Griep en schoonfamilie

27-12-2018 16:25 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Mijn schoonzusje en ik kunnen het meestal goed vinden, en doen leuke dingetjes samen met onze kleintjes.
Bij haar thuis hebben ze nu de griep, hoesten/niezen/pijn/koorts, en ik heb dus onze activiteiten afgezegd deze week. Ik hou mijn dochter dan liever even bij ze weg. Zij vind dat we best samen kunnen spelen bij ons thuis, want “ze moet toch een keer ziek worden”. Ze vind dat ik me aanstel. Is het zo gek dat ik m’n dochter liever niet ziek zie? Bij het kinderdagverblijf zouden haar kids ook niet mogen komen, maar dat is dus geen probleem om daar die regel te volgen. Vraag me af hoe jullie hiermee omgaan? En mocht dit weer ter sprake komen, wat zeg ik dan?
Alle reacties Link kopieren
Je moet doen wat je zelf wilt, dus als jij niet wil afspreken dan doe je het niet.
Maar ik vind het wel een beetje gezeur want je dochter kan ook van iemand anders een virus krijgen, op elk moment van het jaar.
Is het wel griep?

Als een kind zo ziek is dan heeft het toch helemaal geen fut om te spelen en gezellig te zijn. Dan is het alleen maar hangerig en wil meestal bij de ouder zijn..

Snottebellen en dat soort dingen zou ik niet uit de weg gaan. Dat is volgens mij onmogelijk als je eenmaal in kinderland beland bent. :rofl:
Ze hebben geen levensbedreigende ziekte hè?! Krijgen ze weerstand van, hup, spelen dus.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat het toch niet opzoeken?
Waarom zou je je kerstvakantie moedwillig verpesten?

Natuurlijk kunnen ze ook op school/kdv een verkoudheid oplopen maar dat is iets anders dan het opzoeken.
Die is gek. Ze moet toch een keer ziek worden” Beetje raar en egocentrisch.

Gewoon zeggen dat je hoopt dat ze snel opknappen en je ze volgende week weer ziet, mits iedereen weer beter is.

Ik zou niet ingaan op haar drogredenatie. Nooit doen.
Oh en als ze echt de griep hebben liggen ze in bed en hebben ze echt geen puf om te spelen. Verkoudheidjes en niesbuitjes worden te pas en te onpas griep genoemd, maar als je echt griep hebt dan piep je wel anders.
lolly-pop schreef:
27-12-2018 16:32
Ze hebben geen levensbedreigende ziekte hè?! Krijgen ze weerstand van, hup, spelen dus.
Eh nee hoor. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je dochter?
Zij wil haar kind bij jou thuis laten spelen? Kinderen snotteren en zitten zo alles onder te smeren. Zou er niet aan beginnen. Zometeen raak je zelf ziek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar niet alleen voor je dochter, maar ook voor jezelf geen zin in hebben. Tuurlijk kun je het nooit helemaal voorkomen om ziek te worden, maar je hoeft het ook niet op te zoeken als het niet nodig is toch? Niemand heeft er zin in om met Oud & Nieuw met griep in bed te liggen lijkt mij. Dat zou ik dan ook tegen je schoonzus zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet op pad gaan met hangerige kinderen maar expres niet langsgaan vind ik overdreven.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Zolang kinderen nog spelen is er meestal noet meer aan dw hand dan een flinke verkoudheid. Spelen kan dan dus gewoon. Bij ons kdv mogen kinderen dan trouwens gewoon komen, alleen niet met koorts of hangerigheid.
Alle reacties Link kopieren
kolfdekolf schreef:
27-12-2018 16:33
Je gaat het toch niet opzoeken?
Waarom zou je je kerstvakantie moedwillig verpesten?

Natuurlijk kunnen ze ook op school/kdv een verkoudheid oplopen maar dat is iets anders dan het opzoeken.
+1
Hannie85 schreef:
27-12-2018 16:36
Zolang kinderen nog spelen is er meestal noet meer aan dw hand dan een flinke verkoudheid. Spelen kan dan dus gewoon. Bij ons kdv mogen kinderen dan trouwens gewoon komen, alleen niet met koorts of hangerigheid.

TO WIL HET NIET. Zo moeilijk is het toch niet?

TO, gewoon niet verder op haar argumenten ingaan.
Ze spelen maar samen als iedereen terug genezen is.

Je hebt geen zin dat jouw kind ziek wordt en dat jij en je partner dan ook aangestoken worden.
Om maar te zwijgen over eventuele collega's, andere familie, ...

Volgende week ofzo weer een nieuwe kans.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
27-12-2018 16:40
TO WIL HET NIET. Zo moeilijk is het toch niet?

TO, gewoon niet verder op haar argumenten ingaan.
Jeetje met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle reacties Link kopieren
Waarom een antwoord geven, je hebt er geen zin in dus dat moet genoeg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geen zin is een legitieme reden. Maar het niet ziek willen worden is natuurlijk onzin. Als ze nu ziek zijn waren ze vorige week al besmettelijk. En als ze zo ziek zijn willen ze niet spelen. Dus als ze willen spelen zijn ze niet echt ziek én je kind is al met het virusje in aanraking geweest. Aangezien babys niet spelen zal het iig om een kindje ouder dan 1.5 gaan en kan het echt geen kwaad.
Hannie85 schreef:
27-12-2018 16:36
Zolang kinderen nog spelen is er meestal noet meer aan dw hand dan een flinke verkoudheid. Spelen kan dan dus gewoon. Bij ons kdv mogen kinderen dan trouwens gewoon komen, alleen niet met koorts of hangerigheid.
Maar volgens de OP hebben ze koorts. Dus mogen ze niet naar het kdv, of ze nu willen spelen of niet.
Waren dat de kerstdagen die onder de actviteiten vielen?
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 17:08
1.79% gewijzigd
lolly-pop schreef:
27-12-2018 16:34
Oh en als ze echt de griep hebben liggen ze in bed en hebben ze echt geen puf om te spelen. Verkoudheidjes en niesbuitjes worden te pas en te onpas griep genoemd, maar als je echt griep hebt dan piep je wel anders.
Dat is bij volwassenen ja. Maar kinderen zijn vaak anders ziek dan volwassenen.
Oh en griep en verkoudheidjes zijn niet goed voor de weerstand, integendeel.
Alle reacties Link kopieren
Met een gemiddelde incubatietijd van 3 dagen is jouw gezin precies ziek met oud en nieuw. Als jij al niet zelf ziek wordt, ben je aan het zorgen voor de rest van je gezin. Ik zou daar ook geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
grote kans wanneer ze vorige week al met elkaar gespeeld hebben, dat het virusje al lang is overgedragen.

Je bent vooral besmettelijk voor anderen voordat je ziek wordt, en in de begin perioden.

Wanneer je schoonzus en kinderen weer fit genoeg zijn om te komen spelen, zal het wel mee vallen met hun griep. Met echte griep lig je in bed met koorts. Zwaar verkouden is geen griep of beginnende griep, dat is een ander virus.

Er zwerven heel veel virussen rond in NL, op school, in de winkel, op werk, op de sportvereniging, etc. Dus helemaal ontlopen is echt onmogelijk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
27-12-2018 17:04
Maar volgens de OP hebben ze koorts. Dus mogen ze niet naar het kdv, of ze nu willen spelen of niet.
Dat schrijft TO. Maar een beetje moeder gaat toch niet met een kind met koorts de deur uit Die koorts lijkt me dus een gedachte van TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven