Boekentip jongen 7 jaar

07-03-2019 08:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een leuk boek voor ons neefje van 7 jaar. Hij heeft op school (groep 4) veel moeite met lezen en van huis uit wordt er weinig (voor) gelezen. Hij heeft bergen met speelgoed en een iPad, maar weinig boeken, dus dat lijkt ons een leuk/goed cadeau om te geven. Interesses liggen bij Pokémon en minecraft, dus niet echt onderwerpen waar veel boeken over te vinden zijn. Is een stripboek een goed idee of juist iets van een avi-boekje?
Vindt hijzelf boeken wel leuk om te lezen anders ligt je cadeau alleen maar te verstoffen.

Geef hem anders het Pokémon tijdschrift,leest hij iets wat zijn interesse heeft.

http://magazines.panininederland.com/co ... lpoke.html
Of een Minekraft tijdschrift abonnement

https://www.kinderbladen.nl/abonnements ... craft.html
Alle reacties Link kopieren
poppiejoppie schreef:
07-03-2019 08:13
Vindt hijzelf boeken wel leuk om te lezen anders ligt je cadeau alleen maar te verstoffen.

Geef hem anders het Pokémon tijdschrift,leest hij iets wat zijn interesse heeft.

http://magazines.panininederland.com/co ... lpoke.html
Ja, hij houdt (soms) wel van lezen. We willen zijn interesse voor lezen ook een beetje verder aanwakkeren. Dat tijdschrift vind ik een goed idee, ik denk dat hij dat heel leuk gaat vinden!
Alle reacties Link kopieren
poppiejoppie schreef:
07-03-2019 08:15
Of een Minekraft tijdschrift abonnement

https://www.kinderbladen.nl/abonnements ... craft.html
Ook een leuk idee! Misschien kunnen we eerst een los nummer geven en kijken wat hij daarvan vindt!
Alle reacties Link kopieren
Veel kinderen krijgen meer interesse in lezen met een Donald Duckje. Een proefabonnement kan een leuk cadeau zijn? Er zijn ook pockets van met allerlei onderwerpen (Mickey als detective, of Donald als superheld)
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook minecraftboeken met voorbeelden om dingen te bouwen enzo. Mijn kinderen vinden die leuk om regelmatig te bekijken. Zo is het niet direct een leesboek, maar leest hij wel.
Die tijdschriften zijn ook een goed idee. Donald duckjes werden hier op die leeftijd echt verslonden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
07-03-2019 08:35
Er zijn ook minecraftboeken met voorbeelden om dingen te bouwen enzo. Mijn kinderen vinden die leuk om regelmatig te bekijken. Zo is het niet direct een leesboek, maar leest hij wel.
Die tijdschriften zijn ook een goed idee. Donald duckjes werden hier op die leeftijd echt verslonden.
Ja, leuk he die Duckjes, hier hele dozen tegelijk, had er nog honderden van vroeger. We wisten nooit hoe hard we naar de voordeur moesten rennen vroeger als de nieuwe door de brievenbus kwam :-D
En kind is er nu ook helemaal weg van. Sterker nog, in groep 2 wilde ze dolgraag naar groep 3 om goed te leren lezen zodat ze eindelijk eens de tekst kon gaan lezen bij al die leuke plaatjes :-P
Ik stem echt voor een Donald Duck abonnement. Dat geeft zoveel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wil deze jongen een boek als kado? of is het een statement van jullie naar zijn ouders???
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat je op marktplaats 100 oude donald duckjes kocht voor de vakantie. En dat ze dan na de eerste week (waarin je je kind niet hoorde of zag) al uit waren :D
En dan die hele stapel ruilen bij andere ouders.
Heerlijk!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
De boomhut met (zoveel) verdiepingen! Is een hele reeks. Veel plaatjes. En ik als volwassene vind t super leuk om voor te lezen. Echt grappig.
Ja de boomhut wilde ik ook zeggen. Zo grappig en leest erg makkelijk door veel ondersteunende plaatjes. Heb je toch echt een boek ipv een strip en het is een hele serie, dus als hij het leuk vindt, kan hij er nog veel meer lezen.
Ik vind de boomhut zelf ook echt leuk!
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
07-03-2019 09:25
Ja de boomhut wilde ik ook zeggen. Zo grappig en leest erg makkelijk door veel ondersteunende plaatjes. Heb je toch echt een boek ipv een strip en het is een hele serie, dus als hij het leuk vindt, kan hij er nog veel meer lezen.
Ik vind de boomhut zelf ook echt leuk!
Ik kwam ook de boomhutboeken melden. =)
Mijn zesjarige (groep 3) leest ze tegenwoordig zelf en ligt regelmatig dubbel. Hij heeft volgens mij serieus het gevoel dat Andy en Terry zijn vrienden zijn. :biggrin:

Dolfje Weerwolfje is ook leuk en goed zelf te lezen.
MarvelousMrsMaisel schreef:
07-03-2019 09:08
De boomhut met (zoveel) verdiepingen! Is een hele reeks. Veel plaatjes. En ik als volwassene vind t super leuk om voor te lezen. Echt grappig.
Ook mijn tip.
Of de boeken van Geronimo Stilton.
Donald Ducks zou ik ook van Marktplaats halen. Of op de markt of een kringloopwinkel. Daar heb je er vaak 4 voor een euro. Een abonnement vind ik echt duur.
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
07-03-2019 08:53
Ja, dat je op marktplaats 100 oude donald duckjes kocht voor de vakantie. En dat ze dan na de eerste week (waarin je je kind niet hoorde of zag) al uit waren :D
En dan die hele stapel ruilen bij andere ouders.
Heerlijk!
Ja dit ja :heart:
Alle reacties Link kopieren
Niek de Groot Brokkenpiloot (er is een hele serie van) is ook erg grappig, met hilarische plaatjes en tussendoor tekst.
Alle reacties Link kopieren
Als hij veel moeite met lezen heeft en weinig leeservaring, zou ik zeker niet met de boomhut-serie aankomen. Te dik en onoverzichtelijk, hoe leuk verder ook. Als kinderen te vroeg met boeken beginnen waar ze nog niet aan toe zijn, ontneem je ze alle leesplezier en dat is erg moeilijk terug te krijgen op latere leeftijd.

Donald Duck-junior is leuk en voor hem waarschijnlijk beter geschikt dan de gewone Donald Duck.

De Effies-serie van Vivian den Hollander is leuk als hij van voetbal houdt. Echte beginnersboeken voor kinderen in eind groep 4.
Alle reacties Link kopieren
Boomhut is zekee leuk maar voor moeilijke lezee misschien niet heel moriverend. Bij onze sxhoolbiek staan ze bij AVI eind-6.

Ik zou zwker Donald Duck doen !
Lizzy75 schreef:
07-03-2019 11:04
Als hij veel moeite met lezen heeft en weinig leeservaring, zou ik zeker niet met de boomhut-serie aankomen. Te dik en onoverzichtelijk, hoe leuk verder ook. Als kinderen te vroeg met boeken beginnen waar ze nog niet aan toe zijn, ontneem je ze alle leesplezier en dat is erg moeilijk terug te krijgen op latere leeftijd.

Donald Duck-junior is leuk en voor hem waarschijnlijk beter geschikt dan de gewone Donald Duck.

De Effies-serie van Vivian den Hollander is leuk als hij van voetbal houdt. Echte beginnersboeken voor kinderen in eind groep 4.
Junior is meer groep 3 toch?
Zo tegen het einde van groep 4 de gewone Donald Duck. Het leuke is dat het korte verhaaltjes zijn en elke week wat nieuws. Een boek leest hij 1x, of niet, en dat is het dan.
Oja, en als je een wat goedkoper abonnement wil: Donald Duck Extra. Dan krijgt hij 1x per 4 weken een tijdschrift.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Vriendlief is Donald Duck lezer. :-D We hebben vorig jaar al eens een stapel Donald Ducks aan ons neefje gegeven. Dat was toen nog geen succes, maar misschien inmiddels wel. We hebben er genoeg liggen, dus zullen er nog eens een paar aan hem geven. Ruimt gelijk ook lekker op!
Ik heb net in de winkel Pokemon magazine gekocht, daar staan ook leuke puzzeldingen enzo in zag ik. Ik denk dat dit wel eens een grote hit zou kunnen zijn bij neefje! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad voor dat Pokemon-tijdschrift gaan, als hij niet echt een lezer is dan is het in mijn ogen juist veel slimmer om iets te nemen wat aansluit bij zijn hobby. Een gewoon leesboek zal hij denk ik snel links laten liggen en als zijn ouders niet voorlezen zullen ze jouw cadeau ook niet voorlezen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Rudolftherednosereindeer schreef:
07-03-2019 11:10
Boomhut is zekee leuk maar voor moeilijke lezee misschien niet heel moriverend. Bij onze sxhoolbiek staan ze bij AVI eind-6.
Mijn moeilijke lezers smullen er juist van (ben juf van gr 4)

Geronimo stilton is ook erg leuk, maar je moet wel oppassen welke je neemt. Er Is veel niveauverschil.

Succes met iets uitzoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven