Cadeau ideeen voor 1e verjaardag dochter

02-01-2019 10:44 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wordt onze dochter 1 jaar en ik krijg veel vragen voor cadeau ideetjes. En wat vind ik dat lastig! We hebben al een zoon dus ook al veel speelgoed. Kunnen jullie met mij meedenken wat leuk voor haar is? We houden niet heel erg van plastic en geluid. Voorkeur gaat naar duurzamer speelgoed...
Alle reacties Link kopieren
Little dutch speelgoed :jump:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
kadobonnen zodat je zelf nuttige grotere zaken kunt aanschaffen?
Hobbelpaard!
Moet het per se speelgoed zijn? Mag het ook kleding of geld voor op de spaarrekening zijn? Je zegt zelf dat jullie al veel speelgoed hebben.
Alle reacties Link kopieren
Puzzels
Boeken (niet alleen kartonboekjes, maar mooie prentenboeken zoals over grote en kleine beer etc).
Duplo (wel plastic, maar mooi duurzaam)
Bijdrage voor een wobbel
Leuk speelgoed voor in bad
Smartmax! Hier een succes bij zowel de 1 jarige als haar grote broer.
Alle reacties Link kopieren
Een Holtziger of Ostheimer dier
Vingerverf
Muziekinstrumenten
Prentenboeken
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Alle reacties Link kopieren
Fruit.

Ik gaf m'n nichtje voor haar eerste verjaardag een banaan. Het kind was dolgelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
02-01-2019 11:09
Fruit.

Ik gaf m'n nichtje voor haar eerste verjaardag een banaan. Het kind was dolgelukkig.
https://m.youtube.com/watch?v=oBBQHExuuec Zoiets?
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter wordt binnenkort ook een. De mensen die om cadeau suggesties vragen, vraag ik geld over te maken op haar spaarrekening.

Verder, mocht het zo zijn dat je zelf weinig te besteden hebt. Vraag dan een bijdrage voor wat grotere en praktische dingen.
Duplo
Houten treintje met treinbaan (kan in delen gegeven worden)
Houten blokken
Badspeelgoed
Waterbaan
Vormenstoof
Loopwagen
Leren slofjes
Alle reacties Link kopieren
Owlette schreef:
02-01-2019 11:06
Smartmax! Hier een succes bij zowel de 1 jarige als haar grote broer.
Ken ik nog niet, heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor de ideeen! Kan er zeker wat mee! Zelf heb ik ook iets uitgezocht van Grimms om zelf te geven.

En de banaan... ach dochterlief eet alleen maar snoep 😉
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
02-01-2019 11:12
https://m.youtube.com/watch?v=oBBQHExuuec Zoiets?
Wat een leuk filmpje!

Ja zoiets, maar dan minder welbespraakt want ze was wat jonger.
Alle reacties Link kopieren
Poppendijn schreef:
02-01-2019 11:26
Dank allemaal voor de ideeen! Kan er zeker wat mee! Zelf heb ik ook iets uitgezocht van Grimms om zelf te geven.

En de banaan... ach dochterlief eet alleen maar snoep 😉
Grapje hoop ik? Het kind is nog geen 1.
Annelleke schreef:
02-01-2019 11:09
Fruit.

Ik gaf m'n nichtje voor haar eerste verjaardag een banaan. Het kind was dolgelukkig.

Wat schattig. :love:
Annelleke schreef:
02-01-2019 11:49
Grapje hoop ik? Het kind is nog geen 1.
O.M.G. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
02-01-2019 11:50
O.M.G. :rofl:
Wat is er zo grappig?
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
02-01-2019 11:09
Fruit.

Ik gaf m'n nichtje voor haar eerste verjaardag een banaan. Het kind was dolgelukkig.
:nut:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Keukentje, zand en watertafel, smartmax inderdaad.
Onze kinderen kregen voor hun eerste verjaardag:
- Hobbelpaard
- Keukentje (jaren mee gespeeld)
- Snijfruit van PlanToys
- Wheely Bug (de bij. Leuk ding waar ze tot ongeveer vier jaar op rond raceten)

Ook leuk:
- Smart Max
- Kapla (mijn persoonlijke favoriet. Mijn kinderen van twaalf spelen er nog steeds mee. Je kan het combineren met Lego/Duplo/ Schleich/ Sylvanian Families en anders gewoon los. Knikkerbanen, boerderijen en huizen hebben ze er mee gebouwd. Momenteel staat er een pyramide in de huiskamer. Gebouwd door mijn brugklasser en zijn kleine zusje. :heart: )
- Poppenwagen. Helaas is mijn dochter een belabberde poppenmoeder gebleken en zijn de poppen voorzien van kort haar (ze wilde kijken of het aan zou groeien) en is de poppenwagen verkocht. Het ding was een depot voor rommel.
Anders koop je boeken. Boeken zijn altijd goed. Mijn hummels vonden rond hun eerste Dikkie Dik fantastisch. Annie M.G. Schmidt is ook altijd goed. Floddertje, Otje, Pluk van de Petteflet, Dikkertje Dap deden het goed hier. Nog steeds eigenlijk, maar dan vooral bij mij.

Sprookjesboeken zijn ook leuk! Of Charlotte Dematons.
Alle reacties Link kopieren
Dank allen!!

Keukentje, blokkenwagentjes, mini loopfietsjes zijn allemaal al van de partij. Boeken hebben we al heel veel mooie maar Kun je nooit genoeg hebben. Welke boeken zijn evht een must? We hebben al gonnie, floddertje, rupsje, en heel veel kleine boekjes.

Smart max, Kapla, badspeelgoed en elektrische brio locomotiefjes voor de treinbaan staan op het lijstje.

Op de reactie over de snoep zal ik maar aannemen dat het een grapje is of mijn grapje was niet grappig genoeg 😳
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn oa 'We hebben er een geitje bij' en 'Ssst de tijger slaapt' favoriete boeken bij onze peuter.

Verder hebben we vanalles qua boekjes. ;-D
Onze 1 jarige bladert ook overal al wel in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven