hotel met baby: hoe?

22-01-2019 20:36 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
hier kom ik weer met mijn wereldprobleem:

door het topic over de wereldreis met kleine kinderen heb ik bedacht dat ik ook met baby en man er tussenuit wil.
Alleen geen 3 maanden maar een nachtje, en niet op wereldreis maar gewoon naar Scheveningen/katwijk/egmond oid.

Maar toen begon ik me af te vragen: hoe doe je dat met een baby in een hotel? Je boekt geen driepersoonskamer, want die baby die gaat natuurlijk nog niet in een echt bed. Je kunt natuurlijk reiswieg of campingbedje meenemen had ik zelf bedacht, maar boek je dan een kamer voor twee personen?

Daarnaast: is het uberhaupt wel slim? Wordt je niet gelynched door andere hotelgasten die het helemaal niet zo knap van mijn baby vinden dat hij een nieuw huiltje heeft als dat ik dat vind….? (baby is bijna 12 weken)

iemand ervaring hiermee?
Je boekt een 2 persoonkamer en besteld een campingbedje erbij. Zo moeilijk is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij nemen ze vanaf kleins af aan al mee. Gewoon 2 persoonskamer met ruimte voor campingbedje. Even overleggen met hotel of je m zelf meeneemt of zij hem plaatsen (ze hebben er vaak wel een paar).

Vanaf kind 2 vaak wel familiekamer.
Neem een waterkoker mee of een flessenwarmer als je flesvoeding geeft, makkelijk de fles maken.

Als je kind elke nacht alles bij elkaar krijst (wat voor reden dan ook) zou ik in een huisje gaan zitten ipv hotelkamer.
Maar dat deden die van mij niet dus is altijd prima gegaan.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
22-01-2019 20:38
Je boekt een 2 persoonkamer en besteld een campingbedje erbij. Zo moeilijk is dat niet.
Dat dus.
Ik zou zelf een huisje of appartement boeken. Dan kan je als baby (theoretisch :P) in bedje zou slapen nog elders zitten, bvb s avonds. Dat is leuker.

Maar anders gewoon tweepersoonskamer en aangeven dat je een baby bij je hebt, campingbedje erbij, klaar.

En geen rekening houden met andere gasten. Het is een baby. Die huilen wel eens. Je wil dat zelf ook niet te lang dud je doet er aan wat je kunt, meer kan je niet doen.
Ik nam liever mijn eigen matrasje mee, want niet elk hotel heeft hetzelfde idee over wat als een matras kan functioneren.
Het kan prima, in een hotel met een baby.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik voor een huisje gaan i.p.v. hotel. Als je kind het 's nachts dan op de heupen krijgt en gaat krijsen om het een of ander, dan hoef je je in ieder geval niet druk te maken om de andere gasten en de gehorige muren.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Appartementje met aparte kamer.

Kind slaapt waarschijnlijk vreselijk vroeg dus anders zit je in 't pikdonker doodstil vanaf 20u 's avonds. Of moet je zelf ook naar bed op 't moment dat kind gaat slapen.


En bespaar het de andere gasten als je kind om 3u 's nachts elke nacht zijn keel openzet.

Ik wil best wat gehuil trotseren 's avonds of 's ochtends, maar niet de halve nacht of midden in de nacht.
En al helemaal niet als je het dus op voorhand kan voorzien.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 20:48
39.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je boekt een 2 persoonkamer en besteld een campingbedje erbij. Zo moeilijk is dat niet.
thanks! dat wilde ik weten, of het inderdaad zo simpel was als ik dacht (ja dus)
Als je kind elke nacht alles bij elkaar krijst (wat voor reden dan ook) zou ik in een huisje gaan zitten ipv hotelkamer
doet hij normaal niet (maar gegarandeerd dus wel als we in een hotel zijn). Huisje vind ik voor 1 nacht eigenlijk niet echt een optie, ik wil er gewoon een nachtje tussenuit, huisje is toch meestal voor een weekend/week
En geen rekening houden met andere gasten. Het is een baby. Die huilen wel eens. Je wil dat zelf ook niet te lang dud je doet er aan wat je kunt, meer kan je niet doen.
goede tip, zou het zo zijn dat ik nooit meer hier op het forum terugkom: hou de krant in de gaten "vrouw gelynched door woedende 'hotel-mob'" dat was ik dus!
Je boekt een 2 persoonskamer en laat de baby thuis bij de oppas. :hihi:

Nee, inderdaad gewoon een campingbedje bij bestellen.
Ik denk dat veel hotelkamers wel goed geisoleerd zijn eigenlijk. Of is dat een rare aanname?
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
22-01-2019 20:46
Appartementje met aparte kamer.

Kind slaapt waarschijnlijk vreselijk vroeg dus anders zit je in 't pikdonker doodstil vanaf 20u 's avonds. Of moet je zelf ook naar bed op 't moment dat kind gaat slapen.

Onze baby heeft eigenlijk gewoon geen echt slaapritme, dus wij zeulen hem gewoon overal mee, hij gaat dus pas naar bed als wij naar bed gaan, de rest van de tijd is hij bij ons (box, draagdoek, kinderwagen)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon lekker een weekendje Centerparcs of Landal doen. Ik zou een hotel met een baby echt niet heel relaxed vinden. Er is ook niks te doen, bij CP of Landal kan je vaak nog zwemmen of een wandeling over het park maken.
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
silent-witness schreef:
22-01-2019 20:40
Wij nemen ze vanaf kleins af aan al mee. Gewoon 2 persoonskamer met ruimte voor campingbedje. Even overleggen met hotel of je m zelf meeneemt of zij hem plaatsen (ze hebben er vaak wel een paar).

Vanaf kind 2 vaak wel familiekamer.
Neem een waterkoker mee of een flessenwarmer als je flesvoeding geeft, makkelijk de fles maken.

Als je kind elke nacht alles bij elkaar krijst (wat voor reden dan ook) zou ik in een huisje gaan zitten ipv hotelkamer.
Maar dat deden die van mij niet dus is altijd prima gegaan.
Ik schrik elke keer zo van je motto ;-D Zie ik opeens m’n naam staan.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
On topic: campingbedje en gaan met die banaan.
Hallo?!
SmoesDePoes schreef:
22-01-2019 20:51
Ik zou gewoon lekker een weekendje Centerparcs of Landal doen. Ik zou een hotel met een baby echt niet heel relaxed vinden. Er is ook niks te doen, bij CP of Landal kan je vaak nog zwemmen of een wandeling over het park maken.
Dat kan, maar met een minibaby zoals Florence omschrijft die overal mee naartoe gaat maakt het niet zo uit.

En zwemmen is niet echt relaxt met een minibaby vond ik.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
22-01-2019 20:50
Ik denk dat veel hotelkamers wel goed geisoleerd zijn eigenlijk. Of is dat een rare aanname?
Helaas is dat niet zo. Soms heb je zelfs een kamer met een tussendeur naar een andere kamer (die dan wel op slot zit, maar wel geluid doorlaat).
Ik zou het hotel laten weten dat je een baby meeneemt, kunnen ze je een kamer geven met zo min mogelijk buren. Een krijsende baby in de kamer naast je is toch pure hel. Ik zou om een andere kamer vragen als ik dat zou hebben.
.
Wij gaan dit weekend een nachtje weg met baby naar Bergen aan zee. Hebben via air b&b een appartement geboekt met 2 slaapkamers. Nemen zelf een camping bedje mee.

Wilden eigenlijk ook naar een hotel maar zoals hierboven al is gezegd heb je dan vaak alleen een bed met een bureau + stoelen. Niet echt een lekker zitje.

Zal maandag mn ervaring plaatsen!
Alle reacties Link kopieren
Vlinders90 schreef:
22-01-2019 20:56
Wij gaan dit weekend een nachtje weg met baby naar Bergen aan zee. Hebben via air b&b een appartement geboekt met 2 slaapkamers. Nemen zelf een camping bedje mee.

Wilden eigenlijk ook naar een hotel maar zoals hierboven al is gezegd heb je dan vaak alleen een bed met een bureau + stoelen. Niet echt een lekker zitje.

Zal maandag mn ervaring plaatsen!
Dat heb je natuurlijk helemaal zelf voor het kiezen, of je een kamer met of zonder zitje boekt en of die kamer groot of klein is.
impala wijzigde dit bericht op 22-01-2019 20:58
0.89% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Vlinders90 schreef:
22-01-2019 20:56
Wij gaan dit weekend een nachtje weg met baby naar Bergen aan zee. Hebben via air b&b een appartement geboekt met 2 slaapkamers. Nemen zelf een camping bedje mee.

Wilden eigenlijk ook naar een hotel maar zoals hierboven al is gezegd heb je dan vaak alleen een bed met een bureau + stoelen. Niet echt een lekker zitje.

Zal maandag mn ervaring plaatsen!
heel graag! ik vind Bergen aan zee namelijk eigenlijk ook wel een prima optie
Alle reacties Link kopieren
Eerste keer in een hotel was dochter net 4 weken oud. We hadden een bruiloft in het hotel in Nederland en bleven toen ook maar slapen. Dochter niet meegenomen naar de feestzaal. Zij bleef op de kamer, met telkens iemand van mijn familie erbij. Ze deed het heel goed, amper gehuild. Wij hebben haar toen overigens in haar reiswieg laten slapen. Twee weken geleden (4,5 maand oud) op vakantie geweest in Spanje en daar in het hotel van tevoren om eem campingbed gevraagd. Heb daarna extra dekens gevraagd omdat dat matrasje erg hard aanvoelde. Ook daar heeft ze goed geslapen gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
22-01-2019 20:52
Ik schrik elke keer zo van je motto ;-D Zie ik opeens m’n naam staan.
Hee tja het waren jouw woorden :rofl:
Not my circus, not my monkeys
Heb je een huilbaby: niet doen.
Anders gewoon gaan. Wij namen altijd wel of ons eigen reisbedje mee, of het (extra dikke) matrasje. In hotels ligt je baby vaak op de harde bodemplaat waar alleen een vliesje plastic op zit. En qua hygiëne was ons eigen matrasje ook fijner vond ik.
Oja! Wil je dit vaker doen, overweeg dan een Deryan! Die past op elke kamer en je kindje ligt fijn beschermd. Is makkelijk op te vouwen en in 2 tellen opgezet. Wij sleepten dat ding echt overal mee naar toe 👍🏻
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met zo'n kleintje een hotel appartement nemen . Kun je het savonds iig nog gezellig maken met wat hapjes, drankje, leuke film. Alle geneugten van een hotel maar je eigen ding
Alle reacties Link kopieren
zon campingbedje heeft vaak geen mogelijkheid tot matrasje 'bovenin', ik weet niet hoe het anders te omschrijven. dus je kindje van 12 wk ligt dan laag. Ons zoontje vond dat toentertijd (hij was toevallig toen ook 12 wk) echt niet te doen, hele nacht bleren.
dus je kan beter je eigen wiegje meenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven