Dochter ruim 2 beetje ziek

15-10-2018 18:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn dochter (2 jaar, 9 maanden) is sinds vorige week maandag 'ziek'. Verkouden was ze al een beetje. Maandag heeft ze voor het eerst overgegeven en de dagen erna diarree (1 a 2 keer per dag, dus niet vaker dan normaal). Ze oogde verder totaal niet ziek en had ook geen verhoging of koorts. Als ik haar vroeg of ze buikpijn had, zei ze van niet.
Woensdag op donderdagnacht heeft ze weer overgegeven. Toen heb ik haar de dag erna toch maar wat magerder laten eten, crackertjes, bouillon, wat fruit, geen zoete dranken etc.
Vrijdag en zaterdag was de ontlasting weer normaal, 'zo daar zijn we vanaf', dacht ik.
Zaterdag hebben we haar ook alweer wat meer laten eten.

Zondagmorgen klaagde ze ineens over buikpijn en kreeg ze weer diarree. Nu oogde ze ook echt ziek, was huilerig. Vervolgens overgegeven en bleef nog even huilen en hangerig. Vervolgens viel ze even in slaap en daarna ging ze weer gewoon lekker spelen alsof er niks aan de hand was. De rest van de dag heeft ze genoeg gedronken en crackertjes met jam, peer, soepstengels en bouillon gegeten en goed gedronken.

Vandaag heeft ze alweer drie keer diarree gehad, waaronder 1 keer echt gele waterige poep (sorry voor de smakelijke details ;-) ). Drinkt en eet nog steeds prima, heeft ze ook zin in. Verhoging heeft ze nog steeds niet, heeft ze alleen zondagmiddag eventjes gehad.

Donderdag ben ik bij de HA geweest, puur om haar even na te laten kijken en voor mijn eigen geruststelling. Als het na 10 dagen niet beter was, moest ik terugkomen.

De reden dat ik dit post, is omdat ik me afvraag wat jullie zouden aanraden wat ik haar kan geven om de diarree te stoppen? De één zegt dat banaan stopt, de ander dat dit juist niet goed is.

Ik maak me niet zozeer zorgen, omdat ze goed drinkt en niet constant diarree heeft en spuugt. Wel begin ik me nu af te vragen en een beetje zorgen te maken omdat ik het idee heb dat het nu toch wel langzamerhand voorbij zou moeten zijn?

Hoor graag wat jullie denken/adviezen.
Alle reacties Link kopieren
Ga je wel hygiënisch genoeg te werk in de keuken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies zou zijn naar de HA te luisteren nu je daar toch bent geweest
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Diarree heeft meestal een functie, namelijk om ziekteverwekkers uit het lichaam te werken. Dat proces stoppen lost niks op.

Genoeg te drinken aanbieden, eventueel ORS of isotone sportdrank (oa Aquarius) geven.
JollyRider schreef:
15-10-2018 18:50
Mijn advies zou zijn naar de HA te luisteren nu je daar toch bent geweest
En dit natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Opletten dat zij niet uitdroogt. Je kunt checken door o.a. even de huid op de arm tussen de vingers te nemen. Veert het meteen terug dan is er geen uitdroging. Verder veel drinken aanbieden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, als het donderdag nog niet over is, ga ik gewoon terug naar de HA.
Ze drinkt heel goed en houdt dit ook binnen en is levendig, hooguit wat meer moe misschien.

Ik weet dat het niet veel zin heeft om het te stoppen, maar ik ga natuurlijk ook geen dingen geven die juist laxerend werken. Maar je hoort zoveel verschillende dingen over wat nou goed is bij diarree en wat niet.
Gewoon normaal laten eten waar ze trek in heeft. Magere dingen is niet nodig, let op dat ze genoeg drinkt.
Alle reacties Link kopieren
Let op advies huisarts.

Opletten dat ze niet uitdroogt.

Geen diaree remmers gebruiken, dit moet het lichaam uit.

Verder had ik een probiotica voor kids gestart.
Alle reacties Link kopieren
Over uitdroging maak ik me niet zoveel zorgen, we blijven haar constant genoeg drinken aanbieden en ze plast nog goed.
De reden dat ik haar niet alles te eten geef is omdat ze steeds heeft overgegeven nadat ze weer enigszins normaal te eten kreeg, weer wat meer vetten.

Grappig dat je het zegt esther55, probiotica heb ik in huis, wilde ik gaan uitproberen.
Heb het nog niet gedaan omdat ik me afvraag of de diarree er juist niet erger door kan worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. De werking is niet bewezen en zij is nog zo klein. Zij kan haar hele leven nog experimenteren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Die gele diarree is een teken van een virus of bacterie. Gewoon uitzieken dus en lekker laten drinken, zelf geef ik mijn kinderen met diarree/overgeven cola. Cola werkt als ORS en vreemd genoeg houden ze dat dan wel binnen.

( en voor jullie denken dat mijn kinderen altijd cola drinken, het is echt alleen als ze ziek zijn).

Ohja en peer/fruit werkt laxerend dus geen slim idee van je om dat te geven.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-10-2018 19:12
Ik zou het niet doen. De werking is niet bewezen en zij is nog zo klein. Zij kan haar hele leven nog experimenteren.
Raar dat als de bewerking ervan niet is bewezen je het in Duitsland standaard bij de apotheek mee krijgt als je een antibioticakuur krijgt.

Let wel op dat darmbacterien van kinderen anders zijn dan volwassenen. Je kan dus geen probiotica gebruiken voor volwassenen. Ik geef mijn kinderen altijd d@rmocare inf@ntis van b0nus@n.

En waarom erger worden, het zijn juist de goede darmbacterien welke je geeft, deze kunnen meehelpen om de ziekte in de darmen te bestrijden.
Alle reacties Link kopieren
Ja cola heb ik inderdaad ook in huis gehaald, maar wil ze niet drinken haha.
Ze krijgt het normaal natuurlijk nooit en vindt het 'vies, bleh' :-)

Fruit ga ik dan toch maar even achterwege laten.
Hopelijk is ze er snel vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Klopt inderdaad dat je het in Duitsland standaard erbij krijgt.
Ik heb Orthica Junior in huis, dus inderdaad speciaal voor kindjes.

Nu we het er toch over hebben; heb je goede ervaringen met de probiotica esther55? Ook wat betreft verbetering van de weerstand bijvoorbeeld? Je vindt er zo'n verschillende berichten over op internet.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk, waar je zelf zin in hebt. Als je blijft luisteren naar je lichaam, gaat het vaak wel goed.
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
15-10-2018 19:29
Raar dat als de bewerking ervan niet is bewezen je het in Duitsland standaard bij de apotheek mee krijgt als je een antibioticakuur krijgt.

Let wel op dat darmbacterien van kinderen anders zijn dan volwassenen. Je kan dus geen probiotica gebruiken voor volwassenen. Ik geef mijn kinderen altijd d@rmocare inf@ntis van b0nus@n.

En waarom erger worden, het zijn juist de goede darmbacterien welke je geeft, deze kunnen meehelpen om de ziekte in de darmen te bestrijden.
Ze heeft geen antibiotica.

Cola helpt trouwens ook niet dat is een fabel. Cola tegen diarree
In cola zit cafeïne. Cafeïne prikkelt de darmen. Dit versnelt de stoelgang. Niet echt ideaal als je al voortdurend naar het toilet moet hollen. Daarnaast bevat cola veel suiker. Hierdoor is het ook niet effectief om je vocht aan te vullen. Ook dit is slecht bij diarree, je verliest immers al veel vocht. Cola tegen diarree is dus een slecht idee. Het kan je klachten zelfs verergeren.

Cola tegen misselijkheid en buikpijn
Bij de oplossingen tegen misselijkheid en buikpijn wordt cola dus regelmatig genoemd. Er zijn massa's mensen die aangeven dat cola helpt tegen deze kwalen. Het lijkt soms bijna een soort wondermiddel. Toch is er anno 2016 nog steeds geen wetenschappelijk bewijs dat cola een goed middel is tegen misselijkheid en buikpijn. Wat wel vaststaat is dat cola (in principe) geen oplossing is als misselijkheid of buikpijn wordt veroorzaakt door dingen als:
een bacteriële infectie
een virus
voedselvergiftiging

Cola is ongezond. Ik zou haar dan eerder wat ORS geven, sportdrank met niet te veel suiker of cocosmelk/cocosdrank want daar zitten veel elektrolyten in en die helpen tegen uitdrogen. Verder laten rusten wanneer zij dat wil. Evt brood aanbieden of beschuit met twee, in de avond bijv. gekookte rijst mety evt wat gekookte groente. Licht eten dat dempt en makkelijk verteert tenzij zij zelf om iets anders vraagt of zij graag iets anders wil eten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zoontje van bijna 2 heeft onlangs ook erge buikgriep gehad. Hij moest de eerste 3 dagen ook overgeven en toen volgde 1,5 week van gele diarree. Onze huisarts had aangeraden hem rijst en banaan te laten eten. En we mochten hem vooral geen zuivelproducten geven. Soya melk en yoghurt mocht wel.
Alle reacties Link kopieren
De zuivelproducten heb ik inderdaad maar even achterwege gelaten.
Ik had geen idee dat diarree zo lang kan duren en vind het ook zo raar dat ze een 'terugval' had nadat ze weer 2 dagen vaste poep had.
We zullen zien hoe het verloopt.
Gaat het inmiddels al beter met je dochter TO?
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je ernaar vraagt.
Ze lijkt helemaal in orde, heeft nu alleen niet meer gepoept sinds dinsdag, op 1 heel kleine minidrolletje na.
Dus nu maar ik me daar weer druk om haha😌
Fijn om te horen, het is zo zielig als die kleintjes zo lang ziek zijn. Haha ja zo is er altijd iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven