Baby ontroostbaar krijsen.

07-01-2019 15:38 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen!

Mijn zoontje is op dit moment bijna 7 weken oud.
Sinds eergisteren heeft hij momenten dat hij ineens overstuur begint te huilen.
Maar ook gelijk krijsen.
Het overstrekt, loopt rood aan, trekt de beentjes op maar zijn geen gebalde vuistjes, en geeft ontzettend veel windjes.
Hij is bekend met reflux.. het klinkt als pijn maar kan dit reflux gerelateerd zijn?
Of zijn het de windjes?

Vanmiddag was het zo erg dat hij 2 uur lang nonstop heeft liggen krijsen/huilen op mijn arm.
1,5 uur daarvoor een fles gehad, schone luier..
Daarna heb ik hem een fles gedaan, en is hij uit vermoeidheid in slaap gevallen.

Hij was afgelopen weken ondanks de refluxklachten een tevreden jochie.
Ik geef hem HA nutrilon en inflacol.

Het maakt me zo onzeker, hij heeft nog nooit zoveel gehuild.

Hij slaapt nu trouwens ook overdag niet meer doordat hij spontaan wakker word na een half uur en begint te huilen.
Er is dus iets wat hem nu ook nog flink oververmoeid maakt.

Vanmiddag was het zo erg dat hij zelfs geen lucht meer kreeg.
Moet ik de huisarts hiervoor inschakelen?
Hij ligt nu te slapen met wakkere momentjes van 5 minuten..

Hij heeft meestal een dag tussen zn poepluiers zitten.
anoniem_380535 wijzigde dit bericht op 07-01-2019 15:50
10.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach wat sneu!! Je kunt altijd even overleggen met de huisarts, gewoon doen. Ik weet niets van reflux.

Maar kan hij wel poepen? Hier was dat het probleem. Orthiflor start (via internet bol) heeft heel erg goed geholpen (eigen initiatief). 2x per dag door zijn flesje gedaan. Hij lag na 2 dagen lachend in zijn wiegje. Nu wel weer wat meer moeite. Maar niet meer zoals het was.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja een kipkep kan ook fijn zijn. Dat is zo'n pittenzakje
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij buikrampjes heeft, wat ik deed bij mij dochtertje was fietsen met haar beentjes dat hielp wel bij haar
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als (veel) last van krampjes. Dat had ons kereltje ook, met het hoogtepunt rond de 8 weken. Wij hebben een bepaalde olie gekocht bij de apotheek, dit moesten we rondom z'n naveltje en onder z'n voetjes masseren. Dit hielp heel goed. Infacol hielp niet en vond ik ook echt troep, dat hebben we gauw weer weggegooid.

En fietsen en rondjes draaien met z'n beentjes, terwijl hij op z'n rug op mijn benen lag, dat hielp ook wel. Verder was er weinig aan te doen, heel zielig.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
07-01-2019 15:50
Ik denk dat hij buikrampjes heeft, wat ik deed bij mij dochtertje was fietsen met haar beentjes dat hielp wel bij haar
Maar hij maakt geen vuistjes of hoeft dat niet?
Het is wel een ruime tijd na zn voeding.. 1 uur ofzo!
Alle reacties Link kopieren
Krampjes. Herkenbaar op deze leeftijd. Zielig. Fietsbewegingen maken met beentjes.
Sterkte. Is nare periode.
Manonjayce schreef:
07-01-2019 15:51
Maar hij maakt geen vuistjes of hoeft dat niet?
Het is wel een ruime tijd na zn voeding.. 1 uur ofzo!
Niet alles wat op internet staat of in de boekjes moet je kindje doen ;-)
Mijn dochter overstrekte alleen maar en na van alles geprobeerd te hebben bleek het kma te zijn. Dochter had (en heeft nog) flinke scheten. Het is net een bootwerker.
Wat je zegt duidt wat mij betreft op krampjes en helaas zit je waarschijnlijk nog niet op het hoogtepunt.
Hou het in de gaten en kijk welke kleur zijn ontlasting heeft. Mocht de kleur veranderen trek direct aan de bel. Probeer eventueel Nutrilon tegen darmkrampen en als dat na 2 welen (ja helaas zo lang!) bel de huisarts
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
07-01-2019 15:58
Niet alles wat op internet staat of in de boekjes moet je kindje doen ;-)
Mijn dochter overstrekte alleen maar en na van alles geprobeerd te hebben bleek het kma te zijn. Dochter had (en heeft nog) flinke scheten. Het is net een bootwerker.
Wat je zegt duidt wat mij betreft op krampjes en helaas zit je waarschijnlijk nog niet op het hoogtepunt.
Hou het in de gaten en kijk welke kleur zijn ontlasting heeft. Mocht de kleur veranderen trek direct aan de bel. Probeer eventueel Nutrilon tegen darmkrampen en als dat na 2 welen (ja helaas zo lang!) bel de huisarts
Oh help..
Ik vind het ook zo wat om te beginnen met een nieuwe voedingssoort.
We zitten net sinds 2 weken op deze..

Het is op dit moment groen met kleine stukjes! (Sorry details)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt mij ook als krampjes ( maar even overleggen met ha om andere dingen uit te sluiten kan nooit kwaad). Wat mij bij beide kindjes hielp tegen krampjes was baby inbakeren in grote hydrofiel en dan je baby op zijn zijtje op jouw gestrekte onderarm leggen waarbij zijn hoofd op een wangetje in je hand rust. Houd je armen dan gestrekt voor je en zwaai/wieg het kindje rustig heen en weer. Ik deed dan altijd sssshhhhhhh en dat hielp. Werden ze beiden instant rustig van en als ik een tijdje doorging vielen ze in slaap. Op een gegeven moment wordt het zwaar en dan ging ik op puntje van bank zitten en rustte mijn armen op mijn benen en dan wiegde ik het met mijn benen heen en weer. Succes!
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 11:58
99.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Druppeltjeswater schreef:
07-01-2019 16:10
Klinkt mij ook als krampjes ( maar even overleggen met ha om andere dingen uit te sluiten kan nooit kwaad). Wat mij bij beide kindjes hielp tegen krampjes was baby inbakeren in grote hydrofiel en dan je baby op zijn zijtje op jouw gestrekte onderarm leggen waarbij zijn hoofd op een wangetje in je hand rust. Houd je armen dan gestrekt voor je en zwaai/wieg het kindje rustig heen en weer. Ik deed dan altijd sssshhhhhhh en dat hielp. Werden ze beiden instant rustig van en als ik een tijdje doorging vielen ze in slaap. Op een gegeven moment wordt het zwaar en dan ging ik op puntje van bank zitten en rustte mijn armen op mijn benen en dan wiegde ik het met mijn benen heen en weer. Succes!
Zal het proberen! Hopen dat ik zo sterk ben haha! 5 kilo voor je uithouden is niet niks haha!
Alle reacties Link kopieren
Krampjes, mijn zoontje heeft daar ook erg last van gehad.
Wat ik deed was blijven lopen met hem op mijn arm en maar sussen en neurien, uiteindelijk werd hij daar rustig van. Dan niet in bed leggen, dan begint hij na een paar minuten weer opnieuw met huilen.
Probeer eens een keer een extra voeding te geven als hij zo huilt, mijn zoon werd daar vaak ook rustiger van, sommige periodes zijn ze wat hongeriger.
Het is een hele vermoeiende periode, maar het word echt beter, succes.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 11:58
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk krampjes. Wat ook goed kan helpen is hem in een draagdoek tegen je aan dragen. Door de bewegingen, jouw warmte en ademhaling helpt het om te masseren en ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter huilde ook vreselijk rond die leeftijd. Ze stopte daar direct mee als we haar vasthielden zoals in het filmpje 'how to calm a crying baby' van dr Hamilton op youtube.

Voeding zou ik alleen in overleg met cb veranderen, omdat het vaak even duurt voor ze daar dan aan gewend zijn.
Hoe lang gebruik je al infacol?
Waarom weer een nieuw topic over hetzelfde onderwerp?
Alle reacties Link kopieren
Maar is het dus nu veel erger dan voorheen? Want twee van mijn vriendinnen hadden dit ook en hun kindjes hadden dus wel koemelkallergie. Daar zijn heel wat tranen onnodig voor vergoten omdat ze steeds weer werden weggestuurd onder het mom van krampjes/reflux etc. Als het erger wordt gewoon verwijzing voor de kinderarts vragen. Zo huilen is heel naar en stressvol. Dus sterkte voor jullie beiden!
Alle reacties Link kopieren
Ons dochtertje is nu 5 maanden en de periode die je omschrijft staat nog goed in mijn geheugen. Hard huilen, krijsen alsof ze nog nooit eten had gehad ...

Ik gaf haar altijd direct de borst (later de fles) en dat hielp.

Nu nog drinkt ze gerust 4 flessen leeg tussen 7.30 en 15 om vervolgens nog een beetje te drinken rond 19.30 uur.

Ik heb altijd maar gedaan wat haar stil kreeg en schijnbaar heeft ze sneller honger en niet een mooi ritme a 3 of 4 uur.

Oh die scheetjes, dat trappelen met beentjes heel herkenbaar... en ze kon stinken - ongelooflijk.
Het was rond 12 weken voorbij. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje kon niet poepen door de Infacol.
Ga je nu iedere week een topic hierover openen? Vorige week en op 24 december startte je een topic met precies hetzelfde onderwerp (Waarom niet daarin verder gaan?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven