Roosendaal ben je met de trein snel in Rotterdam centrum en rond Roosendaal liggen veel witte dorpen.
Dat kan nog dichterbij. Nieuwerkerk is ook een wit dorp met een eigen trein station. Binnen een kwartier sta je op Rotterdam centraal.
Alle reacties Link kopieren
Vuurtorens schreef:
23-05-2018 10:51
ik woon in Kralingen/ Crooswijk ;-)
In Kralingen of in Crooswijk ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh gatver! OP weg.

Had dan meteen ff gemeld dat je geen behoefte had aan onze meningen en ervaringen! Dan hadden we iets beters kunnen doen dan jou aandacht geven :@

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven