Kinderopvang: dreumes verveelt zich op babygroep, wat doen?

09-07-2018 15:19 78 berichten
Hallo,

Ik ben op zoek naar meningen en advies. Ons dochtertje zit op de kinderopvang op de babygroep. Nu zitten daar op dit moment veel baby's en 1-jarigen. Ons dochtertje is 1,5 en een zelfstandige dame. Ze verveelt zich nu erg op de babygroep omdat ze niet echt kindjes heeft op mee te spelen. De leidsters geven dit aan en dat ze eigenlijk wel toe is aan de peutergroep. Maar dit ivm dat ze nog niet oud genoeg is nog niet mag.

Wij willen haar straks naar de peutergroep doen, van 2 tot 4 jaar. Ze hebben op de opvang ook een verticale groep van 0 tot 4 jaar. Maar dat vonden we zelf minder geschikt. En daar zou ze op een gegeven moment hetzelfde kunnen krijgen, dat daar weer veel baby's zitten en weinig kindjes van haar leeftijd.

Ze moet nu nog een half jaar naar de babygroep. Maar ik vind het zo sneu dat ze daar niet meer helemaal op haar plek is. Wat zouden jullie doen? Haar tijdelijk naar de verticale groep tot ze naar de peutergroep mag? Haar maar naar de verticale groep ipv de peutergroep zodat ze nu vast over kan? Of haar de tijd nog laten uitzitten tot ze naar de peutergroep mag?

Een half jaar duurt nog zo lang. Leidsters zeggen ook dat ze eigenlijk al toe is aan de peutergroep.

Hoor graag! Alvast bedankt :-)
Alle reacties Link kopieren
Rekenopdrachten meegeven.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Haar daar weghalen. Nog een jaar vervelen is veelste lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de verticale groep doen, ik vond dat juist erg leuk!
ViezeHond schreef:
09-07-2018 15:23
Rekenopdrachten meegeven.
Jazeker. Anders gaat ze straks onderpresteren en dat moet je echt zien te voorkomen!
Alle reacties Link kopieren
De verticale groep idd. Op die groep is er ook sprake van een maximaal aantal baby's wat erbij mag. Een half jaar nog op de babygroep met kinderen die in verhouding zoveel jonger zijn daar wordt jou dreumes niet blij van.
Verticale groep kan prima voor een 1,5 jarige die al kan lopen. Leuk juist.
Zou toch voor de verticale groep gaan, een half jaar vervelen is lang!
Mijn zoon is 2 maar heeft meer kinderen boven dan onder hem op de verticale groep.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
09-07-2018 15:28
Jazeker. Anders gaat ze straks onderpresteren en dat moet je echt zien te voorkomen!
Exact.
Damned if I don’t
wilma36 schreef:
09-07-2018 15:31
De verticale groep idd. Op die groep is er ook sprake van een maximaal aantal baby's wat erbij mag. Een half jaar nog op de babygroep met kinderen die in verhouding zoveel jonger zijn daar wordt jou dreumes niet blij van.
Oh, dat wist ik niet, dat daar een maximum qua aantal baby's is. Ik was bang dat ze daar straks weer tussen allemaal jonge kindjes zou zitten en we met hetzelfde probleem zouden zitten.
Nee, mijn dreumes wordt zo niet blij inderdaad, vandaar ook mijn vraag hier. Ik vind het belangrijk dat ze het naar haar zin heeft op de opvang, dus wil snel beslissen wat we gaan doen. Misschien moeten we inderdaad de verticale groep ipv de peutergroep heroverwegen.
SallySpectra* schreef:
09-07-2018 15:28
Jazeker. Anders gaat ze straks onderpresteren en dat moet je echt zien te voorkomen!
Precies dit!

Heb je je kindje al laten testen op hb?
Alle reacties Link kopieren
PoasAaier schreef:
09-07-2018 15:52
Precies dit!

Heb je je kindje al laten testen op hb?
Wat een gekleuter zeg!
Eisen dat ze jouw kind alvast de letters van het alfabet aanleren!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, wij hebben dochter eerder naar de 2-4 groep laten gaan was met 21 maanden. Wel wat later als bij jou. Je kunt ook een verticale groep overwegen, bij ons spelen de grotere kindjes dan ook wel bij de 2-4 groep als ze dat willen
gelderka schreef:
09-07-2018 15:51
Nog een optie. Niet met de leidsters overleggen maar naar de leiding (planning / (hoofd)kantoor) gaan.
Vraag daar met zoveel woorden of ze je aanraden om naar een andere kinderopvang te zoeken als dit bij hen niet kan.

De boodschap tussen de regels door is: Als zij het belangrijk vinden om een klant te behouden zullen ze voor je zoeken naar mogelijkheden.

Als het echt niet kan, zullen ze het ook laten weten.
Precies. Direct op je strepen gaan staan hoor.
guria schreef:
09-07-2018 16:25
Ik herken het wel, wij hebben dochter eerder naar de 2-4 groep laten gaan was met 21 maanden. Wel wat later als bij jou. Je kunt ook een verticale groep overwegen, bij ons spelen de grotere kindjes dan ook wel bij de 2-4 groep als ze dat willen
Dank voor je reactie. Kon eerder overgaan bij jullie gewoon? Hier zei een leidster dat ze onder de 2 jaar nog niet over mag ivm toezicht/verhouding aantal leidsters?
PoasAaier schreef:
09-07-2018 15:52
Precies dit!

Heb je je kindje al laten testen op hb?
Laten testen op hb? Huh? Ik begrijp niet zo goed waar sommige reacties vandaan komen... Ik noem alleen dat ze zich verveelt omdat ze geen kindjes heeft van haar eigen leeftijd om mee te spelen?
Kinderopvang zoeken met meer kinderen van haar leeftijd?

Anders loopt ze straks op haar 3de à 3.5 hier weer tegenaan.
Zit ze wel in een andere groep, maar zijn er weer geen speelkameraadjes of alleen kinderen van 2.
Tornacense schreef:
09-07-2018 16:38
Kinderopvang zoeken met meer kinderen van haar leeftijd?

Anders loopt ze straks op haar 3de à 3.5 hier weer tegenaan.
Zit ze wel in een andere groep, maar zijn er weer geen speelkameraadjes of alleen kinderen van 2.
We zijn verder juist heel tevreden over de kinderopvang. Dus wil liever niet wisselen. Maar je zet me wel aan het denken. Ik ga eens navragen wat de leeftijdssamenstelling is van de kindjes op de peutergroep en de verticale groep. Het zou idd jammer zijn als we straks weer hetzelfde leeftijdsissue krijgen.
Vinyl schreef:
09-07-2018 16:04
Wat een gekleuter zeg!
Wel toepasselijk gekleuter in een kinder topic ;-)

Heeft jouw kindje/kindjes op de verticale groep gezeten? Het lijkt mij voor een kind juist wat onrustig door alle verschillende leeftijden. Of valt dat wel mee? Bij jou dus goed bevallen?
Alle reacties Link kopieren
Als je haar nu overzet naar de verticale groep, blijft ze daar dan tot haar vierde? Of wissel je over een half jaar weer?

Als je haar uiteindelijk het liefste in de dreumesgroep hebt, dan zou ik de leidsters vragen hoe zij gaan zorgen dat hun aanbod tot die tijd aansluit op de interesses en behoeften van jouw kind. Maakt het jou niet uit dat ze tot vier jaar in de verticale groep zit, dan zou ik de overstap gaan regelen.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Kinderen van 1,5 spelen nog niet samen.
Sophielagirafe schreef:
09-07-2018 16:56
Als je haar nu overzet naar de verticale groep, blijft ze daar dan tot haar vierde? Of wissel je over een half jaar weer?

Als je haar uiteindelijk het liefste in de dreumesgroep hebt, dan zou ik de leidsters vragen hoe zij gaan zorgen dat hun aanbod tot die tijd aansluit op de interesses en behoeften van jouw kind. Maakt het jou niet uit dat ze tot vier jaar in de verticale groep zit, dan zou ik de overstap gaan regelen.
Ik wou haar het liefste in de peutergroep. Maar omdat ze zich nu zo verveelt zoek ik naar een oplossing. Haar tijdelijk in de verticale groep en daarna in de peutergroep lijkt me onrustig voor haar. Dus dat liever niet. Ik vind het lastig. Misschien dat mijn beeld bij de verticale groep niet helemaal juist is en misschien ook wel leuk is voor haar?
clemance schreef:
09-07-2018 16:56
Kinderen van 1,5 spelen nog niet samen.
Zeker wel. Het gaat nog niet vlekkeloos. Maar mijn dreumes van 1,5 jaar vindt het fantastisch om met leeftijdsgenootjes te spelen.

Op de kinderboerderij zoekt hij ook echt zijn leeftijdsgenootjes op om daarmee op te trekken. Dus die behoefte kan er echt al zijn op die jonge leeftijd.
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 09-07-2018 17:13
24.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
sophielagirafe wijzigde dit bericht op 09-07-2018 17:12
98.15% gewijzigd
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven