Grensoverschrijdend gedrag

14-05-2019 13:48 24 berichten
Hallo,

Ik ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken.
Ik en mijn man hebben een dochtertje van 2. Nu verschillen we wat van mening.
Ik ben zelf heel preuts opgevoed en mijn man totaal niet.
Mijn man stoeit wel eens met onze dochter. Helemaal prima. Maar tijdens het stoeien geeft hij haar overal kusjes en likt bijv aan haar onderbeen. Dat gaat mij echt te ver. Hij zegt dat het gewoon spelen is.
Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Vre-se-lijk je kind overal kusjes geven! Ik snap je probleem. Ga je hem aangeven?
Niks mis mee, ik beet mijn kinderen weleens zachtjes in hun bil. Ook grensoverschrijdend zeker?
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet echt toch?? Toch??

En als het wel echt is, arme kind. Jij stoeit nooit met haar en geef je haar dus ook niet de kusjesdood??
Ik da het nu gaat er iets heel raars komen maar dit is het ?
Ja jij bent raar je man doet niks vreemds .
En wat is er dan grensoverschrijdend?
Oh eerste post bijzonder weer .
Alle reacties Link kopieren
Poeh, lastig als je zo bent opgevoed dat je dit soort dingen al grensoverschrijdend vindt.

Kind dat 's morgens bij (blote) ouders in bed kruipt ook een probleem? Samen badderen/douchen? Kusjes- of kieteldood? Billen happen? Scheetkusjes op haar blootje?

Gun je kind dat zij er wat losser mee om leert gaan dan jijzelf en laat haar ook vooral haar èigen grenzen bepalen. Mijn dochter van net 3 weigert al een jaar ongeveer alle vormen van kusjes en knuffels. Als we die één keer in de week krijgen is het veel. Stoeien vindt ze heerlijk! Dus zorgen we op die manier voor positief fysiek contact.
Alle reacties Link kopieren
Mijn opa deed altijd ‘klits-klets-klander-van-je-ene-bil-op-de-ander-van-je-ene-bil-op-je-kont-klits-klets-klonts-voor-je-blote-kont! Op onze billen. Hij had 35 kleinkinderen.

We geven buikscheetjes en we beten in de billetjes, ze zijn ook zo lekker, met die babyvetjes.

Ik zou een beetje ontpreutsen. Mensen hebben behoefte aan huid-op-huid-contact.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
the_Wicked_Witch schreef:
14-05-2019 15:09
Niks mis mee, ik beet mijn kinderen weleens zachtjes in hun bil. Ook grensoverschrijdend zeker?
Dat kan echt niet hoor.

Ik lik mijn zoon ook wel eens over zijn wang. Maar dat is omdat hij dan een 'hondjeskusje' wil en mij die dan ook geeft. Alleen in een stoeibui trouwens.
Ik heb iedereen hier aangegeven bij veilig thuis. Tssss. Perverselingen.
Alle reacties Link kopieren
Preuts? Eh Dit is toch niet dezelfde TO van en tijdje geleden hé. Die had ook al van die problemen met bloot enz. Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Heel preuts is de deur van de douche op slot als je 12 bent. Niet als je 2 bent! Dat er verschillen zijn in hoeveel bloot en hoeveel fysiek contact er binnen een gezin is, dat is logisch. En soms is de ene ouder daar ook makkelijker in dan de ander. Maar je dochter is 2! Dan is dit toch echt heel normaal hoor. Sterker nog, het is nodig, het zou echt abnormaal zijn als je geen lichamelijk contact zou hebben.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
14-05-2019 15:29
Ik heb iedereen hier aangegeven bij veilig thuis. Tssss. Perverselingen.
:yes:

Niks mis met je man hoor TO.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou vader in godsnaam zijn kind niet 'overal' kusjes mogen geven? Als kind kreeg ik ook de kieteldood of werd ik bedolven onder kusjes. Heerlijke vorm van spelen juist.
Mijn man doet dit soort dingen ook bij ons dochtertje. Het is geweldig om te zien!
gsleutel schreef:
14-05-2019 15:18
Poeh, lastig als je zo bent opgevoed dat je dit soort dingen al grensoverschrijdend vindt.

Kind dat 's morgens bij (blote) ouders in bed kruipt ook een probleem? Samen badderen/douchen? Kusjes- of kieteldood? Billen happen? Scheetkusjes op haar blootje?

Gun je kind dat zij er wat losser mee om leert gaan dan jijzelf en laat haar ook vooral haar èigen grenzen bepalen. Mijn dochter van net 3 weigert al een jaar ongeveer alle vormen van kusjes en knuffels. Als we die één keer in de week krijgen is het veel. Stoeien vindt ze heerlijk! Dus zorgen we op die manier voor positief fysiek contact.
Idd erg lastig om zo opgevoed te zijn. Het laten bepalen van haar eigen grenzen vind ik een hele goede.

Het kusjes geven vind ik nog wel oké. Ik vind vooral het likken ongepast. Zo’n lange lik over haar onderbeen. Maar dat vinden jullie dus geen probleem?
Alle reacties Link kopieren
een lange lik op het onderbeen is op zich raar maar niet ongepast.
Alle reacties Link kopieren
Jemig de pemig, dieren doen dit ook, is goed voor de onderlinge band. Niks mis mee (tot een bepaalde leeftijd).
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Vraagjevandaag schreef:
14-05-2019 16:09
Idd erg lastig om zo opgevoed te zijn. Het laten bepalen van haar eigen grenzen vind ik een hele goede.

Het kusjes geven vind ik nog wel oké. Ik vind vooral het likken ongepast. Zo’n lange lik over haar onderbeen. Maar dat vinden jullie dus geen probleem?

Mijn kind likt míj regelmatig over mijn onderbeen. *zucht* Voor straf bijt ik dan in zijn billen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zoek jij overal iets seksueels achter? Dit topic zegt vooral iets over jouw gedachten .
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het eigenlijk gewoon vies. Natte papakwijl op een schoon kinderbeentje. Yuck.

Hahaha

Ik had vroeger zelfs een schoolmeester die je soms een lik over je neus gaf. Wij gilden en griezelden en vonden het reuze grappig :hihi:
Ik geloof niet dat er ooit een ouder was die daar een probleem mee had...
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat je zo'n lik ongepast vindt TO? Vindt je het vies? Vindt je het iets seksueels? Door daar achter te komen kun je misschien ook gerichter bedenken of het bij jou ligt en waar het vandaan komt.

Met name jonge kinderen zoeken nog heel veel fysieke prikkels en ik denk dat je man dat prima aanvoelt. Hij maakt contact met haar, op haar niveau (kinderlijk, sensopathisch). Dat is juist heel fijn! Aanraking, lichaamstaal... het zegt zo veel meer dan woorden. Wat als je dochter straks in de fase komt dat ze bij een normale kus ineens haar tong in je mond steekt? Of ze gaat masturberen, waarschijnlijk gewoon midden in de woonkamer (want dat doen peuters...)? Hoe reageer jij dan?

Mijn dochter vindt het te gek om met papa in bad te gaan en dan zijn piemel steeds onder water te duwen (want haha, dan komt hij vanzelf weer boven... peuter humor). Ja, wij leren haar dat sommige plekken privé zijn, dat je daar bij anderen niet zonder vragen aan komt. Maar voor een peuter is dat nog hetzelfde als een neus, elleboog of grote teen. En ik wil graag dat ze het ook als iets normaals ziet. Dus leven we het voor ("ik vind het niet fijn als je tegen mijn borsten duwt", "het doet zeer als je ineens in papa's piemel knijpt") en leren haar daarmee het verschil tussen een arm, waar je dus wel voor de grap aan kan gaan hangen en 'privé plekjes', waar je dus met meer beleid en terughoudender mee om moet gaan...
gsleutel wijzigde dit bericht op 14-05-2019 23:08
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
14-05-2019 16:11
een lange lik op het onderbeen is op zich raar maar niet ongepast.
Ik vind het ook raar.
Beetje ranzig
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven