Koeka voetenzak, maxi cosi zak, buggyzak.. Snap er niks van

18-03-2019 11:55 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, dus een stomme vraag misschien, maar ik heb nog helemaal geen ervaring met babies.
Ik vind de Koeka voetenzakken erg mooi (en ja, ik ben het type dat het op uiterlijk uitkiest).
Maar ik snap dus echt geen reet van de verschillen overal tussen, en op de website staat vrij weinig info.
Wat is handig voor een mei kindje? Dus een lente en zomer baby?
Waarschijnlijk is het dan wat warm voor in de reiswieg/wandelwagen, of is het dan ook nog prettig?
Het fijnst zou zijn als het ook bruikbaar is voor in de buggy, als kind dus iets ouder is. Passen ze er dan nog in?

Wie helpt? :mrgreen:
-
Nou, ik heb er nooit eentje gehad of gebruikt ;-D

Volgens mij heb je ze pas nodig als je niet meer de wagenbak gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Die voor de buggy is een stuk groter dan voor de maxi Cosi dus die kan je niet door elkaar gebruiken. Ik ben wel fan van de maxi Cosi zak omdat je hem ook als slaapzakje in de kinderwagen kunt gebruiken en je baby zo in de zak op kunt tillen en bijvoorbeeld op schoot kunt houden als het fris is. Ook past hij in een babyschaal fietsstoeltje daar gebruik ik ze ook voor.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dit model: https://www.wehkamp.nl/koeka-antwerp-vo ... lsrc=aw.ds?

Die is geschikt voor in de maxi-cosi (of autostoeltje groep 0 van een ander merk), want gaten voor de gordeltjes.

Mijn ervaringen:
Temperatuur: in de zomer veel te warm, dan liever een los dekentje. In najaar en winter prima.
Maat: paste hier tot ongeveer maat 68-74? Bij een mei baby past het dan dus nog net wel/ of al lang niet meer in de winter. Ik zou de gok niet nemen...
Wandelwagen/ reiswieg: kan wel, maar misschien ook veel te warm in de zomer. Wellicht is een lakentje en dekentje van koeka (als je dat mooi vindt) dan handiger
Buggy: nee, daarvoor is ie niet bedoeld, want te klein, heb je weer andere voetenzakken voor, kun je vaak bij de buggy of combi-wandelwagen kopen
Alle reacties Link kopieren
En dit is de grote: kinderen/koeka-voetenzak-maxi-cosi-zak- ... #p29714679

Voor in de buggy (of de wandelwagenopzet van je combi-wagen).

Twee verschillende zakken dus, deze grote krijg je waarschijnlijk niet in de maxi-cosi of wanderwagenbak gepropt...
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind is 3,5 maand, van december dus, en ik heb zo’n voetenzak nog nooit gebruikt. Als ze zo klein zijn liggen ze in de bak in een slaapzak/pakje/dekentje. In de Maxicosi doe ik gewoon een deken over haar benen, daar kan ze er toch niet onder komen of zo.

Ik zou dit soort dingen niet kopen voordat de baby er is. Dan ontdek je vanzelf wat je wel graag zou willen/handig vindt, en tegenwoordig heb je bijna alles met een dag in huis. Zeker omdat je nog niet weet hoe groot een kind is, wat voor weer het dan is etc. Een collega van mij kreeg een mei baby en toen was het ineens bijna een maand 25+ graden. Die had weinig kleine wollen wikkeldekentjes nodig :-).

En laat je niet te veel afleiden door de naam. Je hebt bv ook boxpakjes/onesies/luierpakjes/trappelpakjes. Is allemaal hetzelfde. En voor hele kleintjes zijn zelfs pyama’s gewoon hetzelfde, want die slapen in hun kleren. Hetzelfde met bv trappelzak/slaapzak, ook gewoon hetzelfde.

(En dat je dingen uitzoekt op hoe ze er uit zien is toch prima? Ik heb ook een box en kinderstoel gekocht die ik mooi vind hoor, die ding staan ook jaren in mijn woonkamer. Zolang het maar niet totaal onpraktisch is, maar dat leer je snel genoeg af met een baby :proud: ).
Phloxx schreef:
18-03-2019 11:55
Oke, dus een stomme vraag misschien, maar ik heb nog helemaal geen ervaring met babies.
Ik vind de Koeka voetenzakken erg mooi (en ja, ik ben het type dat het op uiterlijk uitkiest).
Maar ik snap dus echt geen reet van de verschillen overal tussen, en op de website staat vrij weinig info.
Wat is handig voor een mei kindje? Dus een lente en zomer baby?
Waarschijnlijk is het dan wat warm voor in de reiswieg/wandelwagen, of is het dan ook nog prettig?
Het fijnst zou zijn als het ook bruikbaar is voor in de buggy, als kind dus iets ouder is. Passen ze er dan nog in?

Wie helpt? :mrgreen:
Lastig he! Ben gewoon naar de Prenatal geweest voor advies. Wij hebben voor ons meikindje een voetenzak van Jolein gekocht, voor in de maxi cosi autostoel. Beetje vergelijkbaar met die van Koeka, alleen wat goedkoper dus mochten we die niet lang gebruiken is het ook geen probleem. In mei kan het nog best koud zijn en baby’s kunnen in het begin hun temperatuur niet altijd goed zelf vasthouden.

Daarnaast hebben we ook een voetenzak voor in de kinderwagen, zat bij onze Joolz erbij. Die voetenzak heb je eigenlijk pas nodig als ze uit de reiswieg zijn gegroeid, na 6 a 7 maanden en gebruik je niet in de maxi cosi autostoel.

Verder heb ik nog een dun gebreid dekentje aangeschaft mocht de voetenzak voor in de maxi cosi autostoel te warm zijn in de zomer.
Ik had een voetenzak (zat bij de kinderwagen die overnam),die ik geloof ik wel 2 keer gebruikt heb. Het is vast heel handig, maar op de een of andere manier kwam ik met 4 kinderen nooit in een situatie, waarin het handig zou zijn geweest. Skipakken en dikke gevoerde regenbroeken wel heel veel gebruikt. Voor de maxicosi een deken.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken de voetenzak vanaf dat ons jongetje een maand of.. 4 was, denk ik. Voor in de babyschaal in de fietskar en voor in de kinderwagen. In de autostoel vond ik de voetenzak erg onhandig (veel te groot/nam te veel ruimte in), dat komt de zithouding van je kleintje niet ten goede :) En in de reiswieg van de kinderwagen heb je de voetenzak nog niet nodig (geen ruimte en dekentje veel handiger). Onze jongen zit sinds kort in de 'gewone' kinderstoel van de kinderwagen (wel nog steeds horizontaal) en daarvoor is de voetenzak wel heel fijn.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
In de winter in een maxi cosi kan het denk ik wel handig zijn. In de winter in de kinderwagen als kindje dan in het zitje past wellicht ook.

Ik heb er geen en nog niet gemist tot op heden. Baby is 6mnd dus de hele winter gehad en gewoon een klein dekentje over de maxicosi voldeed prima. Met een meibaby zou ik nu niks aanschaffen en misschien in de herfst een voetenzak voor in de wandelwagen kopen als je die veel gebruikt. Voor maxicosi zou ik het dan niet meer doen. Ja, je kind zit er dan nog wel de hele winter in maar ik loop nooit langer dan een minuut of twee buiten met baby in maxicosi, anders pak ik altijd de kinderwagen (met wieg of zitje), dus zou mij het geld niet waard zijn.

Als je wel veel met kindje in maxicosi buiten loopt is het misschien wel handig maar dat ga je pas merken als je baby er is.
Ik had aanvankelijk geen voetenzak voor de maxicosi voor mijn juli-kind, maar uiteindelijk toch een gekocht. Het waait altijd op onze galerij, dus dat leuke dekentje waaide steeds weg :)
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is van eind november en wij hebben gekozen voor een omslagdoek van Snoozebaby. Kunnen de beentjes in en zit een capuchon op. Maar nu ze wat groter is slaan we hem gewoon als een dekentje om haar heen. Haar grote neef van 7 maanden heeft wel lang in de voetenzak in de maxi cosi gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een winterbaby, en de zak voor in de maxi cosi veel gebruikt. Die had gaten voor de gordeltjes, dus dat eruit tillen wat ik hierboven ergens las kon daar niet mee. Ze groeien wel eerder uit zo'n zak, dan uit de maxi-cosi zelf. Dochter past nog prima in de maxi-cosi, maar die zak heb ik vanaf de herfst al niet meer kunnen gebruiken. Ik heb nu gewoon een losse deken in de auto, werkt ook prima.

In de wandelwagen had ik een skipakje, dat was heerlijk warm. Zou voor een zomerbaby daar alleen niet voor kiezen, dan zijn losse dekentjes veel handiger.
In de buggy (waar ze vanaf 7 maanden in zat bij ons) gebruiken we een voetenzak die bij de kinderwagen hoort. Dat vind ik wel een enorme aanrader, superwarm omdat er geen wind doorheen komt, ook als het vriest. Ik zie wel kinderen met de beentjes onder een dekentje, maar dat lijkt me toch minder warm. De voetenzak is supergroot, dus daar past ze ook komende winter nog wel in.

In jouw geval (mei-kindje) zou ik voor losse dekentjes gaan voorlopig, daar kom je sowieso de periode tot aan de herfst mee door. Mocht je bij je kinderwagen een voetenzak krijgen voor in het buggy-deel, zeker doen (of een van koeka kopen als je die mooier vindt). Maar je kunt ook wachten tot er goede aanbiedingen zijn, je hebt hem voorlopig nog niet nodig. In de herfst kun je dan kijken of een maxi-cosi zak nog de moeite is, ik kreeg hem zelf toen dochter 8 maanden was niet meer dichtgeritst.
anoniem_1630 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 13:33
0.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_1630 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 13:34
Reden: Foutje
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
18-03-2019 11:55
Oke, dus een stomme vraag misschien, maar ik heb nog helemaal geen ervaring met babies.
Ik vind de Koeka voetenzakken erg mooi (en ja, ik ben het type dat het op uiterlijk uitkiest).
Maar ik snap dus echt geen reet van de verschillen overal tussen, en op de website staat vrij weinig info.
Wat is handig voor een mei kindje? Dus een lente en zomer baby?
Waarschijnlijk is het dan wat warm voor in de reiswieg/wandelwagen, of is het dan ook nog prettig?
Het fijnst zou zijn als het ook bruikbaar is voor in de buggy, als kind dus iets ouder is. Passen ze er dan nog in?

Wie helpt? :mrgreen:
Ik ook hoor, niks mis mee :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik dan het Oslo model kies, dat is speciaal voor de buggy. Volgens de website moet dat kunnen van 6-36 maanden leeftijd. Mij lijkt zo'n zak warmer en prettiger dan een dekentje in de winter. In de zomer is een dekentje dan voldoende.

Dank voor alle reacties!
-
Alle reacties Link kopieren
Er zal trouwens heel veel gewandeld worden met baby, dat is door omstandigheden een noodzakelijkheid, dus laten we hopen dat baby de wandelwagen prettig vindt en niet dalijk heel de buurt elke dag een uur bij elkaar schreeuwt :P
-
Ik heb veel plezier van mijn Joolz nest ( https://www.babypark.nl/joolz-essential ... UoEALw_wcB )

Voor in de wagen en maxi cosi
Phloxx schreef:
19-03-2019 16:08
Er zal trouwens heel veel gewandeld worden met baby, dat is door omstandigheden een noodzakelijkheid, dus laten we hopen dat baby de wandelwagen prettig vindt en niet dalijk heel de buurt elke dag een uur bij elkaar schreeuwt :P
Draagzak/draagdoek ook al gescoord?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
19-03-2019 18:25
Draagzak/draagdoek ook al gescoord?
Als je veel moet wandelen is dat zeker een aanrader!
meisje1980 schreef:
19-03-2019 18:32
Als je veel moet wandelen is dat zeker een aanrader!
En zeker qua afwisseling ook lekker.
Wandelen in de wagen was hier een zeer wisselend succes. In de draagdoek (en later draagzak) ging het eigenlijk vrijwel altijd goed (vooral bij jongste bracht ik groot deel van de dag wandelend door om hem te laten slapen).
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
19-03-2019 21:07
Wandelen in de wagen was hier een zeer wisselend succes. In de draagdoek (en later draagzak) ging het eigenlijk vrijwel altijd goed (vooral bij jongste bracht ik groot deel van de dag wandelend door om hem te laten slapen).
Dochter vind het pas sinds kort (en ze is nu 14 mnd) echt leuk in de wandelwagen, toen ze net geboren was ging het prima, maar tussen zeg 3 maanden en een jaar oud ging ze na een kwartier altijd huilen. In de draagzak hadden we nergens last van en sliep ze altijd prima. Maar dat verschilt per kind, kind van mijn zus gaat juist huilen in de draagzak.
meisje1980 schreef:
19-03-2019 21:43
Dochter vind het pas sinds kort (en ze is nu 14 mnd) echt leuk in de wandelwagen, toen ze net geboren was ging het prima, maar tussen zeg 3 maanden en een jaar oud ging ze na een kwartier altijd huilen. In de draagzak hadden we nergens last van en sliep ze altijd prima. Maar dat verschilt per kind, kind van mijn zus gaat juist huilen in de draagzak.
Mijn oudste vond het ook niets, wandelwagen ook niet. Buggy (toen ze kon zitten) ging iets beter, maar ze werd pas echt blij van zelf kruipen/lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven