Dreumes 13 maanden nachtvoeding

18-01-2019 17:03 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mama’s,

Mijn dreumes van 13 maanden wil nog vaak nachtvoeding. Ik heb het idee dat hun nu een gewoonte is geworden aangezien hij niet gulzig zijn fles leegdrinkt in de nacht.
Vanaf vier maanden sliep hij keurig door, maar vanaf dat hij een maand of 7 was begon het te rommelen. Ene keer ziek, andere keer nachtvoeding of sliep hij weer door. Hij is vanaf november veel zien geweest en eigenlijk vanaf toen slaapt hij niet meer door. Meestal komt hij rond een uur of 2 in de nacht en na een flesje is hij weer stil en slaapt hij verder. Heb niet het idee dat hij dit echt nodig heeft. Overdag krijg hij echt genoeg en voordat hij naar bed gaat rond 19:00/19:30 krijg hij nog een fles 200 ml met 2 schepjes pap.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Zoon hier heeft tot hij 2jr en een maand was nog een laatste fles en een nachtvoeding gehad, toen wilde hij van de een op de andere dag niet meer.

Geen tips dus, maar de bemoedigende woorden dat het vroeger of later wel goed komt.
Tja, hoe erg is het?

Je kunt gewoon stoppen met het gebruik van flessen. Dan wordt drinken 's nachts meteen veel minder interessant.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen lekker flesje erin en weer verder tukken. Hij is net een jaar. Volgens mij is doorslapen niet een vaststaand gegeven. Gaat met vallen en opstaan ;)
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 11:55
99.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon heeft tot 2 jaar oud nog bijna elke nacht een fles en een banaan weggewerkt. Daarvoor sliep hij wel een poos tot een uur of 6. En toen een lange tijd met een fles en een banaan. En bij erge honger heb ik ook wel eens een boterham gemaakt. Ik geloof niet zo dat het gewoonte is of aangeleerd, wij worden toch ook niet wakker om dingen te doen die we leuk vinden? Je wordt wakker vanwege een behoefte zoals plassen, dorst, pijn of dus honger. En dan kun je ervoor kiezen daar niet in te voorzien en of wel. Voor mij werkte het het beste er wel in te voorzien. Maar als je denkt dat je kind het niet nodig heeft kun je water gaan aanbieden om te kijken of dat ook voldoet.
Maartje2016 schreef:
18-01-2019 18:06
Zoon hier heeft tot hij 2jr en een maand was nog een laatste fles en een nachtvoeding gehad
Mijn oudste had volgens mij tot 2,5 of zo nog een late fles. Overdag ging er toch echt genoeg eten in, maar dat flesje ging ook op. En ineens was het klaar.

Niet teveel over nadenken TO en gewoon geven. Gaat vanzelf weer over.
aikidoka schreef:
18-01-2019 19:48
Onze zoon heeft tot 2 jaar oud nog bijna elke nacht een fles en een banaan weggewerkt. Daarvoor sliep hij wel een poos tot een uur of 6. En toen een lange tijd met een fles en een banaan. En bij erge honger heb ik ook wel eens een boterham gemaakt. Ik geloof niet zo dat het gewoonte is of aangeleerd, wij worden toch ook niet wakker om dingen te doen die we leuk vinden? Je wordt wakker vanwege een behoefte zoals plassen, dorst, pijn of dus honger. En dan kun je ervoor kiezen daar niet in te voorzien en of wel. Voor mij werkte het het beste er wel in te voorzien. Maar als je denkt dat je kind het niet nodig heeft kun je water gaan aanbieden om te kijken of dat ook voldoet.
:kneel:

Dit allemaal inderdaad. Hier precies hetzelfde. Met anderhalf ofzo was het klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben bij dochter vanaf een jaar of 1 een tuitbeker met water in bed gezet. Kon ze zelf wat drinken als ze dorst had. Wie weet is dat nog een idee?
Alle reacties Link kopieren
De OP zou ik ook geschreven kunnen hebben, lees dus even mee. Zelf geen tips helaas.

Hier de afgelopen weken zelfs weer 2 nachtvoedingen maar dat komt hopelijk omdat ze flink ziek geweest is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven