Menstruatiecup dochter

24-05-2018 22:58 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter worstelt met menstruatiecups, maar vindt deze wel fijner dan tampons.

Eerst hadden we een Aliexpress maar die was niks. Goedkope rommel. Dochter gaf aan dat ze dacht dat ze haar baarmoeder eruit trok.

Na lange tijd kwam ze thuis met de A size Organicup van de Kruidvat. Die is volgens haar heeeel goed maar wel met iets te "lang".

Nu heb ik voor haar de funcup A + B besteld maar die dozen van de funfactory zijn vergeten te vertellen hoe die erin en eruit moet. Want de cup heeft een hele afwijkende vorm. Fuck. Maar de A is wel "korter" dus misschien past deze wel, we kunnen alleen niet vinden hoe die erin en eruit moet.

Iemand enig idee welke menstruatiecups geschikt zijn voor tieners met een korte schede? En hoe zit het met cups met onderaan een ringetje, welke merken raden jullie aan? Zijn die handiger dan die met steel of met niks? Gaat die ring ook helemaal erin en zijn die cups dan vrij kort en dus voor tieners of niet?
Alle reacties Link kopieren
Hier geen ervaring met tieners, maar mijn cup heeft een steeltje en deze heb ik er zelf helemaal vanaf geknipt.
Het voelde alsof die steel eruit stak.

Ik knijp gewoon in de overkant met 2 vingers in de cup, en dan ontvacuumt de cup en haal ik hem er zonder moeite uit.

Bij mij zit hij dan ook heel laag, ik heb een gekantelde baarmoeder dus misschien zit ie daarom lager bij mij dan bij anderen?

Succes met zoeken, misschien werkt het wel om die steel dus gewoon helemaal weg te knippen
Alle reacties Link kopieren
Het steeltje afknippen kan wel een idee zijn ik hoor idd steeds dat die uitsteekt. Maar gaat de cup dan niet lekken of scheuren?
Alle reacties Link kopieren
RenAndStimpee schreef:
24-05-2018 23:07
Het steeltje afknippen kan wel een idee zijn ik hoor idd steeds dat die uitsteekt. Maar gaat de cup dan niet lekken of scheuren?
Als je een klein stompje eraan laat zitten niet. En een beetje oplet hoe je knipt is het geen probleem.

Wellicht heeft je dochter wat aan de tips op YouTube. Daar staan veel filmpjes op met meisjes en vrouwen die hun ervaringen en tips delen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik heb zelf een melunacup. Ook voor mijn bevalling en is er in verschillende maten.

Op YouTube staan hele duidelijk filmpjes over plaatsen en verwijderen van de cup.

En heel belangrijk: Trek niet aan ringetje/steeltje bij verwijderen. Je moet in de cup knijpen om het vacuüm te verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd een steeltje van een millimeter nu eraan zitten, en deze lekt niet hoor. Ik had deze top jaren geleden zelf ook ergens gelezen online,

En sinds dien werkt het voor mij perfect
Alle reacties Link kopieren
https://www.cutecotton.nl/menstruatiecu ... ruatiecups

Deze eens lezen.

Ik heb n me luna een shorty met een knopje. Bevalt prima
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een meluna een 'gewone' M maat met een ringetje aan de onderkant. Bevalt goed en niet zo duur. Af en toe zit hij niet zo diep en als het ringetje overdwars zit, dus niet 'in lijn' loopt met de ingang van mijn vagina, dan irriteert het wat. Dan doe ik hem opnieuw in.

Maar die zijn er ook in een Short versie. Die zijn speciaal voor een ondiepe schede zoals op hun website staat. Ook hebben ze daar nog een Sport versie die is wat harder, zodat hij bij sterke bekkenbodemspieren makkelijker open klapt.
Aangezien het een tiener betreft en ik ervan uitga dat ze nog nooit bevallen is, is dat misschien wel iets. Zelf geen ervaring met die Sport/Short. Misschien anderen hier wel.

Ik heb net toevallig bij het Kruidvat die Organicup gekocht, om eens iets anders te proberen. Die is ook wat harder dan de Meluna die ik nu heb, heb ik het idee. Ik zie ook een beetje op tegen het 'priksteeltje' maar als dat vervelend is, dan knip ik hem er gewoon af.
Soft cup. Voel je helemaal niks van.
Of ziggy cup. Geen gekke uittreksels en herbruikbaar. Zelfde design als soft cup. Ik zweer erbij.
Je voelt er echt niks van!
Ik heb een mooncup. Ook een gekantelde baarmoeder (en baarmoedermond) en heb het steeltje er meteen afgeknipt. Dat zit er alleen voor de 'handigheid', maar je hebt het totaal niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
In het doosje hoort een boekje met uitleg te zitten, misschien nog even goed kijken of het onderin de verpakking zit?
En anders op de site van fun factory, staat ook dezelfde uitleg.
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 4 jaar een Lunette. Van een uitstekend steeltje geen last overigens. Misschien dieper erin proppen?
Ik heb zelf ook de Funcup en de Organicup.

Funcup vind ik zelf fijner omdat die zachter is. Wel steekt de onderkant ook als ik die diep erin prop eruit, maar daar voel ik verder niks van. Bij het steeltje van de organicup wel.

Dus ik zou niet het steeltje zomaar wegknippen want dat is misschien helemaal niet de oplossing.

Pas trouwens op met de menstruatiecup er zo diep mogelijk in proppen zoals hier wordt aanbevolen. Die van mij kantelde daardoor opzij en door het vacuum kreeg ik die met heel veel moeite pas zelf weg.
Het lijkt me nogal genant voor een tiener om hiervoor naar de huisarts te moeten als het zelf niet lukt.
c_est_moi schreef:
25-05-2018 10:52
In het doosje hoort een boekje met uitleg te zitten, misschien nog even goed kijken of het onderin de verpakking zit?
En anders op de site van fun factory, staat ook dezelfde uitleg.
Funcup is niet echt de makkelijkste cup om mee te beginnen. Het puntje onderaan moet naar voren wijzen. Dit weet ik omdat ik al wist hoe je de cup bij het vouwen moet inbrengen en op youtube de funcup zo ook moet inbrengen.

Ik heb de boekjes niet bekeken verder, maar op de youtube van funcup staat niet veel duidelijke informatie over waarom de vorm van de funcup zo is en hoe je die daardoor moet inbrengen.

Bij andere cups maakt het niet uit maar bij de funcup moet je wel letten op welke kant je nu naar binnen vouwt.
Ik vind het aanbod menstruatiecups in Nederland overigens wel echt belachelijk slecht. Volgens mij kan je alleen de Organicup kopen in de Kruidvat en moet je voor de rest alles op internet bestellen. (Of naar de seksshop gaan)

Niet echt handig ook voor tieners.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven